Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Min kæreste er efter 1 års betalingsstandsning meldt konkurs i dag - HJÆLP!

Side 2 ud af 3 (22 indlæg)
Fra Nykøbing Sj
Tilmeldt 29. Sep 09
Indlæg ialt: 855
Fra  Jimmis garage Skrevet kl. 13:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er ret stor forskel på om SKAT melder ham konkurs eller om han selv gør det.

Hvis der er friværdi i huset, så tænker skat ikke som du gør desværre. De tænker på at de skal have deres penge tilbage og drive deres forretning.

Tilmeldt 7. Jan 10
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 13:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror, du har helt ret i, at huset vil indbringe mere end 20 procent ved tvangsauktion, men de penge går jo først og fremmest til dem, vi har finansieret huset hos (DLR)... de står jo i første række... og der bliver ikke penge til folk, der står i køen efter... kun en større gæld til os?

Jeg vil lige brygge videre på tanken om, at svigerfar skulle kunne overtage huset... det ved jeg ikke, om han har finanser til - han har jo sit eget hus... men det er da i hvert fald værd at undersøge.

Fra Århus
Tilmeldt 10. Feb 06
Indlæg ialt: 1415
Fra  Deskways ApS Heydesk ApS Skrevet kl. 13:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis I er gift er det jeres samlede indtægt ellers hæfter du reelt ikke! 

Men hvis det er et ApS, så er det kun de penge I henter ud af selskabet, som beregnes som jeres husstands indkomst - resten er jo selskabets penge, som de ikke kan tage af (med mindre du også hæfter for gælden) :)

/Marcel Fuursted

Heydesk - kontorlokaler og mødelokaler over hele verdenen

Fra Storvorde
Tilmeldt 24. Oct 07
Indlæg ialt: 231
Fra  SAG-partners ApS Skrevet kl. 13:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Diana

For at svare korrekt på de spørgsmål du stiller kræver det væsentlig mere indsigt i, hvorledes din kæreste's virksomhed har kørt til dato, hvilke muligheder I har for at skaffe kapital, hvilken situation din svigerfar faktisk befinder sig i o.m.m.

Lige nu er det vigtigt ikke at handle i panik og forsøge at lægge en fornuftig plan, der er økonomisk funderet. Et kan jeg dog svare på, du må ikke begå den fejl at starte en virksomhed i personligt regi.

Såfremt du er interesseret i det kan du kontakte mig på 98311022 /29924519. Du kan se mere om mig på www.sag-partners.dk

Mvh

Bertil V. Thomsen

Tilmeldt 7. Jan 10
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 13:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Under betalingsstandsningen har vi fået lavet en ejendomsvurdering, der har indikeret, at der ikke kan hentes friværdi i huset... det fik kreditorerne melding om. Så de har vidst, at et evt. hussalg ikke ville kunne gøre en forskel. Så det har ikke været drivkraften, af hvad jeg sådan lige kunne forestille mig.

Fra København Ø
Tilmeldt 29. Jul 11
Indlæg ialt: 456
Fra  Dansk Erhvervs- & Selskabsrådgivning Skrevet kl. 14:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Didididi:
Havde vist udtrykt mig forkert; hans firma er ikke meldt konkurs ved retten; han indsender selv en konkursbegæring og betaler de 30.000 kr. det koster...

Vi skal lige have klarlagt 100% hvad der foregår.. Er han allerede erklæret konkurs eller er der indgivet konkursbegæring ? Ellers ville en rekonstruktionsbegæring nok være et bedre alternativ..

Didididi:
Men hvis jeg skal forstå en gældssanering korrekt: vil han ikke være gældfri, når gældssaneringen slutter om 3 år???

Jo hvis han får en gældssanering bliver han gældfri... men der er altså ike nogen garanti for at han kan få gældssanering !!

Det vigiste er dog at i får klarlagt situationen.. NU og derefter finde ud af hvordan i kommer viderer..

1. få klarlagt om firmaet er værd at vidererføre (tjener han mere end han ville gøre som arbejdstager og er det det han brænder for !!

2. hvad vil det koste at starte op igen ? (køb af matrialer, driftmidler osv)

Som sagt hvis i ønsker fortsat at drive firma så er det nu der skal gøres en masse, ellers går der endnu mere tabt.

Evt. er i velkomne til at kontakte mig, i jeres situation giver jeg et kvarters rådgivning på telefon og en halvtimes møde, uden beregning.

Dbh. David

www.selskabsraadgivning.dk

 

 

Tilmeldt 7. Jan 10
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 14:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa - og tak for tilbagemelding

Har lige fået afklaring i dag; han blev meldt konkurs ved retten; det fremgik bare ikke særlig tydeligt. Så han skal ikke betale 30.000,00 kr. for en konkursbegæring.

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er rimeligt mange gode svar til dine oplysninger.

Dog skal mindre iværksættere helst undgå ApS og A/S af en række forskellige grunde.

Dernæst skal jeres fremtidige virksomhed (er) være et selskab med begrænset ansvar,
hvor I kan trække penge ud uden beskatning. DVS ApS og A/S er udelukket.

Eksempelvis kan kreditorer ikke fratage ham hans andel af et SmbA-selskab,
som er ideelle for familievirksomheder. Selv jeres børn kan være deltagere. 
Din svigerfar vil også være en ideel deltager. 

Når I kan trække penge ud til leveomkostninger uden beskatning skal I ikke skaffe
de tilsvarende penge fra andre og jeres chancher for et nyt forretningsforsøg forbedres.

I KAN OGSÅ FORSØGE JER MED EN TVANGSAKKORD UNDER KONKURS.
Det lykkedes for Morten Lund, men pengene skal komme fra en anden juridisk
enhed end kontrolleret af din samlever.

Akkorder skal dog helst laves uden for konkurs og er formentlig langt lettere
end en gældssanering. 

Der er en række andre ting som kan gøres og en dygtig håndværker kan hurtigt
tjene mange penge. 

Du kan læse lidt om de typiske problemer og faldgruber i
http://www.amino.dk/forums/t/123242.aspx?PageIndex=1
om A/S, ApS, SmbA, SPE, GMBH UG og Vækstdræberne i Danmark.

Tilmeldt 31. Jan 09
Indlæg ialt: 171
Fra  Redmark Skrevet kl. 20:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Må nok skuffe dig med, at din kæreste ikke kan få gældssanering. Når gælden er opstået erhvervsmæssigt (og det forudsætter jeg, at den er), så kan man ikke få denne (erhvervsmæssige) gæld saneret.

32 års erfaring indenfor revision, regnskab, skat, IT, rådgivning mv.
Partner i www.redmark.dk

Tilmeldt 7. Jan 10
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 22:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Henrik

Din tilkendegivelse er meget modstridig med det, som vi har ladet os fortælle af andre i samme situation. Han er gået konkurs, har fået et alm. lønnet job, en kurator har ladet alt i hans navn sælge + huset bliver snart sat på tvang (vi forsøger dog at tilbagekøbe huset, så vi bliver boende. Kurator og vores advokat igennem de sidste 2 år har dog sagt, at det hele jo ret sikkert ender med en gældssanering, der iværksættes når konkursboet er opgjort ( om ca. et halvt år ), og så skal han under en gældssanering i 3 år, hvorefter gælden saneres væk.

Men jeg vil da gerne høre, hvorfor du mener at erhvervsdrivende ikke kan få en erhvervsmæssig gæld saneret???

Mvh. Diana

Side 2 ud af 3 (22 indlæg)