Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

IE-7, mail fra Microsoft, er det spam/virus?

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 23. Jan 06
Indlæg ialt: 462
Skrevet kl. 08:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej med jer,

Har lige fået en mail fra Microsoft, hvor der står der er en download klar til IE 7. Min comp. kan ikke genkende afsenderen, så tør ikke åbne, det kan jo være en virus. Er der nogen af jer andre der har fået den samme mail?
Afsenderen er admin@microsoft.com
Fra Odense M
Tilmeldt 21. Nov 05
Indlæg ialt: 1147
Fra  Skovhøj Ejendomme ApS Skrevet kl. 08:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Ejendomsinvestor i selskabet Bolio - Lejebolig i Odense

Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 10:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Det er spam/virus - det var det ihvertfald hos mig, mailen indholdte et billede som AVG fangede.
Fra Nørresundby
Tilmeldt 9. Sep 05
Indlæg ialt: 327
Skrevet kl. 10:31
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Nørrebro
Tilmeldt 15. Nov 05
Indlæg ialt: 188
Skrevet kl. 10:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Med venlig hilsen / Kind Regards

Tue Topholm - Luksusdyret.dk

Tilmeldt 23. Jan 06
Indlæg ialt: 462
Skrevet kl. 11:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej med jer,

Det her er en af grundende til at jeg elsker amino.dk....

Tak skal I have drenge, hvad skulle jeg ellers have gjort? Havde sikkert plantet en virus i min comp!

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 11:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Tak skal I have drenge, hvad skulle jeg ellers have gjort? Havde sikkert plantet en virus i min comp!

De skal jeg sige dig (og alle andre). Hvis du er det mindste i tvivl skal du blot slette mailen med det samme.

 

Microsoft (og langt de fleste andre seriøse firmaer) ved at deres navn bliver misbrugt til virus mails. Netop derfor vil de ALDRIG finde på at sende sådan information ud via en email, som blot vil gøre deres kunder unødigt usikre.

Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 12:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 30-03-2007 11:52:08 Forfatter: Jesper Jørgensen
Tak skal I have drenge, hvad skulle jeg ellers have gjort? Havde sikkert plantet en virus i min comp!

De skal jeg sige dig (og alle andre). Hvis du er det mindste i tvivl skal du blot slette mailen med det samme.


Microsoft (og langt de fleste andre seriøse firmaer) ved at deres navn bliver misbrugt til virus mails. Netop derfor vil de ALDRIG finde på at sende sådan information ud via en email, som blot vil gøre deres kunder unødigt usikre.


 

Eller man kunne også nøjes med at installere et ordenligt antivirusprogram, da de ville nappe 98% af alle de vira der kommer ind via mail, og de sidste 2% vil højst sandsynlig blive nappet af spamfilteret. :)

Men ja hvis mailen ser mistænksom ud så ville jeg også anbefale ikke at klikke på elementer i den, der sker som regel ikke noget ved at du åbner den, men først når der klikkes på et link eller en billedfil.

Fra Aarhus
Tilmeldt 31. Aug 05
Indlæg ialt: 169
Fra  Microsys Skrevet kl. 14:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Som udgangspunkt skal du have mistro til alle emails med fil vedhæftninger.

Du skal også være opmærksom på mange emails har links
der fører dig til andre sider end hvad du tror. Det kan hjælpe
en smule imod phising mv. angreb at sætte sin email klient
op til at læse alle emails some tekst.

Men generelt, hvis du får et link. Så tast selv adressen
ind hvor du mener indholdet du er interesseret i bør være.

Og så sørg for at have et antivirus program der kører som resident shield (aktiv hele tiden).
Siden du var i tvivl om Microsoft emailen, så tror jeg det vil være en rigtig god ide.

Prøv vores nye produkt TechSEO360.com for Windows og Mac - og se vores teknisk SEO med TechSEO360 video på YouTube

Fra Aalborg
Tilmeldt 26. Apr 05
Indlæg ialt: 736
Skrevet kl. 15:16
Hvor mange stjerner giver du? :


Eller man kunne også nøjes med at installere et ordenligt antivirusprogram, da de ville nappe 98% af alle de vira der kommer ind via mail, og de sidste 2% vil højst sandsynlig blive nappet af spamfilteret. :)



Eller man kunne benytte sig af styresystemet Linux eller Mac OS X, hvor den slags ikke bider på

Det er ikke en virus, men en bagdør - der vil omdanne din maskine til en spam-zombie. Løsningen med at downloade IE7 fra Microsofts hjemmeside er fin nok, men folk bliver narret til at downloade det andre steder, da Microsoft vistnok indimellem tillader folk, at downloade software fra mirror-sites.

Fred være med det - du fik jo heldigvis ikke hentet det.
Side 1 ud af 2 (12 indlæg)