Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ét eller flere site ved åbning i andre lande?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Vejle
Tilmeldt 18. Nov 05
Indlæg ialt: 334
Skrevet kl. 15:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Vi påtænker at starte en service, baseret på et website med et redaktionelt indhold samt nogle specielle branche-mindede funktioner/værktøjer i andre lande.

Vil I foreslå at vi laver ét site, hvor alt er på og brugeren så får det pågældende lands materiale/sprog eller vil I foreslå at vi laver ét site pr. land?

Jeg kan selv se fordele og ulemper i det men hovedsagligt tænker jeg at fordelen ved at have ét site, er mest administrativt (frem for at opdatere eks. 19 sites, har man kun 1). Omvendt tænker jeg at det netop også kan være ulempen - specielt tænker jeg på om om flere sites vil stå bedre i de respektive landes søgemaskiner.

Jeg glæder mig til at høre jeres tanker!

Er du ny Mac-bruger? Så tjek mine gode tips her!

Fra Vejle
Tilmeldt 18. Nov 05
Indlæg ialt: 334
Skrevet kl. 15:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg skal måske tilføje at sitet består af ca. 1.000 artikler, som oversættes til ca. 10 forskellige sprog og dermed er INDHOLDET anderledes fra land til land - mens værktøjerne er ens (dog oversat).

Dvs. at vi dagligt opdaterer / oversætter artikler på alle sprogene.

Omvendt opdateres værktøjerne kun sjældendt.

Er du ny Mac-bruger? Så tjek mine gode tips her!

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 17:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Kenneth.

Af hensyn til din link popularity bør du kun have eet domæne. Dette domæne vil få en langt højere placering på Google end hvis du skal sprede de indkomne links på flere forskellige domæner.

Site-editor og SEO-CMS kan køre 12 sprog på een gang.


Mvh, Christian

 

Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 08:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Christian - Jeg troede frames var absolut forbudt når vi snakkede SEO, men det link du linker til benytter frames?
Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 16:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Martin.

Det har du helt ret i. Nu er SEO-CMS så nyt, at jeg ikke har fået alle skiftet over endnu; men det sker inden for en overskuelig tid.

Mvh, Christian

Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 16:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Christian, helt iorden, jeg skulle bare høre om jeg havde misforstået noget - Tak for svaret.
Fra Aarhus
Tilmeldt 15. May 06
Indlæg ialt: 228
Skrevet kl. 20:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 30-03-2007 17:02:42 Forfatter: Effektiv Markedsføring
Hej Kenneth.

Af hensyn til din link popularity bør du kun have eet domæne. Dette domæne vil få en langt højere placering på Google end hvis du skal sprede de indkomne links på flere forskellige domæner.

Site-editor og SEO-CMS kan køre 12 sprog på een gang.


Mvh, Christian



 

Nu ved jeg godt PageRank ikke er alt, men er det ikke lidt uheldigt, at på lifetime.dk har kun startsiden pagerank, og ikke på de andre sprog sider? Hvis ikke man kan fordele sin pagerank ud på sitet, så mister man vel en del af effekten?

Ellers skal man også tænke på, at har man et lokalt domæne, så virker det alt andet lige bedre for brugerne. Der er jo også dem, der kun søger efter sider fra deres eget land, og der vil eet domæne ikke kunne være med, i 10 lande.

Alternativt ville jeg nok lave subdomains, til hvert sprog, så man er sikker på en god intern url.

Fang mig hvis du vil have god smag i munden - alt i spiritus og barudstyr hos MixMeister.dk

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)