Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Min kæreste er efter 1 års betalingsstandsning meldt konkurs i dag - HJÆLP!

Side 3 ud af 3 (22 indlæg)
Fra København Ø
Tilmeldt 29. Jul 11
Indlæg ialt: 456
Fra  Dansk Erhvervs- & Selskabsrådgivning Skrevet kl. 10:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Henrik Statsaut. revisor:
Må nok skuffe dig med, at din kæreste ikke kan få gældssanering. Når gælden er opstået erhvervsmæssigt (og det forudsætter jeg, at den er),

Det passer ikke..... (så bare rolig)

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 12:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik Statsaut. revisor:
Må nok skuffe dig med, at din kæreste ikke kan få gældssanering. Når gælden er opstået erhvervsmæssigt (og det forudsætter jeg, at den er), så kan man ikke få denne (erhvervsmæssige) gæld saneret.

 

Jeg tror, Henrik blander det sammen med denne sætning, som dukker frem mange steder, når man googler "Gældssanering":
"Er du selvstændigt erhvervsdrivende og stammer din gæld fra den virksomhed, som du fortsat driver, kan du ikke regne med at få gældssanering. Du må henvises til eventuelt at søge gennemført en tvangsakkord."
Nøgleordene må være "...som du fortsat driver,...". Men det er jo netop ikke tilfældet, når han er meldt konkurs, vel?

Jeg kender selv nogle stykker, som har fået gældssanering efter gæld, der er opstået i forbindelse med et firma. I et af tilfældene var firmaet ikke gået konkurs, men et salg udløste bl.a. et stort beløb i udskudt skat, som - sammen med flere andre faktorer - blev for stor en mundfuld for sælger (som jo altså ikke længere drev sin virksomhed) og som heldigvis fik en gældssanering, så han kunne komme videre med sit liv.

Side 3 ud af 3 (22 indlæg)