Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Import fra kina

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)
Tilmeldt 28. Mar 07
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 13:50
Hvor mange stjerner giver du? :
hej har fundet et firma i kina som kan sælge apple nano II 8GB ipods til mig for en pris til ca 540 incl fragt til døren.

men har nogen spørgsmål:

kan de lade sig gøre at de virkelig kan sælge ægte ipods til den pris ?? og der skulle også være 1 års garenti med på dem alle sammen.

hvad kommer jeg ca til at betale i moms per ipods når jeg skal betale moms for at modtage dem.

ja lige et par begynder spørgsmål.. vil til at prøve kræfter med at starte et lille import firma op...

Andre gode råd hertil er venkommen :D

Takker for svarene

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12662
Skrevet kl. 17:25
Hvor mange stjerner giver du? :
 

Hej du kan være 110 % sikker på at der er tale om kopier. Men uanset om der er tale om kopier eller ej er det ikke lovligtr at indføre varerne og du kan være helt sikker på Apple nok skal komme efter dig!

 

 

Ravn

 

 

Tilmeldt 28. Mar 07
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 18:32
Hvor mange stjerner giver du? :

hmm.... tja firmaet påstår at det er den orginale og at der er en kvitering med apple''s verdensomspændene garenti på og hvis man søger på edbpriser.dk bliver de solgt til 1600 og apple sælger dem til 2000 så det kan jo lade sig gøre at få dem billigere da firmaere som getmore og andre kan sælge dem til den pris... sikker på det ikke kan være det ægte vare ????

du kan se hvor jeg fandt varen her: http://www.diytrade.com/directory/global/buy/products/2585614/ipod_nano_II_2_4_8G_Video_ipod.html


Tilmeldt 28. Mar 07
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 21:22
Hvor mange stjerner giver du? :
If USA can make it, China can fake it.

 

I have dealed with a lot of supplier in China. I thought about importing mobile phone, mobile phone accessories, MP3/MP4 players and iPod and sell them in Denmark. I received a lot of free product samples which I had to pay for sending them to Denmark. I have discovered that China have all kinds of replica products ranging from mobile phone, MP3/MP4 players, iPod, LV, Gucci, osv. They claim that their products are 100% mirrow and only an expert can see the differnce.

 

As there are already too many Chinese products in Denmark, I changed my plan. All can import from China. If you can import the products from China, your competitor can also do the same. I am now dealing with hanmade products from Thailand. The products are unique and the quality is great.

Tilmeldt 28. Mar 07
Indlæg ialt: 99
Skrevet kl. 23:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Hejsa.

 

Du skal ikke betale moms når du impoter vare fra udlandet. Du skal betale noget told/afgift til Told&Skat. Jeg impoterer selv overvågnings udstyr (kamera, pci kort, ect) fra Kina og skal betale 14 % i afgift. Afgiften skal betales af købsprisen og fragt udgifter lagt sammen.

 

Med venlig hilsen

 

Martin Servé Brunghart.

MSB
Tilmeldt 4. Apr 07
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 13:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej,

 

Jeg er ked af det men du er på vej til at blive snydt, prisen er alt for billig. Det er

ikke den ægte vare go du får masser af problemer hvsi du indgår denne handel.

 

Er det en leverandør i Sydkina, Shenzhen som har givet dig tilbuddet ?

 

 

Tilmeldt 29. Jul 06
Indlæg ialt: 581
Skrevet kl. 11:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Dont do it.. At importere counterfeit produkter kan kun være en skidt ide! Og du kan være stensikker på at det er fake ipods du får der! Så hellere købe lovlige kopivarer! dvs. mp3 og mp4 afspilere der blot kopierer designet og ikke navnet..

 

Og det er ikke rigtigt at du ikke skal betale moms.. Du skal betale erhvervelsesmoms på 25%. Men det er kun rent papir nusseri da du egentlig aldrig betaler det, eftersom du får momsen refunderet igen.. Søg på det herinde det er forklaret et par gange.. Men ja der er told på, og på mp4-afspillere er den på 13,9%..

Tilmeldt 28. Mar 07
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 19:52
Hvor mange stjerner giver du? :
okay så de vare jeg ellers har skrevet i denne tråd her: http://www.amino.dk//view.asp?topicID=13747 er okay at importere.
Tilmeldt 29. Jul 06
Indlæg ialt: 581
Skrevet kl. 21:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Så længe du ikke henter varer hjem som er decideret kopier, er der intet problem i det.. bare husk at medregne fragt og told når du skal regne ud om det kan betale sig..
Tilmeldt 20. Mar 06
Indlæg ialt: 51
Skrevet kl. 16:22
Hvor mange stjerner giver du? :
en sidebemærkning:

de findes groft sagt 2 slags "kopier"
1: produkter som er "reversed enginered" altså produkter som er identiske udenpå men er lavet af de billigste (muligvis dårligste) komponenter indeni
altså det traditionelle opfattelse af "kina crap"
2: Kopier som ikke er kopier men 100% identiske produkter som er lavet udenfor kvoten (læs: efter lukketid)

det er muligvis 2'erne du har fat i. (dog ved jeg ikke om Nano's rent faktisk produceres i Kina, men det kan meet vel være tilfældet)
Husk på at selv det dyreste mærketøj, fineste juveler og mest moderne high tech elektronik produceres i Kina, fra Nokia, Nike, Versage, Hugo boss,
dyre "italienske lædersofaer, PC indmad, skærme osv osv osv.. disse producenter har ofter en noget opertunistisk tilgang og udmønter sig i at de overproducerer i weekenden til "det sorte marked"/kopie markedet, men ofte er der ikke tale om "kopier" i traditionel forstand men altså "ægte" produkter uden det rigtige serienummer.

Begge dele er naturligvis helt og aldeles ulovligt :-)

Jeg inspicerer ofte selv producenter i Kina (bor her på 4'de år, med en række egne virksomheder)
fx har jeg set med egne øjne hvordan de fredag kl. 16.00 kører 2 trucks til porten ved en af fabrikkerne, med nye Nike sko
den ene går til indkøbscentrene hvor den (ægte) sælges for 2595.- den anden kører direkte til markedet og kan dagen efter hentes for
ca. 100.-DKK, det er egentligt ikke den store hemmelighed, det ved alle der har været her mere end et par år.

Og når jeg nu har røret så lad mig nævne en anden generel misforståelse/misopfattelse omkring produktion i Kina
man hører meget og de ringe vilkår kinesiske fabriskarbejdere lever under, (noget er sandt andet handler om tilfælde i ydergrænserne)
og om miljøsvineriet, mv. MEN virkeligheden er at det ofte er de udenlandske virksomheder som er mindst ligeså slemme, et aktuelt eksempel er
at "vores" kongelige hof levendør Carlsberg netor er kommet på top 100 listen over virksomheder i Kina som sviner mest, Det er sgu flot hva'
Så kan man sidde i lille smølfeland danmark og hovere over udviklingslande lemfældige omgang med resourcer (incl. menneskelige) og så tager "vi" derud og opfører os endnu værrer end de gør selv, i stedet for at tage lidt know-how med og dele ud af, vise godt eksempel og lade verden følge trop. Men nej sådan er virkeligheden desværre ikke (jeg kunne nænve 80 andre danske virksomheder med anmærkninger i kina, men de disse lister ikke er offentlige (som carlsberg er) skal jeg ikke våve skindet her :-)

anyway, om du skal gøre det eller ej skal jeg ikke blande mig i, det er ikke min "opgave" at lege sherif eller moralens vogter.

Det du skal vide dog er at uanset hvilken og hvor mange kontrakter du laver med levendøren om de produkter du vil købe
så er de absolut ingenting værd skulle det komme til en tvist mellem dig og levendør. Du har større chance for at få månen i hovedet en søndag morgen
end at vidne din sag i den kinesiske handelsret (been there done that)

hvis du skal have blot den mindste chance skal du have fysisk representation her samt en lokal "forhandler"

Det er nu meget sjældent af "de" rent faktisk forsøger at decideret synde, man skal bare huske på at ders tilgang til "at lave foretning" er meget meget
anderledes end vesten er vandt til :-)

M6


Side 1 ud af 2 (18 indlæg)