Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Man skal tro på sig selv, men hvor længe?

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 14. Dec 05
Indlæg ialt: 624
Fra  Teambuilding Skrevet kl. 10:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Nyt projekt: polterabend .  Eller prøv teambuilding.dk

Tilmeldt 6. Jun 11
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 19:29
Hvor mange stjerner giver du? :

 

Tobias G - hvor får man det henne?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Tobias G:

Du kan også prøve at få en "iværksætter mentor", som ikke har janteloven med sig, og som har massere af erfaringer med sig.

ELLER... finder en mere erfaren iværksætter, og starter virksomheden sammen med - lærer en helt masse, lever med kun at eje fx 50%, og derefter når man har prøvet det, så kan man bedre konkludere om man virkeligt er klar til at stå på egne ben.

Jeg startede på min 18 års fødselsdag (2008) med at registrere min enkeltmandsvirksomhed, herefter er det blevet til to I/S'er mere, hvor det ene af dem allerede er solgt med en fortjeneste lig et halvt års løn.

Det andet I/S som jeg pt ejer 50% af, har jeg netop taget en mindre erfaren under mine vinger/tortur, og giver ham alt min viden, for at opbygge en ordenlig virksomhed.. Det er virkeligt win/win både for min partner og mig - selvom det kun er på deltids-basis pt for mig :)

Du skal bare igang.. Jeg har absolut ingen uddannelse, men tog bare springet ud i det, jeg vidste jeg var god til - og siden da har jeg ikke været til at stoppe :)

Du skal udarbejde en SWOT for din forretning - få et par iværksættere til at læse den igennem - og så komme igang :) Vigtigst af alt, og min største fejl - er at du skal tage imod alt den sparring du kan få.. Find dig nogle iværksætter venner, der er tonsvis af dem på Amino :)

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16488
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 21:35
Hvor mange stjerner giver du? :

vær 100% fokuseret mod målet tænk du står ved OL og hele verden er dit mål og du vandt , du giver aldrig op for får konstant nye ideer og forbedre dig.

Man bliver bedre og bedre og sætter atter et nyt mål , se alt som succes bare den mindste forbedringer og modgang gå lidt tænkeboksen og giv den 199% på den nye forbedret ide og når der igen kommer forhindringer som man løber 400 meter hækkeløb skal man over alle hækkene og over og næste gange hurtigere og bedre .

Hav en passion du vil vinde og iværksættere energi der er verdens bedste for jeg er bedste og sådan skal du altid tænke og vis ikke bedste så fokuseret på dit vindermål og det er det bedste for det er dig

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:50
Hvor mange stjerner giver du? :

frisørmille:

Lige siden jeg har været 10 år har jeg siddet og lavet budgetter for alle de ting jeg godt kunne tænke mig...

...Jeg skriver det her emne fordi jeg er så sikker i min sag på de ting jeg har i tankerne. Når jeg ikke tænker på de fornødne ting i hverdagen såsom når vasketøjet er ordnet, så er alt hvad jeg tænker på, mine planer. Det kriller i maven hver gang. Alt er skrevet ned i detaljer ligetil den kaffekop eller ske der måske skal være i fx den givne butik...

...Det der er min største udfordring i alle de her ting jeg snakker om (tænker på), er at mine forældre ikke tror på mig. Jeg har kun mine forældre og så min gamle morfar...

...Jeg prøver at fortælle hvor meget jeg virkelig brænder for det. Det ligefør jeg er direkte forelsket i mine planer...

...Jeg kan slet ikke forklare hvor meget jeg vil det her. Jeg er bare bange for at de en eller anden dag får snakket mig fra det så jeg ikke tør...

Vær opmærksom på, at det ikke kun handler om planer. Det handler om at realisere planer.

Skide være med planer, hvis de ender som drømme og visioner og KUN det.

Hvis du er vant til altid at planlægge, men ikke føre planerne ud i livet, så er det vigtigt for dig at få ændret dette mønster. Du kan sætte dig ned og skrive en liste over de drømme og planer/projekter, du har haft i årenes løb. Ud for hvert projekt anfører du, om det er blevet til noget. Så kan du se, om der er et mønster.

Jeg bryder mig ikke om dine forældres manglende tro på dig, men prøv at finde ud af, om det skyldes, at du taler om planer, og de aldrig ser noget realiseret.

Jeg vil foreslå dig at lave en plan/delplan over et emne - og det kan sagtens have med frisørdrømmen at gøre. Men sørg for at planen ikke er for stor og uoverskuelig. Du skal kunne realisere den på relativt kort tid, for så begynder du ikke bare at vide, at det kan lade sig gøre, men du kan føle det.

Ved ikke, om det giver mening.

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)