Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

aupairagency.dk hvad synes i

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)
Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 20:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jurarådgiver:

parterapeuten:
Ofte har pigerne fra asien igen ideen om hvad en støvsuger er eller hvad gode manerer er, ud over at bukke eller naje, som er endelig mærkeligt i mine øjne da de er en del af familien.

Indlægget kan vurderes at være racistisk. Derfor har jeg anmeldt det til Amino, som jeg håber vil fjerne det. Folk er er i deres gode ret til at være racister, hvis det er det, der giver deres liv indhold, og jeg er i min gode ret til at bede mig fritaget for at se og høre på racistiske ytringer.

Får jeg ikke min vilje på det punkt, sååååå findes der en rigtig god sang om mine handlemuligheder.

Straffelovens § 266: "Den, der offentligt eller med forsæt til udbredelse i en videre kreds fremsætter udtalelse eller anden meddelelse, ved hvilken en gruppe af personer trues, forhånes eller nedværdiges på grund af sin race, hudfarve, nationale eller etniske oprindelse, tro eller seksuelle orientering, straffes med bøde eller fængsel indtil 2 år.

Stk. 2. Ved straffens udmåling skal det betragtes som en særligt skærpende omstændighed, at forholdet har karakter af propagandavirksomhed."

Er det ikke lige lovligt drastiske tiltag?

Kvinder i bjergene I Marokko ved da heller ikke hvad en støvsuger bruges til, de er velopdragne og flinke og imødekomne, men hvis man sætter dem til bords med kniv og gaffel, så har de en udfordring, om man kan kalde det for manérer eller mangel på samme er mig uvist. Der er intet odiøst i det, det er sådan de lever og det har en udpræget charme at sidde sammen på gulvet og spise med hænderne.

Synes det er uklædeligt med den slags trusler, da du sagtens kan fremføre dine synspunkter til en moderator eller support@amino.dk ved at anmelde indlægget. Er der noget mere personligt i det (hvilket jeg fornemmer der kan være) så indgiv dog anmeldelsen. Men husk, uanfægtet din erfaring, så kan mange ting gå 2 veje. Det er ikke rart i verden i dag at blive udråbt som mulig racist.

Køb ren argan olie her

Fra Aalborg
Tilmeldt 27. Feb 11
Indlæg ialt: 784
Fra  Køreskole Ginnerup Skrevet kl. 20:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Jurarådgiver:
Indlægget kan vurderes at være racistisk

Det kan også vurderes ikke racistisk, hvilket er tilfældet for mig.

Der nævnes ikke en race men en verdensdel. I den nævnte verdensdel bor der adskillige racer, bl.a. en masse danskere. Der tales mere om pigernes alder og herunder teenagernykker, hvilket også kendes fra mit afkom.

Tilmeldt 20. Feb 09
Indlæg ialt: 392
Fra  Danish Law Skrevet kl. 20:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Lone Ginnerup:

Jurarådgiver:
Indlægget kan vurderes at være racistisk

Der nævnes ikke en race men en verdensdel. I den nævnte verdensdel bor der adskillige racer, bl.a. en masse danskere.

Argumentet overbeviser ikke. Racisme kommer man ikke uden om ved at omskrive "asiatiske piger" til "piger fra Asien". Det er meningen, der tæller, ikke grammatikken.

Men du har selvfølgeligt ret til at forsvare indlægget.

Fra Aalborg
Tilmeldt 27. Feb 11
Indlæg ialt: 784
Fra  Køreskole Ginnerup Skrevet kl. 21:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jurarådgiver:
Men du har selvfølgeligt ret til at forsvare indlægget.

Ja det har jeg vel.

Jeg ved såmænd ikke om det er indlægget, jeg forsvarer. Det er vist mere modstand mod dit sure opstød der driver mig.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jurarådgiver:

parterapeuten:
Ofte har pigerne fra asien igen ideen om hvad en støvsuger er eller hvad gode manerer er, ud over at bukke eller naje, som er endelig mærkeligt i mine øjne da de er en del af familien.

Indlægget kan vurderes at være racistisk. Derfor har jeg anmeldt det til Amino, som jeg håber vil fjerne det. 

Jeg går ud fra, Jurarådgiver, at det er en joke fra din side!

Men hvis ikke: Hvordan i al verden kan du tolke parterapeutens udsagn som racistisk? Det skulle da lige være, hvis du ØNSKER at gøre det racistisk, og hvis du ønsker at gøre en sag ud af ingenting. At du falder over en tråd fra januar 2011 - for over eet år siden - underbygger mistanken om, at du leder efter noget at skabe en sag på!

Det eneste, som parterapeuten anfører, er: "...som er endelig mærkeligt i mine øjne". Der står intet om, at asiater ER mærkelige! Der står højt og tydeligt "...i mine øjne...". Det er en vurdering af kultur, ikke en NEDvurdering af kultur!

Parterapeuten er ikke oprindeligt dansker, men har lært dansk senere og kan måske ikke udtrykke sig så godt skriftligt som en indfødt dansker. Det fritager hende ikke for et ansvar, men det fritager heller ikke andre for objektivt at vurdere hendes evne til at udtrykke sig skriftligt på dansk!

Nu skriver du selv: "Det er meningen, der tæller..."

Da jeg læste parterapeutens indlæg første gang, tolkede jeg hendes udsagn som, at "asiater ikke behøver at bukke og neje, specielt fordi det ikke er nødvendigt, og fordi vi ikke gør det i VOR kultur".

Jeg synes, at du skulle skamme dig! Dit indlæg tangerer en trussel, men modsat dig skal jeg nok lade være med at true med at anmelde et indlæg til Amino.

Kors!

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)