Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kontakt til leverandører af designer-tøj!

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 21. Nov 05
Indlæg ialt: 87
Skrevet kl. 03:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Amino'er,

EDIT: Jeg leder ikke efter kontakter til firmaerne bag de forskellige mærker, men efter kontakter som evt. sælger billigere fra outlet eller opkøber restpartier, m.m.

Mit navn er Kasper og jeg er relativ ny skribent her på Amino, men har efterhånden læst alle indlæg et par gange eller tre. Mit ærinde i denne omgang er egentlig hverken at præsentere mig selv eller mit forretningsprojekt, men i stedet et fremsætte et "skrig" om hjælp.

Jeg har et firma som sælger designertøj fra en yderst seriøs web-shop. Generelt for denne branche synes dog at være, at det for det første er svært at finde danske leverandører og tilmed finde nogle som leverer ægte varer.

Jeg har dog efterhånden et par stykker som er ok...Men hvis du selv er leverandør, eller kender nogen som importerer og videresælger designertøj, så hører jeg gerne fra dig.

Venligst kun seriøse henvendelser.

Venlig hilsen,
Kasper
Tilmeldt 8. Oct 05
Indlæg ialt: 116
Skrevet kl. 03:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Kasper, det afhænger lidt af typen af tøj - må vi se din shop?

Venligst,

Jonas
Fra København
Tilmeldt 21. Nov 05
Indlæg ialt: 87
Skrevet kl. 03:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Jonas,

Og tak for dit svar.
Ja, jeg kan da umiddelbart godt se at det virker lidt useriøst ikke at oplyse om domænet for min webshop. Den manglende info skyldes dog ikke forglemmelse men i stedet, at shoppen pt. er lukket ned for at gennemgå en omstrukturering, ansigtsløftning, m.m.

Jeg kan dog godt lave en lille liste over hvad det er jeg søger. Konceptet går ud på at sælge designervarer til os mærke-fikserede danskere til priser der ligger 40-70% under normalpriserne. Det er ikke målet at have et enormt udvalg, men i stedet at føre nogle få klassiske modeller og mærker.

Mærker a la;
Lacoste
Ralph Lauren
Abercrombie & Fitch
Dolce & Gabbana
Calvin Klein
Tommy Hilfiger
YSL
Og lignende!

Er det noget du kan noget i?

Venlig hilsen,
Kasper
Tilmeldt 8. Oct 05
Indlæg ialt: 116
Skrevet kl. 03:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Selv er jeg helt tosset med 2xist undertøj som i mange år har været et kæmpe hit i USA - desværre forhandles det næsten ikke af nogen herhjemme. Hvis du har interesse i at forhandle mærket kan du ringe til Karl-Johan i Norge på tlf. + 47 932 10060

Venligst,

Jonas
Tilmeldt 3. Sep 05
Indlæg ialt: 157
Skrevet kl. 05:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Uden at jeg kendre særlig meget til modebranchen, så ved jeg, og det er direktet fra kilden, at netop luksusbrands kan være meget tunge at danse med, og mange af dem vil slet ikke have med websalg at gøre - i hvert fald ikke, hvis du ikke allerede kan dokumentere en omsætning af Amazon-dimensioner.. Det er sat lidt på spidsen (håber jeg), men mange har desværre en lidt arrogant holdning..
 
Du kan jo evt. prøve at tage kontakt til nogle af de mange outlet-firmaer, der efterhånden er kommet frem, altså firmaer som sælger lagersalg, restpartier osv..
 
Men held og lykke!
Fra København
Tilmeldt 21. Nov 05
Indlæg ialt: 87
Skrevet kl. 11:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Kaliebe,

Du har helt ret. Firmaerne bag diverse luksusbrands er ikke sådan lige at danse med, og netop derfor er jeg heller ikke på jagt efter kontakter til disse firmaer.

Mit firmas koncept er som sagt at sælge til priser der ligger 40-70% under normalprisen, så jeg skal finde nogen der kan sælge mig varer langt billigere.

Jeg er således netop interesseret i at høre fra nogle der laver noget outlet, e.lign. Jeg ved jo at der findes nogle derude for kender jo allerede til et par stykker. Men de er lidt svære at finde frem til...så derfor spørger jeg her.

Venlig hilsen,
Kasper
Tilmeldt 15. Jun 05
Indlæg ialt: 294
Skrevet kl. 12:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Som der bliver påpeget, så er brandvirksomheder generelt meget imod salg over nettet - især når det er nye kollektioner. www.yoox.com er dem, som har det klart største udvalg, og de får det nok direkte fra virksomhederne, og det er adskillige sæsoner gammelt noget af det. Så vidt jeg ved, så findes der ikke distributører, som vi ellers kender dem indenfor andre brancher. Især brand-mærker bliver distribueret direkte fra virksomheden eller igennem en agent. Hvis det ikke er distribueret den vej, så er der en MEGET stor sandsynlighed for, at det er uægte. Langt de fleste outlets, som sælger varemærker såsom Gucci, D&G, Lacoste mv. sælger kopier. Ja - selv COOP solgte i tusindvis af falske Calvin Klein boxershorts. Haburi har også været anklaget nogle gange for at sælge kopier, men jeg ved ikke, om de er blevet dømt for det, eller om de har betalt sig fra det.
Mit råd til dig er, at du skal glemme at fokuserer på disse mærker, hvis du altså ikke vil sælge kopier. Allerede det, at du vil sælge det til 40-70% af prisen siger næsten sig selv, at du skal ud og have fat i kopier.
Fra København
Tilmeldt 21. Nov 05
Indlæg ialt: 87
Skrevet kl. 13:42
Hvor mange stjerner giver du? :
NEJ, jeg skal ikke ud og have kopier!

For det første er det jo dybt ulovligt at handle med kopivarer og for det andet ville jeg da aldrig bevidst give mig i kast med noget hvor jeg ikke kunne se mine kunder i øjnene.
Som skrevet oven for, så har firmaet allerede kørt et stykke tid og det er i modsætning til dine dommedagsformaninger ikke umuligt at skaffe ægte varer til rigtig gode priser. Faktum er, at en taske som der står Gucci på ikke koster meget mere at producere end en hvilken som helst anden taske. Årsagen til at den er dyrere er jo imidlertid at de i Gucci forretningen på strøget bare ganger indkøbsprisen med 54! hvor i mod jeg nøjes med 1 eller 2.

Og som skrevet tidligere, så ved jeg jo at der er folk som kan skaffe disse varer, for jeg har jo allerede et par af den slags leverandører...men er som skrevet på udkig efter et par stykker mere.

Venlig hilsen,
Kasper
Tilmeldt 15. Jun 05
Indlæg ialt: 294
Skrevet kl. 14:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Dato: 11/26/2005 1:42:13 PM Forfatter: Kasperwc 

Årsagen til at den er dyrere er jo imidlertid at de i Gucci forretningen på strøget bare ganger indkøbsprisen med 54! hvor i mod jeg nøjes med 1 eller 2.
 
Du må være ret uvidende omkring mærkevareproducenternes avancestrategier siden du skriver, som du gør. Det er faktisk omvendt - det er de billige mærker, som bliver ganget op med mere. Jeg ved, at Hugo Boss, Sand, Lacoste og andre "mellemmærker" bliver ganget op med 2,5, mens Nomane bliver ganget op med omkring 3.
Om Gucci forretningen ganger op med præcis 2,5, ved jeg ikke, men jeg tvivler stærkt på, at de ganger med meget mere. Den store avance ligger hos modehusene, og du tror da vel ikke, at de sælger en taske, som koster 3000kr i butikkerne for 100kr til butikken vel?
Fra København
Tilmeldt 21. Nov 05
Indlæg ialt: 87
Skrevet kl. 14:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Kære NSE,

Jeg har svært ved at se hvilken relevans din indlæg har i forhold til mit erklærede mål med oprettelsen af denne tråd. Hvis du ønsker at kalde mig inkompent inden for det område som jeg arbejder med eller i øvrigt ønsker at rakke min forretning ned, jamen så kan jeg jo ikke forhindre dig. Faktum er imidlertid at jeg har en ganske velfungerende forretning som til trods for dine bekymringer drives i bedste velgående i overenstemmelse med min forretningsplan.
Jeg er udemærket klar over, at avancen på taskerne ikke alene ligger i fordoblingen af pris hos "huset" på strøget, men i leddene før. Tasken var imidlertid også blot et eksempel.
Jeg gider ikke tage en cat-fight om hvorvidt du tror på ideen eller ej, for faktum er jo at forretningen kører videre og jeg tjener penge uanset om du er overbevist.

Men, jeg hører som skrevet, fortsat gerne fra faktiske leverandører!

Venlig hilsen,
Kasper

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)