Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Regler ang. donation

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 11. Oct 08
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 23:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jeg går og leger lidt med tanken om at åbne et donations website hvor man kan donere penge til folk med muskelsygdomme og forskning i at finde metoder til at helbrede sygdommene på da det stadig ikke er muligt at helbrede muskelsygdomme.

Grunden til at det netop er muskelsygdomme jeg vil skaffe donationer til er at jeg selv har en søn med en muskelsygdom kaldet ''kongenit myopato'' som betyder medfødt muskelsygdom og er en type muskelsygdom med en masse undergrupper som man ikke altid kan stille en præcis diagnose til.

Ideen er helt ny og har derfor ikke sat mig 100 % i hvordan det skal foregå endnu, mit første skridt er at spørge her på siden. Så hvis i har nogle nyttige informationer omkring dette må i meget gerne dele ud af jeres viden.

Min ide er at nogle af donationerne skal dække udgifterne for at køre siden og resten skal gå 100 % til velgørende formål, dvs. ingen løn til mig :-)

Men hvad er reglerne ang. donationer?

1 - Er det skattefrit? (pengene der bliver brugt på at køre siden skal der formentlig betales skat af men de penge man donerer videre til fomålene er de skattefrie ?

2- Skal man oprette en virksomhed, forening eller kan man gøre det helt privat ?

Jeg er godt klar over at siden ikke vil bringe million beløber til muskelsygdomsramte familer og forskning men lidt er jo altid bedre end ingen ting og et lille skridt nærmere en helbredelsesform :-) 

Jeg håber der er nogle kloge Aminoer der kan svare mig på de spørgsmål :-)

På forhånd tak.  

 

PS. Jeg har googlet lidt og læst lidt på økonomistyrelsens hjemmeside men synes at reglerne er en smule indviklet og jeg er desværre ikke blevet meget klogere endnu :-)

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)