Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvilken webshop skal vi vælge?

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Fra Kolding
Tilmeldt 4. Feb 10
Indlæg ialt: 39
Fra  Say it Skrevet kl. 09:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi skal igang med et stort webshop projekt som minder en hel del om miinto.dk bare indenfor en helt anden branche. Vi vil rigtig gerne vælge den bedste shopløsning fra starten. Vi beder ikke om hjælp til at lave shoppen blot en venlig henvisning til hvilket system vi skal vælge Big Smile

Her er et par krav:

Det må meget gerne være OpenSource webshop

Man skal kunne oprette leverandører og knytte disse til bestemte varer

Man skal kunne hente statistik på hvor meget hver leverandør har solgt på dd/uge/md/år

Vi har kigget lidt på magento webshop, men er lidt i tvivl om det er den rigtige løsning?

Hvis du ligger inde med guldkornene må du gerne åbne pakken og dele ud Big Smile

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 09:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Skriv dit eget? :)

Jeg ved godt det oftest er nemmere at installere et open source eCommerce script og forslagene for hvilket kan være mange - men jeg kan godt lide idéen om at jeg kan tilbyde min kunde at kunne få lige hvad denne vil i sin webshop. Og så svært er det heller ikke at lave en webshop.

Umiddelbart har jeg da prøvet min del af disse scripts (både magento, osCommerce, prestashop, osv.) men jeg har haft mest success med at udvikle noget specifikt til kunden.

Fra Kolding
Tilmeldt 4. Feb 10
Indlæg ialt: 39
Fra  Say it Skrevet kl. 09:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er desværre ikke en mulighed for os at skrive vores egen.

Derfor er vi ude i at skulle vælge en OS løsning. Hvis du har prøvet magento ved du måske om den understøtter vores ønsker?

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 09:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er jo netop det der er lidt svært, for som udgangspunkt er alle open source eCommerce scripts i stand til at gøre lige hvad du har brug for - men det kræver stadig at du selv udvikler moduler til det.

Dit ønske om at kunne tilknytte leverandører til bestemte varer og hente leverandør statistik ud, er der ikke lige noget modul til umiddelbart, hvilket vil betyde du skal udvikle det selv.

Fra Aarhus
Tilmeldt 3. Jul 07
Indlæg ialt: 1987
Fra  MagentoXperten.dk Winkwink.dk Skrevet kl. 12:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil mene er at Magento er et rigtig godt bud til sådan en opgave.

Ejer af Winkwink & Magentoxperten. 

Fra Dyssegård
Tilmeldt 13. Sep 07
Indlæg ialt: 631
Fra  onlineeffekt.dk Skrevet kl. 17:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Repox:
Og så svært er det heller ikke at lave en webshop.

Det er ikke svært at kode en webshop fra bunden af.

Det er rigtigt svært at kode en webshop fra bunden af, hvis slutresultatet skal være behageligt for både kunde og shopejer.

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 18:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Troels Kjems:

Repox:
Og så svært er det heller ikke at lave en webshop.

Det er ikke svært at kode en webshop fra bunden af.

Det er rigtigt svært at kode en webshop fra bunden af, hvis slutresultatet skal være behageligt for både kunde og shopejer.

Hvis du synes det...

Fra Sønderborg
Tilmeldt 28. Jun 07
Indlæg ialt: 902
Skrevet kl. 19:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja nu skriver du jo stort? stort som i mange vareno. eller hvordan stort?

Jeg har selv været igang med et stort projekt (for os) som i cirka 8-10.000 vareno. og jeg står stadig mellem 2 stole...

Magento virker på mig som den store gennemførte løsning, der kan og vil alt, men nok også kan være meget krævende at arbejde med.

Den anden (for mig) var Prestashop, der kan meget er rimelig let at arbejde med....især i en start og kan også det du nævner... Jeg har lidt samme behov som dig ser det ud til, men der er jo som regel flere måder at styre de ting på enten med leverandør no. varegrupper

Men er du til de store polerede løsninger med Gejl og statistikker er min mavefornemmelse at du skal vælge Magento.

Men lige meget hvad ville jeg som ny opstarter aldrig starte op med eget projekt, vælg en standardløsning som en fyr der hedder noget med Martin engang har skrevet... Big Smile Det kan man gøre senere, men nu er du jo selv inden på med din OS ide.

De tekniske ting ved de andre helt sikkert mere om...

//

Success is a journey, not a destination. The doing is often more important than the outcome.

Tilmeldt 14. Jun 11
Indlæg ialt: 195
Skrevet kl. 19:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej vil bare lige sige held og lykke med jeres projekt da der er mange gode betalingsystemer på hver deres måde.

Få dig en neglelak der holder længe og i mange farver.

Fra Kolding
Tilmeldt 4. Feb 10
Indlæg ialt: 39
Fra  Say it Skrevet kl. 19:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Tja det bliver stort. Vi regner med at få et sted mellem 40 -70 leverandører med ca. 20.000 varenumre i Danmark alene. 

Jeg tror faktisk at løsningen ligger lige foran fødderne på os med Magento. Jeg har i løbet af idag fundet frem til en komponent der ser ud til at kunne løse problematikken mht. frontshipping. Måske det også er noget du kan bruge til din løsning... her får du ihvertfald linket: 

http://www.magentocommerce.com/magento-connect/geedubya15/extension/2976/magento-vendor-drop-shipping-extension-mvde- 

Jeg har ladet mig fortælle at en magento webshop kræver en magento dedikeret server da systemet er meget krævende, om der er sandhed i det eller om det er en fis i en hornlygte skal være usagtBig Smile

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)