Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fejl i pris, er jeg gal på den?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 31. Mar 07
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 21:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg har en kunde som har "bestilt" en vare i vores webshop som en prakikant har lagt ind til en forkert pris, den stod på siden til 1799 og kunden har bestilt den og fået en automatisk genereret ordrebekræftigelse af vores shopsystem som sikkerhed for hans ordre er gået igennem. Men prisen på varen er desværre tastet forkert, den koster 3999.

 

Jeg skriver så til kunden der desværre har indsneget sig en fejl, men kan tilbyde ham 20% afslag i prisen pga. denne. Det skal siges jeg vil miste en del penge på at sælge den til de 1799 ellers havde jeg selvfølgelig blot gjort dette for at løse sagen...

 

Men det vil kunden ikke, nu truer han med advokat forbrugerstyrelsen mv. det skal derudover siges at når han godkender ordren godkender han vores forretningsbetingelser hvor vi skriver:
"Vi tager forbehold for fejl og ændringer i priser"

 

Jeg kan godt se han har forventet at få varen til den pris.. men det er jo total urealistisk hvis man ved hvad denne vare reelt skal koste, men kunden er KUN ude på at udnytte fejlen, det er meget tydeligt i hans mails det ikke er produktet han vil have, men blot købe varen pga. fejlen i prisen...

 

Har set på www.forbrug.dk der er et eksempel på en printer hvor sagen faktisk blev vundet af kunden i retten, MEN der var tale om 300 kr. på en vare til 2400 kr... det er jo klart at det ikke åbenlyst er en fejl...

 

Men hvad gør jeg?? Det er ikke rimeligt alle de GODE kunder skal betale for disse kunders opførsel!

Tilmeldt 22. May 06
Indlæg ialt: 177
Skrevet kl. 22:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Hejsa

Jeg mener at hvis der er tale om en åbenlys skrive og prisfejl, og det er der jo i dette tilfælde så kan kunden ikke kræve at få varen til denne pris, heller ikke selv om han har fået en ordebekræftelse.

Nu lyder det også til at kunden er en af dem der aldrig er til at gøre tilfreds uanset hvad, og jeg vil bare lade ham gøre som han vil, han kommer formentligt ikke ret langt med det alligevel. Du har jo gjordt hvad du kunne for at gøre ham tilfreds, når du tilbyder ham 20% rabat på denne vare, så lad ham da bare gå  advokaten og forbrugerstyrelsen det får han sikkert ikke noget ud af, anden at han selv skal betale for advokaten, og det vil han helt sikket ikke.

Sådan vil jeg selv gøre, jeg vil gå langt for mine kunder, men nogle kan man bare aldrig gøre tilfreds uanset hvad og hvor meget du gør for dem, han er helt sikkert sådan en,

Håber at du kan bruge det til noget.

Mvh Allan

VVS artikler fra www.hedestoker.dk Kvalitet og god service.

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 01:01
Hvor mange stjerner giver du? :
http://www.forbrug.dk/oss/45/ -

En butik kan i visse tilfælde nægte at sælge en vare til en bestemt pris, hvis:



  • den åbenlyst er fejlmærket fx med en urimelig lav pris


Som det lader til her, så er prisen ved en fejl nedsat med over 50%. Dermed mener jeg ikke at kunden kan gøre krav på varen.

 

Du kunne f.eks. kontakte forbrugerstyrelsen inden kunden gør det og høre hvad de siger.

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 11:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Der i ihvertfald uklarhed omkring retspraksis. Tidligere har det været sådan at prisen på en vare i en butik var bindende, men at priser i et katalog ikke var det. En webshop giver mere uklarhed, for ligner den mest et katalog eller en vare udstilling? En hjemmeside angav at det at der er udsendt en ordrekekræftelse er ekstra problematisk. Det kunne være man kun skal sende en sådan ud manuelt efter et review?

Forbrugerklagenævnets praksis

Forbrugerklagenævnets praksis vil derfor fortsat være at afvise klagesager vedrørende fejlagtige priser i annoncer, kataloger m.v., hvor fejlen berigtiges før aftalens indgåelse, som uegnet på grund af juridisk uklarhed om gældende ret, jf. Forbrugerklagenævnets Årsberetning 1978, afsnit 3.1.2., side 41-42.


Tilmeldt 29. Jul 06
Indlæg ialt: 581
Skrevet kl. 22:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Er ikke ekspert her, men har da undervisning i erhvervsret og vi har lige gennemgået aftaleloven, hvilket er det felt dit problem ligger ind under. Kort fortalt ligger benet i din sag i hvorvidt kunden er i god tro! hvis han er i ond tro, dvs godt ved at det nok er en fejl og blot vil udnytte dette, så vil det ikke holde ved retten. Er han derimod i god tro, og kan det ikke påvises at en bonus pater (alm. fornuftig person) burde kunne se at det var en fejl, er det ærgeligt for dig..

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)