Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad er bedst - CMS?

Side 1 ud af 4 (38 indlæg)
Fra Qaqortoq
Tilmeldt 14. Mar 07
Indlæg ialt: 57
Skrevet kl. 12:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Kære Aminoer

Jeg skal have oprettet en hjemmeside til vores lokale erhvervsråd i Qaqortoq, Grønland. Jeg kunne godt tænke mig noget enkelt og overskueligt i retning af denne: http://erhverv.ilulissat.gl/

Nu er min web-intelligens ikke voldsomt udviklet, så derfor vil jeg bede om råd fra Jer, der har forstand på den slags. Skal jeg vælge en CMS løsning og hvad skal jeg gå efter og måske passe på?? Og hvilket prisleje skal jeg forvente?

Venlig hilsen

Anne

www.taratsit.gl/
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Anne,

Jeg er måske inhabil da jeg selv sælger CMS løsninger, men syntes nu alligevel at have lidt (farvet eller ej!) input til dig.

En CMS løsning vil jeg klart anbefale, du skriver at dine erfaringer med web ikke er så store, hvorfor det er en god ide at lade andre omteknikken, så du kan arbejde med indholdet af dit site.

Du kan få CMS løsninger fra 0,- (ja, det er rigtigt!) og så går prisen ellers bare der op af, alt efter hvad du ønsker, hvor du køber det mv...

Her på Amino er der rigtig mange som sælger CMS løsninger, så jeg er sikker på du kan få nogle gode tilbud herfra - jeg er i al fald frisk på at hjælpe Jer. Skriv evt. lidt om det I ønsker Jer af et nyt web-site, krav til design, funktioner mv...


Tilmeldt 13. Mar 06
Indlæg ialt: 135
Skrevet kl. 13:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Anne,

Hvis din kommende hjemmeside kræver en del opdatering eller at du måske selv har lyst til at holde styr på siden (uden dog at skulle være IT nørd), ja så er en CMS løsning den bedste løsning.

Som Thomas siger, så kan du få CMS systemer fra 0,- og så går den ellers bare der op af.

Du er også velkommen til at kontakte mig på trofo@trofo.dk for at få et tilbud og for tiden giver jeg 20% rabat ;-)

Jeg sender dig en demo gratis, så du kan se hvordan mit CMS system ser ud, og hvor let det er at opdatere.
Fra Qaqortoq
Tilmeldt 14. Mar 07
Indlæg ialt: 57
Skrevet kl. 13:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 03-04-2007 12:45:26 Forfatter: lojmann Hej Anne,

Jeg er måske inhabil da jeg selv sælger CMS løsninger, men syntes nu alligevel at have lidt (farvet eller ej!) input til dig.



 

Du er bestemt ikke inhabil, men særdeles habil, du ved jo hvad du snakker om 

Det lyder meget fornuftigt med en side baseret på CMS, som jeg selv kan vedligeholde og opdatere, men hvordan virker det egentlig ... hvis jeg køber en CMS løsning på vegne af Erhvervsrådet, skal jeg så ved siden af købe domæne og "oploade" siden? Jeg kan se at tele greenland tilbyder webhotel (100 mb) for kunder med eget domænenavn og de understøtter frontpage og ftp - er det nok til at håndtere en CMS løsning og kan man f.eks vælge et webhotel i DK med et grønlandsk domænenavn? Hvis jeg gør det sidstnævnte kommer der så en forsinkelse på siden for de grønlandske brugere?

Jeg vil meget gerne modtage tilbud. Send evt. til anme@qaqortoq.gl

Venlig hilsen

Anne

www.taratsit.gl/
Fra Klostertorvet 6, 2. tv 8000 Århus C
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 1541
Skrevet kl. 13:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Anne

Vi kan da også godt levere en løsning til dig, men vi er nok en smule dyre end hvad mange andre aminoer kan tilbyde.

Hos os starter en cms-løsning ved ca. 10.000kr, inklusiv design, opsætning, etc.

Hvis det du har brug for er et "online-visitkort" så kan det godt være at det er at skyde en smule over mål at bruge os, så er jeg sikker på at der er mange aminoer som kan levere nogle lige så gode løsninger som os, til en væsentligt lavere pris.

Mvh Peder

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Anne,

Rent teknisk, er der nogle ting der skal være opfyldt  for at de forskellige CMS systemer kan køre på en server. Det du skriver om herunder tror jeg ikke vil kunne trække mit CMS system, da du skriver om FrontPage der er en Microsoft ting - mit CMS køre på Linux.

Nerdlab laver komplette løsninger, dvs. CMS, design, web-hotel og domæne - så får du en vejledning på hvordan det bruges og skal derfor kun arbejde med at oprette siderne via CMS systemet etc. etc. - vi laver "alt det svære" :)
Jeg har lagt en vejledning til mine CMS løsninger ud på www.nerdlab.se under support, du kan kigge på den - der er også screen dumps, så kan du se hvordan mit system virker.
Mit system er baseret på Typo3, der er et open source system som jeg ved mange andre på Amino bruger og tilbyder.

Hvis du ønsker en direkte tilbud, skal du sige præcis hvad du forventer og skal bruge, så vil jeg gerne sende dig et tilbud på det hele i al fald.

Fra Qaqortoq
Tilmeldt 14. Mar 07
Indlæg ialt: 57
Skrevet kl. 14:16
Hvor mange stjerner giver du? :
øvøvøv - havde lige skrevet et svar men det forsvandt, da jeg prøvede at "submitte" nå på den igen:

 

Hej Thomas, Peder og Trofo

Det kan være lidt svært at formulere forventinger, fordi jeg ikke har et overblik over hvad der findes, men jeg kan da prøve at uddybe.

Jeg vil gerne have at der er mulighed for:


  • enkel overskuelig grafisk opsætning

  • 10-15 sider, der kan linke til hinanden indbyrdes

  • at oploade billeder, der evt. automatisk konverteres til en bestemt størrelse

  • at oprette/oploade nyhedsbrev

  • at brugere kan tilmelde sig nyhedsbrev

  • automatisk udsendelse af nyhedsbrev til tilmeldte


Der kan evt. også være mulighed for:


  • opslagstavle hvor brugere kan oploade en kort tekst og billede

  • automatisk arkivering af gamle nyhedsbreve

  • søgefunktion


Med venlig hilsen

Anne

www.taratsit.gl/
Fra Klostertorvet 6, 2. tv 8000 Århus C
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 1541
Skrevet kl. 14:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Anne
Et hurtigt estimat på opgaven fra vores side ender i omegnen af 15.000kr. Der er tale om en enkelt betaling og ingen efterfølgende periodiske licensbetalinger. (Der skal selvfølgeligt stadigt betales for hosting, men det har ikke noget med os at gøre).
Det er der garanteret ind til flere aminoer som kan klare væsentlig billigere. Så med mindre der er interesse i at der senere skal udbygges med mere avancerede funktionaliteter eller der er andre "usædvanlige" krav, så vil jeg nok anbefale dig at finde en billigere løsning. Og du får jo garanteret også et hav af tilbud, så der skal nok være lidt at vælge i mellem .

Hvis du skulle have interesse i at bruge os til projektet af den en eller anden grund, kan jeg fanges på psj@taketwo.dk.

Mvh Peder
Fra Vadum
Tilmeldt 7. Nov 05
Indlæg ialt: 862
Skrevet kl. 14:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Hvis du ikke på forhånd er en ørn til html og sideopsætning med frontpage, så vil jeg på det kraftigste anbefale et CMS. Ganske vist bliver du en smule begrænset i dine udfoldelsesmuligheder, men til gengæld slipper du for lige pludselig at have fået siden til at se MEGET mærkelig ud... :-D

Af dit webhotel vil der i langt de fleste tilfælde kræves, at der er adgang til en database da det er her hele fidusen bag et CMS ligger. Enkelte systemer kan klare sig uden, men jeg tror ikke at de kan håndtere de ønsker du har.

 

- og så sender jeg lige en mail med lidt uddybende...

Fra Aabenraa
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 589
Fra  ABAKOMP ApS Skrevet kl. 15:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 03-04-2007 12:34:40
Forfatter:Taratsit, arktisk havsalt
Kære Aminoer

Jeg skal have oprettet en hjemmeside til vores lokale erhvervsråd i Qaqortoq, Grønland. Jeg kunne godt tænke mig noget enkelt og overskueligt i retning af denne: http://erhverv.ilulissat.gl/

Nu er min web-intelligens ikke voldsomt udviklet, så derfor vil jeg bede om råd fra Jer, der har forstand på den slags. Skal jeg vælge en CMS løsning og hvad skal jeg gå efter og måske passe på?? Og hvilket prisleje skal jeg forvente?

Venlig hilsen

Anne



Hej Anne
Som så mange andre allerede har sagt findes der et hav af muligheder på CMS markedet.
Der findes mange løsninger som de andre siger spænder fra 0,- (og dog, uden lidt teknisk snilde får du ingen til 0,- dkr) til nærmest uendelige højder.
En vigtig ting du skal overveje er hvordan din fremtid med CMSen ser ud, tror du du får blod på tanden og vil have mere end det det du estimerer nu?
Da vi skulle have et CMS system lavet vi en lille liste af ting vi skulle tage stilling til.

1. Nu 10-15 sider.. hvordan ser det ud i fremtiden
2. Skal kun 1 mand redigere eller skal alle afdelinger have deres eget login/område de kan arbejde med.
3. Hvor tit skal ting ændres (er det overhovedet nødvendigt med et CMS)
4. HVad er startomkostningen og hvad er de løbende omkostninger (der findes cmser med lav start og ufine løbende omkostninger
5. Er Systemet modulopbygget (dvs. at man for hver lille ting skal betale extra)
6. Hvad får man egentlig for pengene (hvilke "moduler" er med i prisen)
7. Er søgemaskine "venlighed" vigtigt (i 99% af tilfældende ja)
8. Skal der være mulighed for brugerlogin eller comunity.
9. Skal systemet være opensource eller komerciell
etc...

Masser af spørgsmå at tage stilling til men dog meget relevante for ellers ender du med penge ud af vinduet.

Mvh


Side 1 ud af 4 (38 indlæg)