Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Millionær på 5 uger ...

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra Vesterbro
Tilmeldt 11. Apr 05
Indlæg ialt: 140
Skrevet kl. 21:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Kolding
Tilmeldt 23. Oct 05
Indlæg ialt: 900
Fra  WORDPRESSKONSULENT ApS Skrevet kl. 22:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Det er altså very old news :)

--
Uffe Fey, WordPress-konsulent på fuld tid

Fra Ribe
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 2069
Fra  ActiveWebs A/S Skrevet kl. 03:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Som det nævnes i nyheden har mange kopieret konceptet - blandt danske kan nævnes www.millionsiden.dk og www.pixelposter.dk

Jeg har aldrig selv kunnet se det geniale i konceptet... Hvad skal lokke besøgende til siden i første omgang, når den bare indeholder reklamer?
Fra Kolding
Tilmeldt 23. Oct 05
Indlæg ialt: 900
Fra  WORDPRESSKONSULENT ApS Skrevet kl. 10:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg har aldrig selv kunnet se det geniale i konceptet... Hvad skal lokke besøgende til siden i første omgang, når den bare indeholder reklamer?


Herhjemme holder det slet ikke, vi er for få mennesker.
Men i udlandet gør det. Stort set hele blogosfæren har blogget om dette koncept (det originale site) og helt utroligt mange traditionelle medier har også taget historien til sig. Fyren har fx været på britisk TV. Så idéen er umiddelbart at der skabes en pokkers masse hype og buzz og det får folk til at besøge siden. Det må siges at være lykkedes meget godt indtil videre.

--
Uffe Fey, WordPress-konsulent på fuld tid

Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 14:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kan heller ikke se ideen i det, eller jo det kan jeg godt hvis jeg kune tjene en million $ :D

Men jeg forstår ikke de mange firmaer/personer der har købt et lille bitte felt på 10x10, jeg vil væde med de får meget meget får kliks med mindre de var nogle af de første.

Jeg kan derimod godt forstå nogle af de store casioner og de andre der har fået store reklamer på. Med alt den medie omtale må de have fået en del besøgende til forholdsvis billige penge.
 
I danmark er vi alt for få og alt for konservative til den slags pjat. Jeg kunne også forstille mig af på milliondollarhomepage at langt de fleste er amerikanere :P
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 248
Skrevet kl. 14:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Milliondollarhomepage.com er et koncept der udelukkende kan betale sig for annoncørerne gennem den mediebevågenhed som sidens ejer løbende får gennemtrumfet. Den eneste grund til at ejeren kan få den enorme mediebevågenhed er på grund af sjovhedsværdien (gud, kan man tjene penge på det?) og nyhedsværdien (åh nej, gulerodssæsonen - hov, se det nyeste Internet påfund her i Nyhederne!!). I sin nuværende og oprindelige form kan siden højst overleve et års tid før medierne fuldstændig har glemt historien og de besøgende dermed forsvinder, men med lidt kreative kontrakter overfor annoncørerne samt et fornyet fokus på SEO delen af at have en lovlig/tolereret linkfarm til at score bedre placeringer i søgemaskinerne for annoncørerne kan siden nok stadig tjene penge et års tid eller to ekstra.
 
Man kan lære mange nyttige ting af konceptet og den mest åbenlyse er at det kun lader sig gøre én gang da både sjovhedsværdien og nyhedsværdien ved konceptet nu er forsvundet. Derudover  er der de gamle iværksætterdyder som at udviklingen af dit produkt/koncept højst er halvdelen af arbejdet, du skal stadig promovere og sælge. En ny vinkel på et etableret marked er ligeledes en god lektie at lære. En enormt simplificeret afregningsmodel er ligeledes endnu en nøglefaktor hvor MDH er gået Google i bedene, du ved som annoncør på sitet hvad det vil koste dig. Og slutteligt behøver dit fantastiske koncept ikke at skulle revolutionere verden med ny teknologi som 3D grafik eller online virtuelle verdener der alle kræver store ressourcer til udvikling, teknologien bag MDH (image maps) har været tilstede siden Netscape 2 blev lanceret den 18. September i 1995
 
Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 15:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, spørgsmålet er hvor genialt konceptet er når nyhedsværdien er fordampet. Her kan man tale om at det er vigtigt at være first mover...

Men det er da godt gået af den amerikanske studerende.
 
mvh Carsten
 
Tilmeldt 20. Nov 05
Indlæg ialt: 169
Skrevet kl. 11:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Genial idé.
Problemet for de næste bliver udvandingen rundt i de forskellige lande.
 
Kunne man for pokker bare én gang være den første
 
Mvh Carsten
Fra Skærbæk
Tilmeldt 11. Oct 05
Indlæg ialt: 713
Fra  Eventbooker.dk Skrevet kl. 00:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 11/26/2005 3:23:45 PM
Forfatter: Carsten Jacobsen

Ja, spørgsmålet er hvor genialt konceptet er når nyhedsværdien er fordampet.



mvh Carsten




Jeg tror næppe, at knøsen tænkte, at dette virkelig skulle være et koncept, som ville gavne folk verden over, sikrer verdensfreden og alt det dyre der. Faktum er at han har skabt en hjemmeside han er blevet millionær på. Om det så var en hjemmeside med dansende dværge i tangatrusser med kartoffeltryk, var han nok stadig bedøvende ligeglad. Min pointe er, at det er helt ligegyldigt, for ham om konceptet kun holder i 1 eller 2 år. Han har nok tjent flere penge, end han havde regnet med anyway.

søger ligesindede i Sønderjylland

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 10:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Jan,

Nu tænkte jeg heller ikke på han der startede det. Hans penge ligger i banken. Nej, jeg tænkter mere på dem der forsøger at kopierer konceptet. Eksempelvis de danske versioner. 
 
mvh Carsten
Side 1 ud af 2 (11 indlæg)