Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Failover på website

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)
Tilmeldt 30. Oct 06
Indlæg ialt: 588
Fra  dk Skrevet kl. 21:54
Hvor mange stjerner giver du? :

softwaremanden:

Tak for svar.

Jeg havde håbet at der var nogle der solgte den service, ud af boksen. Synes selv det er vældig relevant, det er ikke første gang nogle har brug for at have (simpel) failover på nogle websider. Så jeg troede jeg kunne spare lidt tid på den måde.

Jeg finder mig en cloud server og installerer en reverse proxy, så må det blive løsningen. Måske der kunne blive et lille marked for at lave failover for andre, når man nu alligevel skal sætte det op, nå det tænker jeg lige over.

Jeg har selv tidligere undersøgt markedet for at finde en 'load balancer'-service, men kunne heller ikke finde noget brugbart. Jeg syntes, ligesom dig, at round-robin DNS var for tilfældigt - det er vel også kun load balancer og ikke failover. Heldigvis er jeg gået over til Amazon Web Services, deres load balancer fungerer rigtigt fint.

Tilmeldt 10. Sep 08
Indlæg ialt: 113
Skrevet kl. 14:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Kasper:

Softwaremanden, fandt du en go' løsning på dit problem?

Hej Kasper

Jeg fandt ikke den løsning jeg havde håbet, men det bliver en reverseproxy af en art på en cloud server som hopper til den anden server i tilfælde af nedbrud. Jeg sætter det selv op.

Grunden til at jeg ikke flytter det hele ud, er at der er flere terrabytes data, og det bliver forholdsvis dyrt at få hostet. Det er statistik, så det vil sjældent blive forespurgt, men skal dog være tilgængeligt.

Mvh. Jens

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:04
Hvor mange stjerner giver du? :

softwaremanden:

Kasper:

Softwaremanden, fandt du en go' løsning på dit problem?

Hej Kasper

Jeg fandt ikke den løsning jeg havde håbet, men det bliver en reverseproxy af en art på en cloud server som hopper til den anden server i tilfælde af nedbrud. Jeg sætter det selv op.

Grunden til at jeg ikke flytter det hele ud, er at der er flere terrabytes data, og det bliver forholdsvis dyrt at få hostet. Det er statistik, så det vil sjældent blive forespurgt, men skal dog være tilgængeligt.

Mvh. Jens



Spændende! Og jeg kan sagtens forstå dig, hvis der ligger flere tb-data, der skal kunne tilgås i fremtiden. Ved ikke, hvad Amazon S3 koster, men det kunne måske være en idé at få gjort dig uafhængig af storage layeret på et tidspunkt, så du mere dynamisk kan flytte rundt på ressourcerne.
 
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:55
Hvor mange stjerner giver du? :

I kan evt prøve CloudFlare, de har en gratis plan, som garentere at siderne altid er oppe. Det er dog kun statiske sider, så hvis der er meget dynamisk indhold vil det ikke være en løsning.

Det burde desude gøre din side bruger mindre bandwidth, bedre bestyttet mod angreb osv. Tag et kig på det her: 

https://www.cloudflare.com/overview.html

og 

http://support.cloudflare.com/kb/top-frequently-asked-questions/what-happens-if-my-website-goes-down

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:09
Hvor mange stjerner giver du? :

azarat:

I kan evt prøve CloudFlare, de har en gratis plan, som garentere at siderne altid er oppe. Det er dog kun statiske sider, så hvis der er meget dynamisk indhold vil det ikke være en løsning.

Deres garanti er intet værd i praksis. For en uge siden røg samtlige sites offline på dns-delen, så de var helt utilgængelige (timede ud). Læs mere her: CloudFlare ramt af nedbrud.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Side 2 ud af 2 (16 indlæg)