Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan man trække en ansat i løn, der har været uansvarlig mht. tankkort / pinkode

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)
Tilmeldt 27. Sep 10
Indlæg ialt: 4595
Fra  Lukmitfirmanu Skrevet kl. 22:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Dantech-hobby:
Jeg var nok klar over at jeg ville få slag for mit spørgsmål, men synes egentlig det er rigtig rigtig mange penge vi bare "smider ud af vinduet"... Så havde nok bare håbet på lidt opbakning- He he

 Nu er jeg ikke Agent fra CIA eller noget, men det tager ikke 5 min at ringe til tankstationen i Struer og be om overvågnings optagelserne...

Fuck de 10.000 kr og se det som en dyr lektion, for dig og din medarbejder. I det firma jeg arbejder i får vi kun kortet og pin koden må vi sgu huske, (evt lav en nem en).

Synes både det er dig og din medarbejder der har kvejet sig, så måske burde du trække det for din løn.

/Emil

Driver til dagligt DroneInfo.dk - Her går den meste af min tid.

Fra Tårs
Tilmeldt 12. Dec 07
Indlæg ialt: 942
Skrevet kl. 22:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan ikke trække det i hans løn, da det er dit ansvar at søger for at pinkode og tankkort opbevares anstvarligt. Som ejer af kortet skriver du jo under på at pinkoden er personlig.

Det vil sige, at du som kortindehaver er ansvarlig for sikkerheden og ikke overdrager oplysningerne til andre.

Det du kunne have gjort var enten at give din chauffør kontant brændstofpenge, tanke bilen selv eller spørge om chaufføren vil være ejer af et tankkort og derefter afregne efter det.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15000
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 01:20
Hvor mange stjerner giver du? :

iMediaMan:

Nu er jeg ikke Agent fra CIA eller noget, men det tager ikke 5 min at ringe til tankstationen i Struer og be om overvågnings optagelserne...

Det tager kun 5 sekunder at konkludere, at de billeder/film kun må udleveres til politiet, så det er spild af tid...

Til trådstarter. Selvfølgelig kan du prøve at trække det i hans løn, men det koster nok en sag med en fagforening, og dermed bliver det tabte beløb endnu større + du endner med en ansat mindre...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 5. Dec 07
Indlæg ialt: 75
Skrevet kl. 14:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Har du talt med banken om dette?

Som jeg husker det har du kun en selvrisiko på 1.100,- kr. når kortet er blevet brugt med Pin-kode. Resten må de dække.

Det er værd at undersøge.

 

Mvh Kim

Tilmeldt 27. Sep 10
Indlæg ialt: 4595
Fra  Lukmitfirmanu Skrevet kl. 15:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Fashion-Seller:

iMediaMan:

Nu er jeg ikke Agent fra CIA eller noget, men det tager ikke 5 min at ringe til tankstationen i Struer og be om overvågnings optagelserne...

Det tager kun 5 sekunder at konkludere, at de billeder/film kun må udleveres til politiet, så det er spild af tid...

Til trådstarter. Selvfølgelig kan du prøve at trække det i hans løn, men det koster nok en sag med en fagforening, og dermed bliver det tabte beløb endnu større + du endner med en ansat mindre...

Nej det er ikke spild af tid hvis man ringer til politiet og ber dem om det.

Driver til dagligt DroneInfo.dk - Her går den meste af min tid.

Tilmeldt 1. Jul 08
Indlæg ialt: 209
Skrevet kl. 15:40
Hvor mange stjerner giver du? :

iMediaMan:

Fashion-Seller:

iMediaMan:

Nu er jeg ikke Agent fra CIA eller noget, men det tager ikke 5 min at ringe til tankstationen i Struer og be om overvågnings optagelserne...

Det tager kun 5 sekunder at konkludere, at de billeder/film kun må udleveres til politiet, så det er spild af tid...

Til trådstarter. Selvfølgelig kan du prøve at trække det i hans løn, men det koster nok en sag med en fagforening, og dermed bliver det tabte beløb endnu større + du endner med en ansat mindre...

Nej det er ikke spild af tid hvis man ringer til politiet og ber dem om det.

 

Ikke megen tiltro til du har til ordensmagten, hvis du ikke mener, at de selv kan regne ud, at tankstationen har overvågning.

Mvh. Stubbe Buchwald

Fra Aalborg
Tilmeldt 2. Nov 10
Indlæg ialt: 360
Fra  Auto-Butikken.dk SaleCity Import Skrevet kl. 15:40
Hvor mange stjerner giver du? :

kodimagnyl:
Som jeg husker det har du kun en selvrisiko på 1.100,- kr. når kortet er blevet brugt med Pin-kode. Resten må de dække.

Det gælder ikke tank kort - fik engang stjålet et tankkort, hvor der blev tanket diesel for godt 40.000 over en nat - og der var intet at gøre, det var op af egen lomme.

Mads G. Jensen

Auto-Butikken.dk - Bredt sortiment af biludstyr og autodele, der blandt andet byder på Danmarks største udvalg af justerbare gevindundervogne, sportsundervogne og sænkningsfjedre.

FKShoppen.dk - Danmarks største importør af biludstyr fra FK Automotive - Over 20.000 produkter på lager.

MotorOlien.dk - Lagersalg af motorolie i alle prisklasser.

Tilmeldt 27. Sep 10
Indlæg ialt: 4595
Fra  Lukmitfirmanu Skrevet kl. 17:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Stubbe Buchwald:

iMediaMan:

Fashion-Seller:

iMediaMan:

Nu er jeg ikke Agent fra CIA eller noget, men det tager ikke 5 min at ringe til tankstationen i Struer og be om overvågnings optagelserne...

Det tager kun 5 sekunder at konkludere, at de billeder/film kun må udleveres til politiet, så det er spild af tid...

Til trådstarter. Selvfølgelig kan du prøve at trække det i hans løn, men det koster nok en sag med en fagforening, og dermed bliver det tabte beløb endnu større + du endner med en ansat mindre...

Nej det er ikke spild af tid hvis man ringer til politiet og ber dem om det.

 

Ikke megen tiltro til du har til ordensmagten, hvis du ikke mener, at de selv kan regne ud, at tankstationen har overvågning.

Mvh. Stubbe Buchwald

Har jeg heller ikke.. 

/Emil

Driver til dagligt DroneInfo.dk - Her går den meste af min tid.

Tilmeldt 19. Jul 11
Indlæg ialt: 265
Skrevet kl. 18:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg bliver lidt stødt ligesom andre, da jeg er af den opfattelse, at det at være arbejdsgiver giver både en risiko men også en gevinstmulighed. Det vil sige, at hvis der er indbrud i bilen og arbejdstager ikke har sikret sig ordenligt, så er det dit ansvar som virksomhedsejer, da du har ansat personen og dermed påtaget dig risikoen. Du kan så glæde dig over, at når den samme medarbejder så i næste uge står og snakker med sin genbo om kurerkørsel og der kommer en ordre på 2,1 millioner, så skal du ikke betale medarbejderen hele overskuddet for den ordre - det tilfalder firmaet.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46552
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Arbejdsgiver - du hænger på den. Jeg synes ikke det er spor anstødeligt du spørger. Enhver normal person ved, at man ikke har sit benzinkort sammen med koden til kortet i bilen. Det er virkeligt sjusket omgang med betroede midler for at tale høj-tids sprog.

Det hjælper bare ikke, du vil tabe den sag, men se til at alle fremover ved, at det er absolut forbudt at have benzin eller hæve kort sammen med pin koden, og hvis du opdager det får det konsekvenser.

Selv om du som arbejdsgiver har fortjenesten når det går godt, og tager risiko når det ikke gør, så synes jeg ikke det er totalt rimeligt du også skal tage omkostningen når ansatte opfører sig så sjusket, men jeg gir mig - heller ikke rimeligt at den ansatte skal hænge på sådan et tab - så du tager denSmile

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)