Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad er bedst - CMS?

Side 3 ud af 4 (38 indlæg)
Fra Frederikshavn
Tilmeldt 9. Aug 05
Indlæg ialt: 2606
Fra  Aurumtrends Skrevet kl. 16:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 03-04-2007 12:34:40 Forfatter:Taratsit, arktisk havsalt
Kære Aminoer

Jeg skal have oprettet en hjemmeside til vores lokale erhvervsråd i Qaqortoq, Grønland. Jeg kunne godt tænke mig noget enkelt og overskueligt i retning af denne: http://erhverv.ilulissat.gl/

Nu er min web-intelligens ikke voldsomt udviklet, så derfor vil jeg bede om råd fra Jer, der har forstand på den slags. Skal jeg vælge en CMS løsning og hvad skal jeg gå efter og måske passe på?? Og hvilket prisleje skal jeg forvente?

Venlig hilsen

Anne



En færdigstrikket CMS løsning er helt klart at foretrække, det letter dig for en del besvær - tag en snak med Dennis @ www.cimplesite.dk

MVH

Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic

Fra Køge
Tilmeldt 13. Sep 05
Indlæg ialt: 456
Skrevet kl. 16:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Supergodt spørgsmål du kommer med.

 

Jeg synes umiddelbart at et cms til 10-15 sider lyder som noget af et overkill - men det er smag og behag.

 

Men når du vælger cms så kig især efter de urler/adresser de laver når der publiseres nye sider.

 

Du kan læse lidt om hvad man også skal tænke på når man bruger cms her: http://www.strategen.dk/guitarist.htm

 

Fra Århus
Tilmeldt 10. Feb 06
Indlæg ialt: 1415
Fra  Deskways ApS Heydesk ApS Skrevet kl. 17:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Et CMS er, som Karsten nævner, ikke den rette løsning, hvis det er 15 sider det drejer sig om - efter min vurdering. Totally overkill! Et CMS sætter desværre (ofte) begrænsninger for udfoldelser, som individuel opbygning landingpage for landingpage. Det vil sige, at forsøg på at effektivisere salg (eller mål) på hver enkelt landingpage kan blive ødelagt, da ændringer ofte er globale for strukturen på sitet, når det gøres via et alment CMS...

DISCLAIMER: Til alle CMS-udbyderne skal det siges, at det ikke er et forsøg på at nedgøre Jeres CMS''er, og nogle rummer sikkert mulighederne til at individualisere de enkelte sider på sitet. Men min holdning er, at de CMS''er der kan gøre det ikke hænger på træerne overalt, og at Anne derfor er bedre sat uden et CMS til de små 10-15 sider fremfor at skulle i kontakt med et hav af sælgere på markedet, som påstår deres CMS kan det hele :-)

/Marcel Fuursted

Heydesk - kontorlokaler og mødelokaler over hele verdenen

Fra Glostrup
Tilmeldt 8. Apr 07
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 19:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 11-04-2007 17:46:20 Forfatter: Marcel Fuursted
Et CMS er, som Karsten nævner, ikke den rette løsning, hvis det er 15 sider det drejer sig om - efter min vurdering. Totally overkill! Et CMS sætter desværre (ofte) begrænsninger for udfoldelser, som individuel opbygning landingpage for landingpage. Det vil sige, at forsøg på at effektivisere salg (eller mål) på hver enkelt landingpage kan blive ødelagt, da ændringer ofte er globale for strukturen på sitet, når det gøres via et alment CMS...


 

Nu er det dig der er ude i ''overkill'', vi snakker om en hjemmeside til et lokalt erhvervsråd, og du snakker om ''individuelle landingpages''?

 

De har brug for et system hvor de selv kan lægge lidt oplysninger ud på med mellemrum, og så skal de have et simpelt at bruge CMS system, for det nytter ikke at de skal hyre en webdesigner til en uhyrlig timepris for at få referatet fra sidste møde lagt på.

 

Fra Århus
Tilmeldt 10. Feb 06
Indlæg ialt: 1415
Fra  Deskways ApS Heydesk ApS Skrevet kl. 19:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Man vil altså ikke have de besøgende til at foretage sig noget på siden? Landingpages er ikke nødvendigvis med en købsknap eller "Download her" knap. Det kan være tilmelding til nyhedsbrev og meget mere...

Desuden var det ikke min opfattelse, at siden KUN skulle bruges til referater... Hvis det virkelig er tilfældet tror jeg slet ikke, der er brug for hjemmeside :)

/Marcel Fuursted

Heydesk - kontorlokaler og mødelokaler over hele verdenen

Fra København
Tilmeldt 30. Mar 05
Indlæg ialt: 1324
Fra  Altero Design Skrevet kl. 21:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Et CMS sætter desværre (ofte) begrænsninger for udfoldelser, som individuel opbygning landingpage for landingpage. Det vil sige, at forsøg på at effektivisere salg (eller mål) på hver enkelt landingpage kan blive ødelagt, da ændringer ofte er globale for strukturen på sitet, når det gøres via et alment CMS...

 

Marcel, kan du ikke lige kort forklare hvad du mener med dette?

Hvilke ændringer er det du mener der er globale?

 

Fra Glostrup
Tilmeldt 8. Apr 07
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 21:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 11-04-2007 19:52:04 Forfatter: Marcel Fuursted
Man vil altså ikke have de besøgende til at foretage sig noget på siden? Landingpages er ikke nødvendigvis med en købsknap eller ''Download her'' knap. Det kan være tilmelding til nyhedsbrev og meget mere...

 

Well, jeg vil tro at 95% af de CMS systemer der er blevet forslået her i tråden understøtter nyhedssider, nyhedsbreve, gallerier, blogs og et væld af andre mere eller mindre interaktive elementer som trådopretteren måske kunne være interesseret i, i større eller mindre grad out-of-the-box.

 

Desuden var det ikke min opfattelse, at siden KUN skulle bruges til referater... Hvis det virkelig er tilfældet tror jeg slet ikke, der er brug for hjemmeside :)


 

Nej, jeg tror dens primære formål er at vidregive nogen informationer, som gerne skulle opdateres så oftest som muligt (ellers, hvad er meningen?), og så giver det temmelig meget mening at give dem der sidder med informationerne, nemme muligheder for at få dem på siden.

 

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 22:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Anne.

Jeg kan tilbyde Site-editor eller den helt nye super søgemaskineoptimerede SEO-CMS (hjemmesiden ikke helt færdig). Priserne er fra 4.980 om året. incl. Webhotel, email og support. Incl. skalering af billeder.

Nyhedsbrev: Oprettelse: 1.200 Årlig drift: 800,-

Mvh, Christian

  

Fra Århus
Tilmeldt 10. Feb 06
Indlæg ialt: 1415
Fra  Deskways ApS Heydesk ApS Skrevet kl. 22:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Dato: 11-04-2007 21:01:16 Forfatter: Michael Oxkjær


Et CMS sætter desværre (ofte) begrænsninger for udfoldelser, som individuel opbygning landingpage for landingpage. Det vil sige, at forsøg på at effektivisere salg (eller mål) på hver enkelt landingpage kan blive ødelagt, da ændringer ofte er globale for strukturen på sitet, når det gøres via et alment CMS...


Marcel, kan du ikke lige kort forklare hvad du mener med dette?

Hvilke ændringer er det du mener der er globale?



Hejsa, Michael - det kan du tro
Det jeg mener er, at hvis du f.eks. skal have tilmelding til nyhedsbrev, så er den placeret ens på samtlige sider, da det måske er en sidebar, der er den samme hele vejen igennem på samme niveau. Du har ikke f.eks. mulighed for at lægge et tilbud ind i sidebaren ovenover nyhedsbrevet på én specifik side... Og jeg forholder mig stadig til min discalimer... husk det! Det kan sagtens være at dit CMS kan dette - jeg taler bare om mange CMS''er, og at det netop er mange CMS''er der er problemet. Det er ikke et angreb på dit CMS...

Og Gloo: Jeg ved godt, at CMS''er kan understøtte alle disse ting... Men kan du på alle siderne bytte om på rækkefølgen på disse f.eks.? Kan du vælge på nogle af siderne at menuen slet ikke skal vises?

Og husk! DISCLAIMER!  Det eneste jeg vil frem til er, at jeg synes 10-15 sider er meget lidt i forhold til at hun søger CMS. Især når man tænker på, at CMS''er OFTE (ikke altid og ikke alle herinde!!) sætter begrænsninger...

/Marcel Fuursted

Heydesk - kontorlokaler og mødelokaler over hele verdenen

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 23:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Uden at vi skal ind i en religiøs stillingskrig om CMS: Det er da et sølle CMS, der ikke giver mulighed for absolut individuelle sider med unikke placeringer af tilmelding til nyhedsbreve etc. etc. Om et CMS er overkill til 15 sider afhænger nok også af, hvor tit der skal opdateres etc.

"Vores" CMS - WebPublisher - håndterer fint unikke landingssider uden bindinger til templates, unik sidebar på hver side etc. Og det tror jeg da, flertallet af "ordentlige" CMS gør.

 

Men Marcel: Du har ret! Der er desværre mange såkaldte CMS på markedet, der stiller ejeren i en slem spændetrøje. Og kræver økonomien en "kælderfremstillet" CMS baseret løsning uden muligheder som de nævnte, er man nok bedre stillet med noget håndbygget og så en Macromedia Contribute f.eks.

 

Side 3 ud af 4 (38 indlæg)