Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp! Fødevarekonsulent der kender love og regler søges!

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Tilmeldt 2. Aug 11
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 11:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle.

Jeg tror snart jeg er på nippet til at blive desperat. Har fundet på en rigtig god forretningsidé som jeg gerne vil føre ud i livet. Kort sagt vil jeg importere indiske krydderier, pakke dem i fine æsker og sælge dem - Men jeg mangler hjælp!

Det er jo fødevare jeg skal stå med, og vil derfor ikke overraskes af fødevarekontrollen - Men synes alle regler og love omkring håndtering af krydderier er ret uoverskuelig, jeg mangler derfor en fødevarekonsulent der kan guide mig på området så jeg kan finde ud af om min idé overhovedet er mulig eller bare besværlig.

ER DER NOGEN DER KAN HENVISE MIG? Jeg har prøvet at skrive til både Mortalin og Elitesmiley.dk men ingen har svaret - Og så kan man jo altid prøve Amino.

Håber der er nogen der kan hjælpe mig - Vil jo gerne igang.

-Julie Borup

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 11:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Har du ringet til den lokale fødevare styrelse ?

De burde kunne guide dig igennem ganske enkelt.

 

Tilmeldt 2. Aug 11
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 12:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har ringet til fødevarekontrollen eller styrelse (kan jeg ikke huske) - Men de afviste at guide mig da de udelukkende er en kontrollerende enhed, hvilket jeg synes er meget mærkeligt. Han sagde jeg skulle finde en konsulent på området, men han måtte heller ikke henvise mig til en.

Men jeg undersøger da straks om der ikke er nogen indenfor noget offentligt der kan hjælpe mig.

Tak for dit svar.

 

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 12:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja - det lyder da mærkeligt - da jeg startede op, guidede de mig da gennem alle punkter.

Du har måske fået fat i en morgensur :)

 

Tilmeldt 28. Oct 11
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 10:06
Hvor mange stjerner giver du? :

du skulle tage og kontakte Fødevaregruppen på http://www.fodevaregruppen.dk/

de kan hjælpe dig med alt sådan noget noget, dem brugte jeg da jeg begyndte at importere nødder

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Kontakt http://www.foedevarestyrelsen.dk/Sider/forside.aspx - Find din lokale afdeling, det skal hjælpe dig, eller skal og skal, de plejer at gøre det, for de deres kontroller lige så meget handler om vejledning og rådgivning, som om kontrol.

Jeg har selv brugt dem mange gange, kvit og frit. De plejer at besvare alle spørgsmål jeg måtte have, i telefonen, ganske gratis.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Bær over med mine pinlige stavefejl Sleep

Tilmeldt 2. Aug 11
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 12:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Det gør jeg ;-)

Og tusind tak for hjælpen alle sammen :-)

Tilmeldt 1. Nov 11
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 14:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej AllThatGlitters

Fik du fat i konsulenten.

Jeg vil gerne impotere noget vanille jeg har søgt en import registering hos fødevarestyrelsen, De har bedt mig om at lave en risikoanalyse, De er bare ikke meget for at fortælle hvad der skal taget højde for i sådan en. Men meddelte at hun syntes at jeg skal få fat i en fødevare konsulent. Du fik vel ikke fat i en skabalon for en sådan analyse?

Med venlig hilsen

Lars

   

 

Tilmeldt 2. Aug 11
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 17:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er kommet så langt at jeg har søgt den samme import tilladelse som dig - Jeg har fået en kvittering hvori der også står hvem der kommer til at være min kontakt person. Så lige nu venter jeg lidt på at han får kigget på sagen og spørger mig om en masse. Hvis han også vil have en risikoanalyse fra mig kan jeg da kun håbe på han er lidt mere informativ end hvad din oplevelse bød på. Så jeg er ikke nået ligeså langt som dig - Men skal huske dit spørgsmål hvis jeg finder svaret! ;-) Vi må jo hjælpe hinanden.. 

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)