Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Primoposter/åbningsbalance

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 2. Nov 07
Indlæg ialt: 402
Skrevet kl. 19:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Hvad der ikke går galt for mig altså...

Så gik min harddisk ned søndag aften, og ingen backup så forfra med regnskabet 2011.

Jeg har nu valgt at tage C5 Basis Online løsning - så er jeg da sikret med min backup.

MEN nu sidder jeg og skal bogføre min bank og har ikke fået nogen tal ind fra 2010. Spurgte revisoren og han sagde det kan vi gøre efterfølgende. Det er så fint nok, men nu skal jeg jo så bruge den til banken, for at sikre jeg ligesom får tastet korrekt.

Hvordan kan jeg bogføre den ind? Nogen der kan hjælpe hurtigt?

Hilsen Githa

Webshop med kvalitet i børnehøjde - www.vildbasser.dk

Tilmeldt 9. Jan 11
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 19:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa,

Hvis du gerne vil bogføre primoposteringen på banken ind, så vil jeg anbefale at du bogføre alle primoposteringerne ind samtidig.

Hvis det er fordi at du ikke har kendskab til alle primoposteringerne lige pt., så ville jeg vente med primoposteringerne hvis jeg var dig.

I forbindelse med banken kan du jo blot tage højde for bankens primo indestående, når du stemmer banken af. F.eks. hvis der stod kr. 10.000 på banken primo, så ligger du jo bare kr. 10.000 oveni den bogførte saldo på banken, når du stemmer banken af.

Håber det hjalp lidt :-)

Tilmeldt 2. Nov 07
Indlæg ialt: 402
Skrevet kl. 19:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Xellence Group:

Hejsa,

Hvis du gerne vil bogføre primoposteringen på banken ind, så vil jeg anbefale at du bogføre alle primoposteringerne ind samtidig.

Hvis det er fordi at du ikke har kendskab til alle primoposteringerne lige pt., så ville jeg vente med primoposteringerne hvis jeg var dig.

I forbindelse med banken kan du jo blot tage højde for bankens primo indestående, når du stemmer banken af. F.eks. hvis der stod kr. 10.000 på banken primo, så ligger du jo bare kr. 10.000 oveni den bogførte saldo på banken, når du stemmer banken af.

Håber det hjalp lidt :-)

Jeg taster aldrig selv primoposterne ind - og denne gang har jeg slet ikke fået dem på skrift, da min revisor blot smed dem alle i mit regnskabsprogram.

Jeg ville meget gerne have primoposten ind på banken, så jeg kan følge med for hver linie om det er tastet korrekt - ellers kan det jo blive et vældigt arbejde bagefter med at finde ud hvor man evt. har tastet forkert.

Webshop med kvalitet i børnehøjde - www.vildbasser.dk

Tilmeldt 9. Jan 11
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 20:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Ok. Har du dit regnskab for 2010?

Hvis ja, så er det blot at indtaste alle aktiverne og passiverne. 

Husk at du skal medtage resultatet for 2010 oveni dit overførte resultat.

Når alle aktiver og passiver er tastet (hver post tastet som en et-benet postering), så vil du have lige meget i debet og kredit, og du kan herefter bogfører kladden med primoposteringerne.

Du er velkommen til at skrive mig en pb eller en mail på t.larsen@xellencegroup.com, hvis det er noget jeg skal hjælpe med. 

Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 20:18
Hvor mange stjerner giver du? :

  Jeg ved ikke om dette er helt efter bogen set med din revisors øjne og andre der måske er mere regnskabskyndige.

Men kan du ikke gøre det, at du opretter en konto (den leger jeg så får kontonummer 16200 i C5) som du kalder noget i stil med "Imidlertidig Bankudligning".

Derefter laver du en kasseklade som du så bogfører med den nye og den eksistrende bankkonto (den kalder jeg så 16000 i nedenstående):

16000 - 16200 - Debit det beløb der står på din bankkonto derfra hvor du vil bogføre nu.

Derved står din bankkonto (16000) med det rigtige tal som mathcer det du ønsker fra den fysiske konto i banken. Der står så det tilsvarende beløb i minus på 16200, men det kan revisoren så lave en udligning på senere hen når han hjælper dig med den rigtige primobalance, så aktiver/passiver m.m. er tilbage igen.

/Jesper

Tilmeldt 1. Apr 10
Indlæg ialt: 23
Fra  2p Consulting.dk Skrevet kl. 20:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er enig i at primoposterne kan vente, men arbejder du bedst med at følge bankens saldo

efterhånden som du bogføre.

Så er der ikke noget fordækt i at oprette en konto i balancen til at modpostere primosaldoen.

Du skal dog være opmærksom på at få tilbageført den "primopostering" på banken. Når primoposteringerne

fra revisor bliver tastet.

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 00:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvorfor ikke bare bogføre banksaldoen pr. 1. januar på banken, og bogføre modposteringen på egenkapitalen?

Så skal din revisor ikke ændre på noget efterfølgende, udover at han selvfølgelig skal indtaste de andre primosaldi.

 

Tilmeldt 2. Nov 07
Indlæg ialt: 402
Skrevet kl. 07:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin E. Jensen:

Hvorfor ikke bare bogføre banksaldoen pr. 1. januar på banken, og bogføre modposteringen på egenkapitalen?

Så skal din revisor ikke ændre på noget efterfølgende, udover at han selvfølgelig skal indtaste de andre primosaldi.

 

Ja den var jo let nok ;-)

Min hjerne er bare koblet af, efter jeg kun har sovet to timer hver nat hele ugen.

Jeg fik dog alle primotal og bogført dem ind selv.

Nu sidder jeg bare og kan simpelthen ikke få importeret en bankfil til C5. Nogen der kender C5 Basis og ved om der er noget jeg evt. gør galt? Jeg går under generelt, tilpasning, kladde imp/eks def. og trykker. Men der sker intet når jeg trykker på det punkt. Og det lyder til man skal derind for at opsætte det når jeg ser i hjælpefunktionen.

Webshop med kvalitet i børnehøjde - www.vildbasser.dk

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)