Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Erfaring med dropship?

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra Tvis
Tilmeldt 6. Feb 07
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 13:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej alle sammen

 

Kæresten og jeg går og leger lidt med en tanke om at starte en lille internet butik. Vi har ikke helt besluttet os for hvad vi skal satse på og er derfor åben for det meste. I vores søgen på nettet er jeg stødt på dropshipping flere steder i udlandet, for mig og se ville det være en rigtig god måde at starte en forretning på.I den forbindelse har jeg et par spørgsmål, som jeg håber nogle af jer kan svare på.


  • Hvor udbredt er det her i landet?

  • Er der nogen der har nogle gode adresser der kunne være et besøg værd?

  • Findes der danske firmaer som gør sig i dette?

  • Er der nogle ting man skal være særlig opmærksom på?

  • Er det evt noget helt andet man bør satse på?


Kort sagt så ønsker vi så mange oplysninger som muligt, gode som dårlige. Det er ikke en forretning vi forventer at skabe millioner på, men det kunne da også være sjovt at vide, om der i det hele taget er nogen form for økonomi i drop shipping.

 

De bedste hilsner

 

Kim Rasmussen

Tilmeldt 5. Dec 06
Indlæg ialt: 68
Skrevet kl. 22:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Kim og kæreste

 

I kan med fordel udnytte Amino.dk´s suveræne søgemaskine Ankiro og søge på alle de indlæg som eksisterer i forbindelse med dropshipping.

 

Der vil i få svar på de fleste af de her stillede spørgsmål. Men kort fortalt - jo, dropshipping er et godt koncept og det virker hvis man har nogle gode og solide leverandører. Glem alt om udlandet til at starte med - og start med de danske firmaer. Det kræver altså is i maven at importere/dropshippe fra diverse andre lande og gør man det, bør man holde sig inden for EU. Få hellere noget dropshipping erfaring med nogle gode danske firmaer i første omgang.

 

Da man kan starte sin forretning ved brug af dropshipping konceptet uden at have noget lager, er ens risiko jo heller ikke så stor. Derfor vil det ofte være sådan, at ens kommision som følge heraf vil være mindre end hvis du havde indkøbt et stort lager. Det er der vel også lidt logik i... men man bør derfor vælge nogle produkter som man er sikker på har en god omsætningshastighed med lavest mulig risiko for klager.

 

Om der er økonomi i dropshipping ? JA. Hvis du har nogle gode leverandører og nogle gode produkter (kræver lidt forarbejde).

 

Hvad man skal være særlig opmærksom på ? Tja, f.eks. kan da nævnes, at man som mellemhandler også har produktansvar og kan således også blive stillet økonomisk til ansvar for et produkt man måske ikke engang selv har haft i hånden...!

 

Udbredelsen er endnu ikke så stor i Danmark - men det kommer !!!

 

Skriv hvis i vil vide mere...

 

 

Mvh. René B.

Fra Tvis
Tilmeldt 6. Feb 07
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 22:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Tak for svarene Rene

 

Vi vil jo gerne vide så meget som muligt, så vi har noget at gå ind til sagen med.

 

Kan du se en fremtid i dropshipping? (det lyder næsten sådan)

Det kunne også være du mener vi bør satse på noget andet?

 

Samtlige oplysninger ville være os en stor hjælp

 

dbh

 

Monica og Kim

 

Tilmeldt 5. Dec 06
Indlæg ialt: 68
Skrevet kl. 23:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej begge

 

Velbekomme ! Jamen, dropshipping har bestemt en stor fremtid i Danmark. Det fungerer allerede i bedste velgående - omend i mindre omfang end i lande som USA og England. Men vi er jo også gerne ca. 5-10 år efter dem (og kan egentlig heller ikke sammenlignes)... :-)

 

Se nu bare www.billigvvs.dk ! Rygterne vil vide, at denne succesfulde forretning udelukkende kører på anvendelse af dropshipping konceptet... og kan de, kan andre jo også...

 

Nu arbejder jeg pt. med et dropshipping projekt og ser som følge heraf en god fremtid for denne handelsmetode. Har man ikke noget startkapital, så er dropshipping nok en af de bedste måder at starte en low-cost business på. Ja, det kan vel dårligt gøres billigere at starte en forretning... men der er naturligvis også ulemper som beskrevet i mit første indlæg.

 

Hvis jeg var spritny iværksætter uden startkapital ville jeg oparbejde min formue på dropshipping og hvis jeg havde lidt startkapital, ville jeg måske bruge den på en franchise. Der kan være rigtig gode indtjeningsmuligheder i dette... ulemper kan der være mange af - men vælger man det rigtige, så kan man blive godt kørende !!! Jeg selv ville vælge dropshipping fordi man som franchisetager skal indordne sig under franchisegiver og det at indordne sig under nogen - er ikke min stærke side...!

 

Om i skal satse på noget andet ? Mit bedste råd: find det i brænder for og go for it... så vil det lykkes. Jeg selv brænder blandt andet for at udvikle og drive it-projekter som hjælper andre mennesker til en nemmere dagligdag/arbejdsdag. Mit drive for dette er enormt fordi jeg tror så meget på det...

 

Jeres overlevelseschancer som selvstændige vil i øvrigt øges hvis i har branchekendskab (gælder også dropshipping - så hvis i ofte tager selvportrætter i stedet for billeder af motivet, så skal i nok ikke sælge kameraer) :-)

 

Det var hvad jeg lige kunne komme på for nu...

 

 

Mvh. René

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 04-04-2007 23:39:20
Forfatter: René B.
Se nu bare www.billigvvs.dk ! Rygterne vil vide, at denne succesfulde forretning udelukkende kører på anvendelse af dropshipping konceptet... og kan de, kan andre jo også...


Nu arbejder jeg pt. med et dropshipping projekt og ser som følge heraf en god fremtid for denne handelsmetode. Har man ikke noget startkapital, så er dropshipping nok en af de bedste måder at starte en low-cost business på. Ja, det kan vel dårligt gøres billigere at starte en forretning... men der er naturligvis også ulemper som beskrevet i mit første indlæg.




De sender ordren videre til Sanistål som så sørger for at kunden får varen. Ved dog ikke om jeg ville kalde det dropshipping? Der må have været en del forhandlinger i gang og argumentation for at de ville opnå en hvis volumen med tiden.

Jeg er dog enig i at Dropshipping er en god undgå at blive låst fast i arbejde med levering og at binde penge i varelager.

Fra Tvis
Tilmeldt 6. Feb 07
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 08:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej igen

 

Ja, jeg ser det også som en fornuftig måde at starte på. Er der nogle af jer der kender nogle adresser, som kunne være et besøg værd?? Vi ville da selvfølgelig helst satse på danske firmaer, da jeg går ud fra der er en masse ting man skal sætte sig ind i med told osv. hvis man finder firmaer i udlandet, men det er en anden sag som vi tager til den tid.....

Endnu engang tak for svarene til jer begge

 

dbh

 

Kim Rasmussen

Tilmeldt 5. Dec 06
Indlæg ialt: 68
Skrevet kl. 16:49
Hvor mange stjerner giver du? :

[/QUOTE]

De sender ordren videre til Sanistål som så sørger for at kunden får varen. Ved dog ikke om jeg ville kalde det dropshipping? Der må have været en del forhandlinger i gang og argumentation for at de ville opnå en hvis volumen med tiden.

Jeg er dog enig i at Dropshipping er en god undgå at blive låst fast i arbejde med levering og at binde penge i varelager.

[/QUOTE]

 

Tommy - hvorfor i alverden skulle dette ikke være dropshipping ? At aftalen med en leverandør om dropshipping har været besværlig med mange forhandlinger og argumentation om fremtidig volumen har jo intet at gøre med selve definitionen af dropshipping ! En aftale om dropshipping med en leverandør indeholder ofte en forhandling og argumentation, særligt hvis man er selvhenvender til leverandøren - hvilket billigvvs.dk muligvis har været.

 

Men nok om definitioner - vi skal jo ikke ødelægge tråden for dennes initiativtagere !

 

Kim & Monica - kan desværre ikke oplyse nærmere om kontaktinfo på danske firmaer som tilbyder at dropshippe produkter af kundehensyn, da mit projekt omkring dropshipping som bliver lanceret inden længe (også her på Amino) indebærer dette.

 

Men send mig evt. en PM med jeres mail adresse, så skal jeg gerne sende jer en lanceringsmail, når websitet bliver publiceret, så i kan finde nogle danske leverandører som dropshipper.

 

 

Mvh. René

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 05-04-2007 16:49:16
Forfatter: René B.

Tommy - hvorfor i alverden skulle dette ikke være dropshipping ? At aftalen med en leverandør om dropshipping har været besværlig med mange forhandlinger og argumentation om fremtidig volumen har jo intet at gøre med selve definitionen af dropshipping!
[...]

kan desværre ikke oplyse nærmere om kontaktinfo på danske firmaer som tilbyder at dropshippe produkter af kundehensyn, da mit projekt omkring dropshipping som bliver lanceret inden længe (også her på Amino) indebærer dette.



Jeg synes ellers du bekræfter min definition med ovenstående. Prøv selv at læse de to afsnit og betydningen af dem på hinanden.
I følge det første afsnit af dit indlæg ligger du jo op til at man let kan lave en liste over firmaer, der tilbyder dropshipping; det er blot at lave et komplet udtræk fra cvr.dk, for alle gør det, man skal bare forhandle om det. I andet afsnit ligger du dog op til at sådan en liste åbenbart er noget specielt hemmeligt.
Det holder jo ikke helt :)

Derfor mener jeg ikke at Sanistål/BilligVVS er et specielt godt eksempel på dropshipping. Sanistål ønsker ikke, og har ikke resurserne eller systemerne til, at tilbyde dropshipping til en lang række webshops. Derimod er der et firma, der tilbyder enhver at sælge krus, kasketter, tshirts, etc. med eget logo mere udpræget dropshipping, ligesom der findes mange andre firmaer som primært afsætter via dropshipping.
Tilmeldt 5. Dec 06
Indlæg ialt: 68
Skrevet kl. 21:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Tommy

 

Nå, nu går vi i krig

 

Angående første afsnit:

 

Jeg har aldrig lagt op til at det skulle være let at lave en liste over firmaer som dropshipper produkter ??? Det er vist en misfortolkning...

 

"Sådan en liste" åbenbart er hemmelig... igen misfortolker du !!! Ikke en liste - nej, min liste... og ja, den er hemmelig indtil den bliver publiceret online. Og hvis du havde læst mit indlæg ordentligt igennem, ville du have set at dette bliver inden længe. Så mon ikke den holder alligevel ;-) 

 

Angående andet afsnit:

 

Jeg er enig med dig... men mener nu ikke, at det var et dårligt eksempel - idet netop billigvvs.dk har været oppe at vende som succesfirmaet der er baseret på dropshipping. Så jeg nævnte det for genkendelsens skyld...! Derfor mener jeg heller ikke, at dit indlæg var specielt relevant i forhold til to nye iværksættere som bare skal have styr på grundprincipperne i dropshipping eller indblik i andre iværksætteres erfaringer med dropshipping ! Det er jo ikke alt Tommy - der skal udvikle sig til en diskussionsklub.
 

Mvh. René


Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Apropro krig, så er danskerne det europæiske folkefærd der er mest positiv overfor at invadere Iran, for at forhindre dem I at få atomvåben... så det ligger nok i vores blod at være lidt krigeriske.

Hvis du udfra eksemplet med Sanistål og BilligVVS vil kategorisere Sanistål med et firma der tilbyder dropshipping, betyder det faktisk at samtlige danske firmaer tilbyder dropshipping. Det er bare et spørgsmål om at have argumenter og bagland i orden, så kan alle fåes med på ideen gennem længere forhandlinger. Deraf min misfortolkning, om du vil :p

Jeg misfortolker dog ikke anden gang. Din liste ER hemmelig, du nægter at dele den - at den så engang i fremtiden måtte blive offentlig ændrer vel ikke ved, at der på nuværende tidspunkt ikke kan findes en offentlig liste over firmaer der af sig selv tilbyder dropshipping? Ligeledes er designet på Volvos næste bilmodel hemmelig, selvom det med 100% sikkerhed bliver offentlig indenfor (nær) fremtid.

Tænk på det som at vi gør de to en tjeneste nu. Des flere indlæg des oftere dukker den op under "Dagens indlæg" som helt sikkert er den eneste side for mange af Aminos besøgende. Så længe der er to, som ikke er enig, er der glimrende grundlag for en diskutionsklub :p

1) Hvor udbredt er det her i landet?
Sikkert
en del, jeg er i hvert fald stødt på en håndfuld uden selv at have opsøgt informationer om det. Der er dog ikke ret mange af dem, der har fremstået specielt seriøse - de har haft både livrem og sele på, hvilket har haft betydning for deres indsats.

2) Er der nogen der har nogle gode adresser der kunne være et besøg værd?
Står stadig ubesvaret.

3) Er der nogle ting man skal være særlig opmærksom på?
Fragtrater. Hverm ordner reklamationssager. Bindingsperiode.

4) Er det evt noget helt andet man bør satse på?
Jeg tror stadig mere på serviceydelser/tjenester, men det er helt sikkert en smagssag. Man kan få succes (eller fiasko) med det hele, så mit råd vil være, at man bør vælge det hvor man føler man har de bedste forudsætninger.

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)