Jeg er blevet kontaktet af en klient som er enormt træt af sin nuværende website løsning. Problemet er dog alene hostingen, men designet på websitet er tilsyneladende tilfredsstillende.
I den forbindelse har jeg, som altid, gennemgået leveringsaftalen samt leverandørens forretningsbetingelser, men det eneste jeg har haft held med at finde er faktisk i kildekoden på min klients hjemmeside. Alle andre 'forbehold' og 'rettigheder' omhandler udelukkende leverandørens hosting og e-mail service.
I så tilfælde kan du roligt regne med, at du ikke får designet med. Men som regel kan det godt betale sig at lave nyt design, der eventuelt kan minde om det gamle, for at slippe for de løbende store regninger.
I så tilfælde kan du roligt regne med, at du ikke får designet med. Men som regel kan det godt betale sig at lave nyt design, der eventuelt kan minde om det gamle, for at slippe for de løbende store regninger.
Det er nemlig Danaweb - og det er skam heller ikke den første kunde jeg har hjulpet væk fra dem, men det er første gang jeg har en kunde der insisterer på at beholde designet.
Men hvis det skal koste dem i dyre domme at beholde det design de har fået, så tror jeg at de bliver hos Danaweb, desværre. Men nu har jeg da undersøgt det...
I så tilfælde kan du roligt regne med, at du ikke får designet med. Men som regel kan det godt betale sig at lave nyt design, der eventuelt kan minde om det gamle, for at slippe for de løbende store regninger.
Det er nemlig Danaweb - og det er skam heller ikke den første kunde jeg har hjulpet væk fra dem, men det er første gang jeg har en kunde der insisterer på at beholde designet.
Men hvis det skal koste dem i dyre domme at beholde det design de har fået, så tror jeg at de bliver hos Danaweb, desværre. Men nu har jeg da undersøgt det...
Som jeg nævnte så kan man jo måske lave et design, der er "inspirereret" af det nuværende. Det er naturligvis afhængig hvor unikt det nuværende er, men de fleste sider jeg har set fra Danaweb er forholdsvis almene og ofte med inspiration fra andre sider igen.
Nu må jeg lige se hvad de siger til meldingen først - hvis de ikke er helt lukkede overfor idéen om at lave lidt om på udseendet må jeg tage den derfra.
Nu må jeg lige se hvad de siger til meldingen først - hvis de ikke er helt lukkede overfor idéen om at lave lidt om på udseendet må jeg tage den derfra.
Det vil nok være den bedste løsning. Har også overtaget utallige Danaweb-kunder. Man må sige det er et dygtigt firma til at sælge deres produkter og ikke mindst få gode penge for det.
I så tilfælde kan du roligt regne med, at du ikke får designet med. Men som regel kan det godt betale sig at lave nyt design, der eventuelt kan minde om det gamle, for at slippe for de løbende store regninger.
Hvordan kan det være? Er designet ikke købt og betalt, som en seperat ydelse fra hosting? Eller afbetales det som en del af den månedlige ydelse?
Uanset er det da en meget mærkelig praksis, underligt at så mange vælger at købe der (jf. deres referencer).
Endnu engang ja. Men de har et sindsyg godt salgskorps med gennemførte og pofessionelle salgsteknikker.
Når de ringer starter de med at sige de vil forære en gratis hjemmeside fordi de netop mangler en reference i f.eks. lige det område, branche eller lignende som kunden befinder sig i. Det er der rigtig mange, der falder for og overser så at betingelserne er hosting til priser, der kan minde om starten på internet-æraen!!!
For dem der ikke har forstand på det lyder det jo dejligt med en gratis hjemmeside. Men når de så snakker med andre finder de ud af, at de nok bruger lidt rigeligt med penge på at have hjemmeside ift. deres behov og muligheder. Men så er de allerede bundet for 3 år!!!
Udover deres lumske sælgere der omgås og gradbøjer sandheden, yder de også en forfærdelig dårlig service.
På min tidligere arbejdsplads havde vi adskillige kunder der ringede til os og klagede og brokkede sig over deres mail pludseligt ikke fungerede. Til stor forundring for mig (de første par gange) da alt jo kørte upåklageligt.
Det viste sig så at Danaweb havde kontaktet vores kunder, tilbudt dem nogle af deres 'fantastiske' pakker og uden videre fået overdraget og/eller flyttet domænet. Og vi var jo naturligvis ikke blevet informeret om dette. Så alt hvad der hed mails forsvandt jo for dem - de kunne ikke længere kontaktes på deres vanlige mailadresser og Danaweb var ikke synderligt behjælpelige. Og det eneste vi kunne gøre var at sende dem til Danaweb - hvilket stillede os i et dårligt lys hos kunden da mange af dem opfattede det som om vi ikke 'ville hjælpe' men sandheden var jo at vi ikke kunne.
Nogle reddede vi så tilbage ud fra oplevelser som ovenstående, andre løste det nok med Danaweb, men det er da stadig med jævne mellemrum jeg (og andre kan jeg så se) bliver kontaktet for at blive reddet fra den penge-fælde som danaweb får dem lokket i.
Det lyder som en lidt for udspekuleret forretningsmodel. Jeg er heldigvis aldrig ind i dem før, men godt at vide til en anden gang :)
Brian Schou Larsen | bannerprint.dk:
Når de ringer starter de med at sige de vil forære en gratis hjemmeside fordi de netop mangler en reference i f.eks. lige det område, branche eller lignende som kunden befinder sig i. Det er der rigtig mange, der falder for og overser så at betingelserne er hosting til priser, der kan minde om starten på internet-æraen!!!
Nu blev jeg jo nysgerrighed og kiggede på deres priser :) Jeg er enig i, at det lyder meget dyrt og i din reference til 90'er priser :)