Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Må man gerne tage et år ''fri'' efter 9. klasse?

Side 1 ud af 6 (59 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 14. Mar 11
Indlæg ialt: 240
Fra  Lasse Freestyle Fodbold Skrevet kl. 21:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle. 

Her til næste sommer går jeg ud af 9. klasse. Da jeg ikke har særlig meget lyst til at gå mere i skole (lige nu i hvert fald), kunne jeg i denne forbindelse godt tænke mig at holde et år ''fri''/hvor jeg ikke går i skole, men hvor jeg i stedet begynder at drive forretning. 

Er det lovligt? Er det pligtigt at man skal gå i skole efter 9. ?

Håber I kan svare!

Mvh

Book Danmarks bedste freestyle fodbold jonglører til dit event! Underholdning i topklasse - Mere info på..

WWW.FODBOLDTRICKS.DK 

Fra Ringe
Tilmeldt 3. Jan 11
Indlæg ialt: 1217
Fra  MJ Kommunikation Skrevet kl. 21:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja selvfølgelig er det lovligt :)

Fra Hinnerup
Tilmeldt 2. Jan 10
Indlæg ialt: 685
Fra  Partnerdesign.dk Skrevet kl. 21:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Hej Lasse

Det er lovpligtigt at gå i skole frem til 7. klasse og kan herefter vælge at droppe ud. :-)

Jeg tog selv 1. år på hhx og blev træt af alt det boglige, ville ud og være kreativ og tjene penge :-)

Men starter på mediegrafiker udd. til næste sommer, så husk nu det er vigtigt at blive ved med at lære selvom du ikke går i skole :-) 

Tilmeldt 21. Apr 10
Indlæg ialt: 613
Skrevet kl. 21:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 4 person

Det er lovligt men kan ikke anbefales, vent hellere med et sabat år til efter gymnasiet, du kan alligevel kun få et underbetalt slave arbejde hvis du er under 18, og du kommer et år bagefter alle dine venner... 

Fra Herning
Tilmeldt 8. Mar 07
Indlæg ialt: 226
Skrevet kl. 22:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er fuldstændig lovligt..

du kan jo bare gøre som Marting Thorborg ;) 

Fra Stenløse
Tilmeldt 15. Dec 08
Indlæg ialt: 449
Fra  VATO - Programmering & Design Skrevet kl. 22:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

The-shop.dk:

Det er lovligt men kan ikke anbefales, vent hellere med et sabat år til efter gymnasiet, du kan alligevel kun få et underbetalt slave arbejde hvis du er under 18, og du kommer et år bagefter alle dine venner... 

Det giver jeg dig ikke ret i. Hvis man brænder for noget, så det da bare med at give den gas og starte det projekt op.. Så må det bræste eller bære. Man kan altid gå igang med en HHX e.lign et år senere hvis ens projekt gik i vasken :-)

Fra Aalborg
Tilmeldt 24. Feb 11
Indlæg ialt: 41
Skrevet kl. 22:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,5 stjerner givet af 2 person

Som de andre siger, bestemmer du nu selv, hvor meget du vil gå i skole. Jeg synes blot, at det ville være ualmindeligt dumt at tage et år fri, hvor du intet laver. Jeg har selv lige færdiggjort min studentereksamen på HHX og skal begynde på Universitetet om to uger, så jeg ved derfor af erfaring, at der let, ja meget let, kan blive tid til at drive forretning, eller hvad du nu har lyst til, ved siden af. Jeg vil derfor råde dig til at påbegynde en uddannelse efter 9. klasse, da du herved altid vil have lidt at falde tilbage på, uden at du fraskriver dig mulighederne for at arbejde med de projekter, du nu skulle have på hjertet. 

Held og lykke fremover!

Med venlig hilsen

Daniel

Fra København
Tilmeldt 14. Mar 11
Indlæg ialt: 240
Fra  Lasse Freestyle Fodbold Skrevet kl. 22:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Simon Thomsen:
Det giver jeg dig ikke ret i. Hvis man brænder for noget, så det da bare med at give den gas og starte det projekt op.. Så må det bræste eller bære. Man kan altid gå igang med en HHX e.lign et år senere hvis ens projekt gik i vasken :-)

Det er præcis det jeg mener. Jeg ville aldrig tage et sabbatår, for så at sidde i netto i et helt år og lave ingenting.

Jeg vil gerne ud og starte noget op, få en masse erfaring, lære en masse osv. Og som du også skriver, så hvis det fucker helt op kan jeg jo altid tage en HHX. Men hvis det kører, kan jeg ikke se hvorfor jeg ikke skulle fortsætte på fuldtid. 

Har godt et halvt år til at beslutte mig, så der skulle være fint med tid ;)

Mvh

Book Danmarks bedste freestyle fodbold jonglører til dit event! Underholdning i topklasse - Mere info på..

WWW.FODBOLDTRICKS.DK 

Fra Stenløse
Tilmeldt 15. Dec 08
Indlæg ialt: 449
Fra  VATO - Programmering & Design Skrevet kl. 18:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Lasse Kalkar:

Simon Thomsen:
Det giver jeg dig ikke ret i. Hvis man brænder for noget, så det da bare med at give den gas og starte det projekt op.. Så må det bræste eller bære. Man kan altid gå igang med en HHX e.lign et år senere hvis ens projekt gik i vasken :-)

Det er præcis det jeg mener. Jeg ville aldrig tage et sabbatår, for så at sidde i netto i et helt år og lave ingenting.

Jeg vil gerne ud og starte noget op, få en masse erfaring, lære en masse osv. Og som du også skriver, så hvis det fucker helt op kan jeg jo altid tage en HHX. Men hvis det kører, kan jeg ikke se hvorfor jeg ikke skulle fortsætte på fuldtid. 

Har godt et halvt år til at beslutte mig, så der skulle være fint med tid ;)

Mvh

Lige præcis.. "Just do it!" ;-)

Fra Slagelse
Tilmeldt 20. Oct 10
Indlæg ialt: 342
Skrevet kl. 00:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Jeg er selv igang med min webshop og vil dyrke det ved siden af mit studie.

Du kan sagtens tage et sabat år og derefter starte på en uddannelse. 

Det jeg vil frem til er: at det handler om at bruge sin tid fornuftig. 

Hvis man kan klare at arbejde på sin eget erhverv efter skole og samtidige passe sit studie så er det fint. 

Men hvis en af delene overtager den anden, vil jeg foretrække at du gør dig mental klar til at du må tag et valg. Kender et par stk. som er droppet ud pga. de ville dyrke deres projekt og omvendt. 

Håber det kunne det dig en forestilling omkring uddannelse og arbejde.

Mvh.

Kristian Lim Andersen

Side 1 ud af 6 (59 indlæg)