Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skatte procent 67%

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 28. Aug 11
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 20:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle i dejlige mennesker..

Min familie står i en være kattepine,først var vi så heldig at købe et hus til 510.00,-  huen udbetaling andet end advokaten men læste do ikk dette med småt at 200.000,- blev lagt i købssummen plus renter på 11-15 % men ok det var da jo ikke noget at gøre ved som ene forsørger til familien men efter 5-6 mdr. fik jeg mennigitisda men kom mig efter 4 mdr. kort tid der efter blev jeg ene far fordi jeg ikke kunne tjene nok til min ex-kone,derefter ca 1,5 år gik jeg ned med mit firma for godt tre år siden efter et bilulykke hvor jeg pådrog mig 2 brud på ryggen og en brækket nakke som de dog heldigvis fik fundet ud af 3 uger efter... men ok jeg lever og har ikk nogen meen af det endnu.

Hvorom alting er er det fordi jeg har fastarbejde lige siden jeg holdte med mit firma som produkthandler (der var kun mig) men jeg har fået oparbejdet en gæld på 505.000,- med de værse rygger for manglende indbetaling af skat/moms/am-bidrag de sidste år af virksomhedens endelig afslutning.. altså fra jeg kørte galt i 2006 og frem til 2008 men nu efter alting er steget og to hårde vindre med dertil efterregninger på el,vand og varme kan jeg ikke holde skruen i vandet længere..

Min samlever er førtidspansionist og får udbetalt 9.300,- hvor hun kun har ca 2.600,- pr.md. til de faste udgifter..

jeg tjener ca 410.000,- men hvor staten tager 67 % af alt jeg tjener også feriepenge og uden personfradrag, ja så er der ikke meget tilbage at gøre godt med.. Ups. ja vi har også to hjemmeboende børn på 1,10 år og mine to weekend børn på 7,9 år og vi bor i et lejethus men leder efter noget billiger men tror ikke det bliver billiger end der hvor vi bor da alle tilsvarende boliger/lejligheder er ca. 20-30 % dyre...

jeg har ca. 600,- pr.md. alt efter hvad jeg tillader mig at spise på arbejdet,men et måltid skal der være plads til for det meste.. børnnene kommer jo i første række..

Samleveren har ca 2.600,- pr.mdr. udbetalt plus de 2.000,- jeg gir hende til den daglige husholdning.

Jeg ved ikke mine levende råd længere,vi har solgt alle vores værdigenstande (arvestykker) for at kunne holde varmeregningerne fra livet men nu er det slut med det hele.. hvad kan vi gøre..?

Mvh.

Den sørvmodige.

 

Tilmeldt 28. Aug 11
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 20:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er sket nogle fejl på siden,de vil blive rettet inden så længe da jeg er helt nede lige nu.. :(

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Luksus fælden?

Tilmeldt 28. Aug 11
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 21:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg glemte at skrive min samlever har kun 2.600,- efter de faste udgifter og jeg skylder de 505.000,- til told & skat men lidt udover til banken og familien på 182.000,-

jeg kan ikke melde mig til Luksusfelden da det jeg vil fremtil er en gældssanering..hvorfor : fordi min gæld til told & skat er vokset med ca.130.000,- siden jeg er begyndt at være arbejdstager selvom jeg betaler 67 % i skat.. derfor ved jeg ikke hvad jeg skal gøre,jeg har ikke råd til at lade nogle af mine børn komme til nogle fritidsinteresser eller en tur i bio.da det vil vælte vores bugeet,så vi håber på familien har lidt godtter med til drengene når de kommer forbi indimellem..

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46463
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Det lyder som om du kan ligge til en personlig konkurs hvis du ser det slet ikke kan hænge sammen. Det KAN være en fordel, for hvis du ikke ejer noget du mister ved konkursen og bor i lejet hus, så vil der blive udregnet et - godt nok ikke ret stort - beløb som du skal ha til dig selv og dine forpligtelser med leje bolig børn osv., og det KAN godt være større end det du giver dig selv når du skal betale de mange penge til skat/moms - i form af den høje trækprocent.

Du skal lede efter advokat vagten i din kommune. De holder ofte til på biblioteket f.eks. og der skal du tage en første snak med en jurist. Det er gratis. Ha alle papirer med så det er hurtigt at danne sig et overblik.

En anden samtale partner kunne være din bankrådgiver, som vel godt ved den er gal, så der har du vel ikke meget at tabe? Han/hun burde kunne hjælpe med at se om dit budget er realistisk.

Du kunne også tage op til skat, med alle papirer og vise, at ordningen med 67% betyder, at du ikke vil kunne klare den - men du skal jo først være sikker på, at de ikke kan sende dig tilbage med regnefejl og sige at du har flere penge end du tror, derfor advokatvagten måske bedst som første hak.

Det lyder barskt for dig, men du er nød til at se fremad og finde de lyse sider, børn, sambo, arbejdet osv - ellers mister du jo bare endnu mere - og så få afklaret om du  faktisk har fordel ved at gå konkurs - eller om du skal styre din økonomi anderledes.

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)