Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan finder jeg frem til direktøren

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Aalborg
Tilmeldt 13. Mar 06
Indlæg ialt: 83
Skrevet kl. 15:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi er 3 mand som har et firma, som sælger kommunikations løsninger, som primært henvender sig til rejsebranchen. 

Vi sidder og sætter et brev og noget materiale sammen som vi kan sende ud til de forskellige rejseselskaber. 

Vi mangler dog bare at finde frem til direktørene i de forskellige virksomheder, hvis man går ind og ser på deres hjemmesider, så er den eneste kontakt mail, en eller anden info@xxxxx.dk

Har i en måde på hvordan man kan trænge igennem til toppen, og dem som kan træffe beslutninger?

Fra København
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 975
Fra  Ubivox ApS Skrevet kl. 16:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det er en udbredt misforståelse at det er direktøren i de fleste større virksomheder der "tager beslutningen". Direktørens ansvar i en veldrevet virksomhed er at hyre mennesker og give dem beslutningsansvar inden for en hvis ramme og så stole på at vedkommende er kompenent til at tage de beslutninger.

Hvis i skal sælge kommunikationsløsninger så er det nok smartere at få fat i den kommunikationsansvarlige, og hvis det er et system der skal integreres sammen med eksisterende løsninger, så er det nok nærmere IT-Chefen eller marketingschefen i skal have fat i.

At forsøge at presse sig igennem til toppen fordi man håber på en hurtigere beslutning er at skyde sig selv i foden. Hvis produktet skal bruges af marketingschefen eller implementeres af it-chefen så er der langt større sansynlighed for et salg hvis de er med på vognen og anbefaler det til direktøren end hvis det er noget en direktør forsøger at presse ned over hovedet på de folk han allerede har ansat som eksperter på områderne og egentlig burde tage den slags beslutninger.

Den primære årsag til at de fleste firmaer kun har en generisk kontakmail på deres side er at det som udgangspunkt ikke er tilladt at sende salgsmails uopfordret og dels fordi de færeste virksomheder ikke gider betale en masse penge i lønninger for at deres medarbejdere konstant skal afværge forskellige sælger der forsøger at overbevise dem om at det de laver er the next big thing og de bare skal købe det.

I kan selvfølgelig lave det sædvanlige mødebooking tjuhej hvor i måske får et par møder i hus og for lov til at tage ud og præsentere jeres produkt, men mit bud er at i med så specifikt et produkt vil have langt mere ud af at kigge på om der er nogen branhcemesser i kan tage på, forsøge at finde ud af hvilke netværk, fester og arrangementer de forskellige beslutningstager kommer til og så være til stede der med en hyggelig snak, og interesse i deres firmaer (personligt netværk) eller arrangere en dag hvor i gratis invitere folk til at komme og se en gennemgang af produktet og så bagefter byder på noget mad/drinks osv.

Summa sumarum, de færeste beslutningstager, tager deres beslutning baseret på at "tilfældig sælger" ringer op og forsøger at overbevise ham/hende om at de skal købe et nyt kommunikationsprodukt. De fleste gør det på baggrund af gode oplevelser, personlige relationer, og ret ofte fordi de har hørt fra andre at man er en kool fyr der laver gode ting, har spillet golf med dig, drukket øl eller lignende.

Det lyder som klicher, men hvis I vil lave aktivt salg i stedet for at sidde og vente på at kunderne får behovet og begynder at søge efter jer og i så dukker først op på Google, og hvis jeres produkt er lidt mere krævende end bare at købe kuglepenne eller toiletpapir til kontoret, så skal i ud og møde kunderne på en positiv måde hvor de får et godt indtryk af jer, og det gør man på ingen måde ved at ringe eller skrive og forstyrre dem mens de er i gang med noget andet.

/My 2 cents :-)

Fra Sorø
Tilmeldt 1. Jul 11
Indlæg ialt: 35
Fra  Performanze by Boisen & Partners Skrevet kl. 18:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Valek

Netværk, netværk og netværk... Skal du fange dine kunders opmærksomhed, skal du være interessant og relevant. Det er muligt du kan dette med et telefon opkald - men så skal du med ind i superligaen af mødebookere.

En mere effektiv strategi, er at finde nogen som kender nogen, og sætte dem ind i dine idéer, og stille og roligt nærme dig dine kunder. Messer og lignende er også interessant.

Til a finde konkrete kontaktpersoner, er LinkedIn effektivt - men du kan jo også altid ringe til receptionen, og spørge hvem de ville foreslå du skal have fat på. Starter du dialogen med receptionisten på en god måde, og derefter spørger om hendes hjælp, er de fleste meget hjælpsomme.

Find ud af hvem dit produkt er relevant for, og find bagefter ud af hvem der er budget ansvarlig for de personer - og byg så stille og roligt op.

Du kan altid ringe hvis du ønsker yderligere sparring - et telefon opkald er altid gratis ;o)

Venlig hilsen

Emil Hejlskov

Salgsinstruktør

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)