Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp søges af de erfarne.

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 26. Mar 07
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 11:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Er lidt blank hvad andgår domæne osv. så håber, nogle af jer erfarne kan hjælpe.

Når man skal købe et domænenavn, er det så ligemeget hvor man køber det?

Er der forskel på det man får eller køber man i realiteten bare et navn.

Jeg har fundet det perfekte navn til min kommende webshop og vil derfor gerne allerede have domænenavnet nu. Men min webshop er altså først aktuel om tidligst et år, så er det for tidligt?

Hvad forpligter jeg mig til, ved at købe et domænenavn?

 

Og til sidst, der findes en butik i Brande der hedder By-heart. Mit kommende firmanavn er By heart. Altså uden bindestreg. Er det tilladt for mig at bruge det. Så vidt jeg kan se er der ikke atget patent på dette navn.

 

Håber i kan hjælpe.

Fra Nørresundby
Tilmeldt 9. Sep 05
Indlæg ialt: 327
Skrevet kl. 11:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej,

På http://gratisdns.dk kan du købe dit domæne uden andre dikkedarer, hvis det er et .dk domæne koster det 79 kr. for 1. år, og derefter 45 kr. om året

Der er ingen yderligere "forpligtelser" ve at købe et domænenavn

Tilmeldt 13. Mar 06
Indlæg ialt: 135
Skrevet kl. 11:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Susanne,

 

Det eneste du er forpligtet er at betale et lille gebyr hvert år for at have et dk-domæne, men derudover er der ingen forpligtelser.

Du kan også købe hos buydomains.dk, der koster et domæne 39,-

Hvis du gerne vil sikre dig at dit domæne også er ledigt om et år, så synes jeg ikke det er for tidligt at købe dit domæne.

Fra Nørresundby
Tilmeldt 9. Sep 05
Indlæg ialt: 327
Skrevet kl. 11:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Trofo det er lidt misvisende at sige at det koster 39 kr. hos Buydomains, det er den pris de ligger oveni DK-hostmaster gebyret, så alt i alt bliver det lidt dyrere end GratisDNS, det er for så vidt ikke så meget det betyder noget, men jeg har gennem de sidste par år læst så mange "skrækhistorier" om Buydomains at jeg bestemt ikke vil sende en "stakkels" ny domænekøber i kløerne på dem (naturligvis er der også folk med positive oplevelser med dem, jeg har bare set væsentligt flere negative historier om dem end de fleste andre udbydere).

Ang. byheart.dk så er det i øvrigt allerede optaget

Tilmeldt 13. Mar 06
Indlæg ialt: 135
Skrevet kl. 12:59
Hvor mange stjerner giver du? :
@Michael

Det er rigtig nok, det var også blot et alternativ til gratisdns.

Har selv lige købt hos buydomains.dk uden problemer, og der var hurtig support.
Tilmeldt 26. Mar 07
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 19:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Tak for alle svarene. Jeg synes det er en jungel uden lige. Har arbejdet med computer i mange år, men med hensyn til hjemmesider og alt hvad det indebærer, er jeg totalt på bar bund. Håber derfor jeg kan få masser af hjælp herinde. 

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 02:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Man kan _ikke_ tage "patent" på et navn, det kan man varemærkebeskytte.

Jeg vil anbefale dig at finde et unikt navn, helst et Dansk navn. Med mindre du vil tage varemærke på navnet før du går igang vil den anden ejer altid kunne hævde at du plaigere hans navn, især når det kan dokumenteres at du kender til hans butik...hvilket vil kunne gøres med en udskrfit af denne diskution. :)

Tilmeldt 26. Mar 07
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 08:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Hm ved du hvad det cirka koster at tage varemærke på et navn?

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 10:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Susanne

 

Jeg tror ikke du kommer igennem med et varemærke på det navn, når der findes en butik med samme navn. Selvom du godt kan chance den og købe domænenavnet, vil der altid være en risiko for at butikken finder ud af at de vil på nettet, og vil hævde retten til domænet. Dette indebærer en (muligvis lille) risiko for at du senere må give afkald på det. Spørgsmålet er så om det ikke er bedre at vælge et unikt navn i dag end at skulle forklare ens brugere, Google m.fl. at man skifter domænenavn om nogle år?

 

Domænenavnet byheart er iøvrigt opkøbt.

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 11:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Jo hun kan sagtens komme afsted med det, de er skabt precedense for at købe et varemærke og derefter tvinge et andet firma af medsine lovlige købte domæner.

Stil et spørgsmål herinde mht varemærket, der er et par stykker som har væsentligt mere styr på det end mig. Men udover det er jeg enig med Jesper, du bør finde dig et bedre(unikt) navn istedet.

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)