Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Julegaver - giftcard

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 15. Apr 11
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 09:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Min HR-kollega overvejer at købe giftcards (gavekort) til vores medarbejdere i julegave, men vi er ret enige om, at vi ved køb af gavekort intet kan trække fra. Vi kan kun trække noget fra, når det er ting, vi giver medarbejderne i julegave.

Hun kontaktede dog virksomheden, som forsikrede hende om, at det kunne vi som ApS-selskab sagtens, altså trække vores omkostninger fra.

Vi ville således købe ca. 200 giftcards á 250,-, og herefter bliver vi faktureret 29,- per ting, som medarbejderen vælger online.

Kan vi virkelig trække udgiften til ovenstående fra?

På forhånd tak.

Fra Blenstrup
Tilmeldt 25. Jun 07
Indlæg ialt: 339
Skrevet kl. 09:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Man kan ikke trække julegaver fra uanset om det er gavekort eller blomster, ved godt mange gør det, men det er faktisk ukorrekt.

Fra Græsted
Tilmeldt 11. Apr 11
Indlæg ialt: 244
Skrevet kl. 09:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis jeres firma, har meget med Apple,sprodukter at gøre syntes jeg næsten dette ville være sjovere at få: CoverFred.com, jeg kan snildt lave et samlet beløb, som er samligneligt med det andet!

Mvh

CoverFred

Fra 8670 Låsby
Tilmeldt 30. Oct 06
Indlæg ialt: 229
Skrevet kl. 10:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Såvidt jeg husker, er problemet med gavekort nærmere at medarbejderen bliver beskattet af beløbet da det sidestilles med kontanter. Jeg mener ikke der er forskel på hvorledes i kan trække det fra eller ej i forhold til andre typer gaver.

/Henrik

Tilmeldt 29. Sep 09
Indlæg ialt: 1199
Skrevet kl. 10:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej alle.

Der er vidst RIGTIG mange misforståelser i denne tråd.

Alle omkostninger som en virksomhed har til sine medarbejder, er 100% fradragsberretiget. Det er nemlig personale omkostninger.

Det gælder om det er gavekort, blomster eller en middag i giver en medarbejder (også hvis deres familie er med !).

I andre blander blomster og middage sammen med repræsentation, som intet har med medarbejderne at gøre !

Problemet med gavekort er ikke virksomhedens fradragsret (den er 100% jo), men det er medarbejderens. En medarbejder må ikke modtage kontanter, gavekort og andre småting uden at blive beskattet.

 

Så din virksomhed har fradragsret, men medarbejderne skal beskattes. Så det er derfor ikke ret mange virksomheder bruger denne løsning :).

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)