Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kina - Net import?

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 29. Jul 06
Indlæg ialt: 581
Skrevet kl. 13:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej allesammen,

 

Jeg har lige brug for lidt råd og vejledning her. Har søgt alt hvad jeg kan, så nu opretter jeg altså en ny tråd! Jeg har fået et tilbud på nogle billige mp4 afspillere. Jeg har ikke importeret før, men har okay styr på diverse krav, samt told og moms osv. Det anderledes i denne situation er at alt foregår over nettet. Mp4 afspillerne købes på en hjemmeside (nærmest som en webshop) og sendes med pakketrans (fx UPS) til min adresse. Aftalen er tydeligt at jeg selv står for told og moms osv. Herefter vil jeg sælge dem gennem auktionsportaler som fx. QXL..

 

Jeg er således lidt på herrens mark på 2 punkter:

 

1. Hvordan forholder jeg mig rent regnskabsmæssigt til internethandel?... Skal jeg medsende en faktura til en auktionsvinder, eller skal jeg bare printe en ud til mit eget regnskab? og kan jeg bruge diverse "du-har-købt-x" eller "du-har-solgt-x" bekræftigelsesmails fra qxl og den hjemmeside jeg selv køber fra, til at dokumentere køb og salg i mit regnskab?? Der må være nogle webshop ejere herinde der kan det her på rygraden?

 

2. Enhedsdokumentet! Skal alligevel ringe til told og skat for at få toldsatsen på mp4 afspillerne, men tænkte jeg også lige ville spørge jer. Er der nogen der har en hurtig guide til hvordan man udfylder sådan en? den ser noget speciel ud! har ikke råd til at få et speditør firma til at ordne det, så det er udelukket..

 

Håber i har tid og lyst til at hjælpe!

Tilmeldt 29. Jul 06
Indlæg ialt: 581
Skrevet kl. 14:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Fik alligevel søgt mig frem til noget.. Så er der nogen der har en kopi af de dokumenter der skal skrives hvis man har tilladelse til at føre t-1 ager og har forenklet ekspresangivelse? eller er det stadig et standard enhedsdokument?
Side 1 ud af 1 (2 indlæg)