Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Investering i Afrikansk træ-industri gennem MLM

Side 2 ud af 6 (55 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 4. Aug 06
Indlæg ialt: 1286
Skrevet kl. 10:49
Hvor mange stjerner giver du? :

jarl.lundin:

Men hensyn til renhed i hjertet osv. , min salig papa arbejde med Danida i en årrække, og stoppede på grund af at han ikke kunne acceptere korruptionen, at de penger der blev postet i afrika gik til tåbelige projekter ingen kunne bruge til noget. F.eks. et moderne vandværk, som kunne køre i en ½ måned, så var der ingen til at vedligeholde det og ingen til at bestille de kemiske råvarer man brugte i processen. Der har selvfølgelig været læring siden da, men jeg kan godt nok ikke se at hjælpen bliver bedre fordi den er ydet med et "rent hjerte". Derudover så er det meget fint med alt den hjælp vi yder, men jeg tvivler dog stadig på værdien til "slutbrugeren", der er alt for mange led. Alt for meget nu skal vi trække vores metode ned over hovedet på deres samfund, og så kommer det sjovt nok aldrig til at virke i praksis, fordi vores samfund har så store forskelle at hvad der kan virke i vores , ikke nødvendigvis virker i deres samfund. Et andet eksempel kunne være opsætning af lys på landeveje, så man kan færdes om aftenen/natten, en god ide, og sikkert et "renhjertet" motiv bag det. Problemet var at der bag konstruktionsholdet, kom et hold lokale der ribbede lamper og alt for kobber, fordi det kunne give dem mad på bordet.

Jeg er nu enig med Entrepreneur, i at renhed i hjertet er vejen frem. Som du selv peger på er der og har der været projekter som manglede dette - eller som måske havde renhed i tanken, men pga mange led kom der udnyttelse.

Det er også den "tvivlsomme" renhed i hjertet der gør at nogle af organisationerne har fået ridser i lakken.  Og kigger man på medierne så er det i 9 ud af 10 tilfælde vigtigere at fortælle en dårlig historie end end god, så derfor hører man lige lidt om det gode når der har været en stor indsamling.

Jeg har ikke været i området dernede...men hvor fedt er det at færdes om natten/aftenen? Der er mange ting der i mine øjne er vigtigere hvilket jeg også kan se på vores organisationer Nourish The Children og Force for Good. Der er "renhed i hjertet" organisationer derude...

Tilmeldt 20. Apr 06
Indlæg ialt: 198
Skrevet kl. 11:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Du holder dig tilsyneladende ikke selv for god til at komme med prognoser Wink

Jeg kan oplyse at jeg til hver en tid hellere vil købe 10 eller 100 træer, end at bruge så meget som 10 minutter på at samle flasker.

= Din prognose var forkert.

 

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 12:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Storm:

Du holder dig tilsyneladende ikke selv for god til at komme med prognoser Wink

Jeg kan oplyse at jeg til hver en tid hellere vil købe 10 eller 100 træer, end at bruge så meget som 10 minutter på at samle flasker.

= Din prognose var forkert.

Det var et postulat, ikke en prognose. Og jeg holder ikke mig selv for god til nogetsomhelst, men viser bare du ikke er visionær når du bare kan forkaste postulatet uden videre.

PS Det er en fordel hvis folk der debatterer eller kommenterer bare har minimal indsigt i hvad ordene de skriver betyder og i hvilken kontekst de bør/kan/skal anvendes.

Køb ren argan olie her

Fra København
Tilmeldt 4. Aug 06
Indlæg ialt: 1286
Skrevet kl. 13:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Storm:

Du holder dig tilsyneladende ikke selv for god til at komme med prognoser Wink

Jeg kan oplyse at jeg til hver en tid hellere vil købe 10 eller 100 træer, end at bruge så meget som 10 minutter på at samle flasker.

= Din prognose var forkert.

Tror du skal vente med at kommentere til du rent faktisk har KØBT, som der nævnes. Samle tomme flasker gør alle vel mere eller mindre, eller du er måske ligeglad med pantenWink

Og ellers må jeg følge op endnu engang. At skulle støtte et projekt som dette burde gøres pga. sagen og ikke de 1000% der "skiltes" med om 20 år.

@Jarl

Kan vi være enige om at for at det kan blive en tilbagevendende indkomst, så kræver det konstante investeringer? eller meget salg. Eller har jeg misforstået din kalkule?

Tilmeldt 20. Apr 06
Indlæg ialt: 198
Skrevet kl. 13:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er en meget interessant holdning, du og andre kommer med. Dvs i mener at godgørenhed udelukkende skal ske pga 100% uvildig interesse i at hjælpe andre.


Faktum er jo bare at sådan fungerer verden ikke. Samtlige nødhjælps organisationer har administrative omkostninger. En del af disse går til bla lønninger. Finder folk deres arbejde forkasteligt, fordi der i organisationen befinder sig lønnede medarbejdere? Forhåbentlig ikke

Hvis man kigger på mirko lån konceptet, som bla har vundet Nobels fredspris, så er der også her en økonomisk gevinst. Altså må der være en hel del der mener at målet må væreat hjælpe nogle med behov. At andre så undervejs formår selv at tjene penge, er sekundært.

Tilmeldt 20. Apr 06
Indlæg ialt: 198
Skrevet kl. 14:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Det ene postulat er vel lige så godt (eller dårligt) som det andet. Hvad det har at gøre med at være visionær har jeg meget svært ved at se Smile

PS: Det er en fordel at undlade at kloge sig alt for meget på andres bekostning, når man selv tåger lidt rundt

"En prognose er i snæver forstand et udsagn der forudskikker en forventet eller sandsynlig udvikling"

Og det var lige præcis det du fremsatte

 

Tilmeldt 17. Jul 10
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 14:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg skal ikke kunne sige hvor meget det kræver at få folk til at samle flasker til velgørenhed,

umiddelbart gør den "grønne" knap på flaskeautomaten, det meget nemt for folk at donere deres pant...

Jeg har dog allerede solgt konceptet, inden jeg overvejede at skrive herinde, 

så hvis postulatet skal holde så skal det også være "meget nemt for folk at donere deres pant..."

Derudover vil jeg nok mene at det er langt ud over almene menneskers resurser, initiativ etc. 

at tage kontakt til advokat og organisere f.eks. en fond der planter skove i Afrika. 

Hvis du gør det, og evt. også får en masse folk til at donere deres flasker til dit foretagende, 

så tager jeg hatten af for dig !

Det vil jo være renhjertet godhed, som diskuteret tidligere. 

Heri fik jeg måske ikke udtrykt mig helt rigtigt. Jeg er stor fan af renhjertet godhed, 

men jeg er også realistisk eller nogen vil måske mene kynisk.
Store organisationer kan selvfølgelig hjælpe, men jeg vil som "kyniker" mene, at det er

naivt at tro at alle individers, værdisæt og mål er renhjertet godhed.



@ Martin Slot
Ja der kan vi være enige. Investeringer og salg kan med fordel kombineres.
For det første mener jeg ikke man skal sælge noget man ikke selv har tillid til, 

ergo skal man som sælger i mine øjne også investere, ellers er det utroværdigt.



Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 14:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Storm:
Det ene postulat er vel lige så godt (eller dårligt) som det andet. Hvad det har at gøre med at være visionær har jeg meget svært ved at se Smile

Det er muligvis fordi du ikke kan se hvor tanken eventuelt kan bære hen, derfor mit postulat om at du ikke er særligt visionær.

Jeg kloger mig aldrig på andres bekostninger, og jeg vil helst undgå debattører af din slags, da de debatterer for egoets skyld og som regel uden substans når alt kommer til alt.

Men for en enkelt gang skyld skal jeg give gerne blive konkret med min tanke omkring det at samle flasker, nødhjælp og være visionær.

Eksempel på vision:

Hvis man som ildsjæl vil gøre noget spektakulært i forhold til at hjælpe med plantning af træer i Afrika, så kunne man gå en helt anden vej, hvilket kunne skabe massiv mediedækning.

1. Det er ikke ukendt at nogle scorer seriøst mange penge netto på at samle flasker.

2. Det er ikke ukendt at der er en voksende interesse i at fremme projekter der kan crowdfundes via sociale medier.

3. Det er ikke ukendt at danskere giver bidrag til Afrika hvert år.

Den visionære og den der har tid, laver så et sjovt sæt op, der beder folk om at samle 5 flasker hver dag i 30 dage og indsætte pengene på en konto tilhørende en fodn som før beskrevet, og hvis man kan få 100.000 mennesker til det, så er det edderhakkendemig mange træer i Afrika for det beløb.

Det er en happening som ville skabe mere omtale og virke mere positivt en at forsøge at sælge hjælp til selvhjælp via MLM.

Se det er i min verden visionært - om det er i din er jeg ligeglad med, men du havde ikke visionen - for ellers havde du ikke svaret som du gjorde... Kloge Åge Smile

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 17. Jul 10
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 14:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er okay og helt dit valg, at mene det er et dårligt produkt.

Som skrevet ovenfor så tager jeg hatten af for din vision, men det er jo netop også kun vision, fantasispind, det er Better Globe træer ikke. Hvis du omsætter det til handling så er det en helt anden sag, men enhver kan da skrive at jeg kan gøre det bedre og med mere renhjertet godhed.

Fra København K
Tilmeldt 5. Feb 06
Indlæg ialt: 942
Skrevet kl. 14:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Taler vi investering mere end ulands-støtteprojekter kan der investeres i teaktræ i Indonesien. Der findes både danske og udenlandske aktører indenfor dette. Det er med en investeringshorisont på 8 år.

Men det giver selvfølgelig ikke grønt græs til dyrene i Afrika.

 

Side 2 ud af 6 (55 indlæg)