Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

frugt og grønt import

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 16. Mar 07
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 13:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej: mit navn er Alfredo Zapata, jeg kommer fra Peru men bor i KBH i 3 år, så undskyld hvis mit dansk er ikke perfekt. Sidste år oprettede jeg et enmands firma( www.perutradings.dk), mit spørgsmål er:

- er der nogen her der kender noget til det, der kan hjælpe mig at komme igang?

- jeg har haft kun en kunder siden september sidste år hvor jeg solgte nogle asparges, men jeg også ha'' en masser andre frugter som mango, cherry tomatoes, clementiner, blackberries, avocado, det meste kommer fra min familie i Peru og fra guatemala og senegal.

- Hvordan er det muligt for mig at kontakte COOP, ALDI, Dansk Supermarkedet?.

 

Tak for hjælpen

 

MVH

Alfredo Zapata

 

Tilmeldt 22. Nov 06
Indlæg ialt: 273
Skrevet kl. 15:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Hmm... Jeg tænkte bare på om det ikke ville være nemmere at starte med mindrer grønthandlere end de store supermarkedskæder... Det tror jeg da jeg selv ville starte med

 

Held og lykke

 

Ania

Tilmeldt 22. Nov 06
Indlæg ialt: 273
Skrevet kl. 15:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Nåå ja.. Du kunne da også prøve hos restauranter, her skal du nok have fat i den indkøbs ansvarlige ... Jeg tror desuden du skal overveje at få dit web site oversat til dansk, evt gøre så man kan vælge om man vil læse det på dansk eller engelsk, og hvis du så fik lavet en bestillings funktion på siden så skulle jeg mene du ville kunne sælge en hel del mere..

 

Venlig hilsen

 

Ania

Tilmeldt 11. Jun 06
Indlæg ialt: 993
Skrevet kl. 16:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Indledningsvist vil jeg sige at dit danske er helt helt fint, og langt bedre end mange indfødtes, så respekt for det.

Dernæst tor jeg også de helt store er svære Aldi, Coop, DS, måske ville det være nemmere at sælge til de lidt mindre kæder Dagrofa eks.vis og til grønthandlere etc. det kræver selvfølgelig lidt mere benarbejde, men der er nok heller ikke samme pres på prisen.

Er der ikke andet det er værd at importere fra Peru, noget der er lidt mere holdbart, altså ikke rådner etc.

Tilmeldt 16. Mar 07
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 09:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Ania: problemet med at sælge til restauranter eller grønthandlere er at det betyder for mig at jeg skal leje et warehouse med cooling rooms, transport biler og det er en masse penge at investere. Alle de frugter jeg køber, undtagen friske asparges(flytransport), kommer til Danmark med skib via Rotterdam, ind i en temperature controlled container, og det betaler sig ikke at leje bare en halv eller 3/4 af containeren. Hver container har plads til 22000 kilo frugt, det betyder at jeg skal finde rigtige mange restauranter og grønthandlere som kunder.

Jeg vil gerne lave min website på dansk så snart som muligt, men jeg skal ha'' en af mine danske venner  til at hjælpe mig med oversættelsen.

 

 

Thomas: De produkter som Peru ekporter mest er: mineraler, fiskemel, frugt og grønt, alpaca uld og pima uld som er den bedste uld i verden sammen med den egyptiske uld. Der er mange store tøj firmaer som lacoste, tommy hilfiger, nike som har flyttet en del af deres produktion til Peru på grund af den billige håndarbejde og høj kvalitet. Jeg prøvede for 2 år siden at sælger en-farvede t-shirts fra Peru til firmaer med deres logo eller hvilket som helst aftryk, uden held. Det er svært at sælge noget til nogen her i Danmark når man taler ikke sproget og kommer fra sydamerika. Told, logistik og transport fra og til Peru er ikke noget problem fordi min familie eksporterer frugt og grønt til Europa og Amerika siden 1998.

Så hvis der er nogen der har en ide angående import eller eksport af et hvilket som helst produkt til og fra sydamerika, er man meget velkom til at kontakte mig.

 

mvh

Alfredo

Tilmeldt 22. Nov 06
Indlæg ialt: 273
Skrevet kl. 13:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Alfredo,

Ville du ikke også skulle bruge kølerum og transport biler hvis du skulle leverer til de store supermarkeder? Nu er jeg en af de personer der ikke tror på der er noget der er umuligt! Men som sagt tror jeg det bliver svært for dig at sælge til de helt store. Hvis du alligevel gerne vil prøve så synes jeg du skal bruge lidt kroner på disse områder: 1) din web side 2) noget rigtigt prof. præsentation materiale af dig selv og din virksomhed 3) få en rigtig dygtig sælger til arrangerer møder og efterfølgende også tage med ud til dem.


Med hensyn til din ide med T-shirts med tryk på så ved jeg jo ikke hvilke firmaer du henvendte dig til men jeg ville selv i første omgang henvende mig til håndværkerfagene (vvs, tømrer, elektrikere, rengøring) da de tit bruger T-shirts som arbejdsbeklædning og altså har et løbende forbrug. Ifølge min egen opfattelse så tror jeg marked er utroligt presset lige på dette område. I stedet for at henvende dig til firmaer og tilbyde T-shirts med tryk så tror jeg du skulle prøve at henvende dig til dem der allerede trykker på tøj og tilbyde dem at de kan købe T-shirts hos dig engros.

 

Under alle omstændigheder ville jeg, hvis jeg var i dine sko, ved siden af andet arbejde, lave en web shop med produkter fx kunsthåndværk, smykker og andet.

 

Ania

Fra frederiksberg
Tilmeldt 6. Jun 05
Indlæg ialt: 45
Skrevet kl. 13:20
Hvor mange stjerner giver du? :
hej

har du været ude på grøntorvet i valby og set dig omkring. der er det jo både muligt at sælge til catering, være grosist, leje lager og sidst men ikke mindst der kommer kunderne, så tag der ud en tidlig morgen og snak og lær alle at kende. held og lykke med det.

 

Lotte

Fra KBH
Tilmeldt 23. Apr 07
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 15:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej

 

Du kunne evt. også sende mig billede og skrive omkring dine varers kvalitet specielt omkring dine mangoer og hvor meget du kan distibutere. Jeg kender nogle som leder efter gode og billige mangoes i Hong Kong.

 

Mvh

 

Cesar

Tilmeldt 16. Mar 07
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 10:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Cesar: mango season er slut lige nu, men du kan se alt om kvalitet, mængde, og størrelser på www.perutradings.dk. Jeg kan distribuere op til en container om ugen. Skriv en mail til mig hvor vi kan snakke om priserne, etc.

Alfredo

Fra KBH
Tilmeldt 23. Apr 07
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 12:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Alfredo

 

Jeg ser at jeres partner dyrker nogle af disse frugter i afrika, det min client er interesseret i er lige p.t mango fra Ghana. Er det noget du kan klare?

 

Mvh

Cesar

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)