Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Inkasso - insigelse

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Vejby
Tilmeldt 5. Feb 10
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 19:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej med jer.

Jeg udførte i Marts en ydelse for et firma som bestilte ydelsen hos mig, for en af deres kunder.

Efterfølgende udførte jeg flere ydelser. 

MEN

I dag har jeg endnu ikke modtaget en rød øre for fakturaen fra Marts, og ej heller for de 2 andre fakturaer jeg siden har sendt.

De skriver til mig at de ikke kan betale da de ikke selv har modtaget penge fra kunden... Det mærkelige
er bare at den tur med kunden de ikke har fået betaling fra, har jeg forlængst modtaget betaling for. 

Jeg sendte sagen videre til Inkasso som sendte en §10 skrivelse. MEN ... De skriver
så til inkassokonsulenten at de har gjort indsigelse mod fakturaerne...

Øh nej det har de da ikke. De har skrevet at de ikke har modtaget penge for en helt anden tur, og derfor ikke vil betale for de fakturaer jeg har liggende hos dem....

Inkassokonsulenten anbefalede at vi kører en civilretssag mod dem, hvilket jeg 
har sat i gang nu.

Men hvad mener I ?

Er det mit problem at de ikke har modtaget penge fra deres kunde ???? Nej vel ????
Er det en gyldig grund til en indsigelse ....????? Nej vel.... Eller hvad mener I ?

Bedste hilsner
Olai
 

Tilmeldt 27. Aug 09
Indlæg ialt: 48
Fra  ANGLOFILIA Skrevet kl. 20:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Olai

Jeg ved ikke rigtigt, hvad du mener med "tur", men hvis en kunde bestiller en opgave hos dig, så hæfter de for betalingen. Også selv om opgaven er bestilt på vegne af en anden, der ikke betaler dem.

Vi fremstiller f.eks. mange tryksager - brochurer og virksomhedsmagasiner - til kunder. Vi bestiller derfor tryk hos et trykkeri, og regningen fra trykkeriet hæfter vi for, selvom vi ikke får penge for opgaven hos kunden.

mange hilsener

Mia

Fra Vejby
Tilmeldt 5. Feb 10
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 20:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Mia:
Jeg ved ikke rigtigt, hvad du mener med "tur",

Det er et autohjælpsfirma i Jylland, i starten kaldte jeg det for ydelser, men ydelserne er i form af ture med autohjælpsfirmaet kunders biler.

Og tak for dit indlæg, vi er HELT enige.

De slutter deres indsigelse med:
"

Men kan vi ikke få pengene hjem for de ture, så betaler vi heller ikke dine

regninger på omtalte ture.

 

Du hører nærmere, når vi ved mere."

Sjovt nok indeholder INGEN af de forfaldne fakturaer ture som de omtaler
problemer med.... Så den indsigelse er jo helt væk efter min mening. 

 

Tilmeldt 27. Aug 09
Indlæg ialt: 48
Fra  ANGLOFILIA Skrevet kl. 20:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ville også køre en sag imod dem, hvis jeg var dig. Sådan "leger" man altså ikke... ;-)

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)