Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Installation af IdealBB

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Fra Århus
Tilmeldt 23. Apr 06
Indlæg ialt: 578
Fra  Firtal Brands ApS Skrevet kl. 20:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Hvem kan installere en Ideal BB på min server, og hvad ville det koste?
Tilmeldt 27. Nov 06
Indlæg ialt: 190
Skrevet kl. 20:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Er du sikker på du vil have ideal BB installeret? Der findes mange Open Source boards, som er lette at installere og som er ganske gratis. Jeg kan se at Ideal BB koster penge.
Ellers prøv at søg wikipedia (jeg mener det er den engelske) for open source boards.

Tag f.eks. phpbb.com som snart kommer i en ny version 3.0

Jeg kan installere et phpbb board (nyeste version) for en 100-mand eller for et par bøtter ID hår voks hvis dette ønskes.

Anders

Fra Århus
Tilmeldt 23. Apr 06
Indlæg ialt: 578
Fra  Firtal Brands ApS Skrevet kl. 20:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Grunden til at jeg vil have ideal BB installeret er fordi den indekseres i søgemaskiner, eller det har jeg ihvertfald læst Thorborg sige...

 

Men hvis du ved noget andet, så fortæl gerne

Fra Ribe
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 2069
Fra  ActiveWebs A/S Skrevet kl. 21:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Thorborg har dog også gentagende gange fortalt at han synes IdealBB er noget **** :) hvilket det også er, om det forholder sig anderledes med .net udgaven ved jeg ikke. Så useriøst som de har behandlet ASP-udgaven, ville jeg dog ikke tage chancen. Jeg ville kigge på f.eks. et system som vBulletin eller også et af de mange open source projekter.

Tilmeldt 27. Nov 06
Indlæg ialt: 190
Skrevet kl. 21:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Omvendt kan man sige at et system ikke overlever særlig længe hvis det ikke indekseres af søgemaskinerne. Ideal BB vil jeg sige er langt bagud i forhold til det designmæssige, hvor jeg vil fremhæve andre systemer som længere fremme jf. Sunes svar - f.eks. vBulletin
eller phpbb.

Anders

Fra Århus
Tilmeldt 23. Apr 06
Indlæg ialt: 578
Fra  Firtal Brands ApS Skrevet kl. 21:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay, Sune... Hvad vil du så anbefale hvis det skal ligge på min server ved dig?


Fra Ribe
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 2069
Fra  ActiveWebs A/S Skrevet kl. 21:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Du kan ikke bruge ASP/ASP.net løsningerne som IdealBB på en Linux server, så det ville være oplagt at kigge på de systemer der er lavet i PHP. Jeg har desværre ikke den store erfaring med forumsystemer, men ud fra det jeg har hørt/læst/set vil jeg holde fast i min anbefaling af vBulletin, den vil du fint kunne køre på din Linux server.
Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 23:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg vil anbefale dig at kigge på SMF - http://www.simplemachines.org/


Et fornuftigt, gratis forum i php / MySQL.

Men som med alt andet software, så skal det holdes opdateret for ikke at være alt for farligt at have kørende.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Tilmeldt 4. Oct 05
Indlæg ialt: 442
Skrevet kl. 12:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Man skal bare huske at uanset om man bruger vBulletin eller phpBB skal man selv opdateret softwaren ret ofte, da det er open source og der bliver hele tiden fundet exploits i softwaren.

Fordel ved at vælge en lukket system som f.eks. Invision Power Board er så at der med licensen er inkluderet at teknikerne går ind og opdaterer softwaren for dig...

Fra Ribe
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 2069
Fra  ActiveWebs A/S Skrevet kl. 12:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Helmer: Lige en lille rettelse, vBulletin er ikke open source.
Side 1 ud af 2 (14 indlæg)