Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

domaindirect.dk - GAAaaab!

Side 4 ud af 5 (48 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 11:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er måske ikke alle små selvstændige som har råd til en stor forbindelse samt stabile servere et



Det er altså noget fis, jeg sælger webhosting i en standardløsning med 99,9% oppetid, 2gbit forbindelse, php4/5, mysql5, 500mb harddiskplads, ubegrænsede email og 3gb månedelig trafik (hvilket er nok til langt de fleste af mine kunder), udover det har du telefonisk support i hverdagene samt døgnåben nødtelefon, som dog med dette produkt koster at ringe til....men muligheden er der, det er den ikke hos mange af vores konkurenter.

Hele herligheden koster 600kr om året, hvilket er cirka 62kr om måneden incl. moms. Dertil skal der så lægges 100 kr til et domæne første år.

Mondo virker i mine øjne lidt useriøse idet de tilbyder fri trafik, bortset fra det ser de ret sobre ud og jeg kan godt lide deres side, jeg vil helt sikkert sætte deres side på inspirationslisten når jeg her om kort tid går igang med at lave en hjemmeside til mc-networks.dk (som i fremtiden skal stå for salg af mine hosting produkter)

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 12:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 07-04-2007 09:43:14 Forfatter: Peter Christensen citat:

Det er måske ikke alle små selvstændige som har råd til en stor forbindelse samt stabile servere etc.

Jeg har dog ikke sagt at domaindirect er godt, jeg holder mig til Mondo, men Domaindirect er dog et alternativ, til de meget dyrer steder.


 

Der er mange alternativer til dyre steder. Og det passer ikke at små selvstændige ikke har råd til en stor forbindelse og stabile servere.

 

Jeg hører til en af de små og det kører da fint med servere og stor forbindelse. Jeg har masser af trafik og INGEN klager fra kunderne. Faktisk kan jeg ikke huske hvornår en kunde har forladt mig.

 

Som regel er kvaliteten af kundeservice propertionel faldende med firmaets størrelse. Jeg har flere gange oplevet at kundeservice er noget som kun få udvalgte får.

 

Mange af de små webhosts giver en kanon god kundeservice...

 

Fra København
Tilmeldt 27. Dec 05
Indlæg ialt: 295
Skrevet kl. 15:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Er det et universelt krav, at alle skal have råd til en perfekt udbyder? Det lyder som kommunisme i mine ører...

Vi har et marked for webhosting ydelser, og faktum er, at jo mindre udbyderne skal garantere juridisk, jo billigere er det. Man må ikke glemme, at det nemt kan koste en mio. kr. eller mere om året for hver dygtig tekniker, der er i et webhotel firma, og når der skal tages hensyn til ferie, sygdom og hackerangreb, så løber man hurtigt op i at bruge flere millioner kroner om året alene på teknikere.

Hvis man vil have en hamrende stabil og billig løsning, så gå efter Google Applications for Domains. Mere stabilt kan det næsten ikke blive. Hvis man ikke kan leve med deres system, så er det fordi man har ekstra behov. Ekstra behov kan man enten få ved at akceptere mere variation i kvaliteten, eller ved at betale for det.

Mht. kvaliteten af de billige udbydere, så er det de færreste kunder hos dem, der rent faktisk kender den reelle oppetid og kvalitet hos udbyderen. Hvis man begynder at måle den seriøst, så kan man nemlig risikere at belaste serveren på en måde, der får udbyderens advarselslamper til at blinke rødt.

Min opfattelse af oppetid er:

Oppetid=(oppetid for internet opkoblingen) * (oppetid for serveren) * (oppetid for webserver softwaren) * (oppetid for harddisken) * (oppetid for php/asp-delen af webserveren) * (oppetid for database serveren) * (hvor stor del af tiden er scriptet i fungerende tilstand).

Sandsynligheden for, at en kunde bliver sur, er s=1-(oppetid^n), hvor n er antallet af gange, kunden risikerer nedetid som led i sin handel på websitet.

De enkelte oppetider, som skal angives i ovenstående, skal selvflg. udregnes som "den andel af tiden, hvor det virker efter hensigten". Dvs. hvis database serveren svarer med over 0,1 sekunders forsinkelse på en simpel query, så skal det selvflg. regnes som nedetid, da det kan forsinke leveringen af websiden seriøst voldsomt meget.

Med denne beregningsmetode bliver det pludseligt meget svært at opnå over 99% oppetid på de billige webhoteller. Hvis kunden 5 gange kan berøres af nedetid, så er sandsynligheden for en utilfreds kunde:

s=1-(0,99^5)=1-0,95=0,05=5%

Hvis man er afhængig af indtægten fra en e-handelsside, så er de billigste webhoteller derfor slet ikke gode nok. Det kan godt være, at hjemmesidens indehaver synes, at det kører ganske fint, men det er altså kundens indtryk, der er afgørende.

Når man deler IP-adresse med andre, så risikerer man at serveren udsættes for hacking- og DOS angreb, hvilket reducerer nedetid. Når man ligger på samme IP-range som en server, der går amok, kan dette også lægge serveren ned. Der er så mange ting, der koster penge, som har med oppetid at gøre, at jo flere penge man bruger på sin webside, jo bedre oppetid kan man få.

Når man er iværksætter, så er kunsten at finde lige den løsning, der virker og ikke koster for meget. En mulighed er her at være heldig... men da man ikke kan planlægge at være heldig, så vil der være nogle iværksættere, der lige fra starten bliver nødt til at lægge et hosting-budget, der kan betale en ordentlig kvalitet.


Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 16:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 07-04-2007 15:47:58 Forfatter: lasse
Når man deler IP-adresse med andre, så risikerer man at serveren udsættes for hacking- og DOS angreb, hvilket reducerer nedetid.


 

Jeg tror ikke at der er nogle hosts der deler IP adresse med andre. Det er teknisk umuligt ;) Men man kan sagtens ligge i samme pulje.

Fra København
Tilmeldt 27. Dec 05
Indlæg ialt: 295
Skrevet kl. 17:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Det er korrekt, at SSL servere, FTP servere osv. skal have deres egen IP-adresse. Men en almindelig webserver kan sagtens lade tusindvis af websites, med hvert sit domæne, bruge 1 styks IP adresse.

Hvis du f.eks. kigger på websiden www.hfabc.dk, så kan du se, at den har samme ip adresse som mange andre websites. Udbyderen har simpelthen brugt en enkelt IP adresse til alle deres kunder.

Rent teknisk fungerer det på denne måde:


  • Browseren slår ip-adressen op for www.hfabc.dk

  • Browseren kontakter ip-adressen på port 80

  • Browseren beder om at få hjemmesiden, men fortæller til webserveren, hvilket domænenavn, der er tale om

  • Webserveren finder ud af, hvor på harddisken den webside ligger, som webserveren bad om og leverer den.


Så nu kan du jo så tænke på, hvad sker der, hvis ens ASP script eller PHP script på webserveren sender en e-mail? Så bliver den afsendt fra samme IP-adresse som hvis scriptet lå på en anden kundes hjemmeside. Så hvis en spammer sender e-mails fra sin hjemmeside''s scripts, så bliver IP-adressen for webserveren sortlistet, og så virker dit script pludselig ikke...

Af denne grund skal man selvflg. sørge for, at udgående e-mails ikke sendes direkte fra sådan en webserver. Hvis man gør det alligevel, kan man være heldig og have en simpel løsning der virker, men man kan også være uheldig og få en løsning, som giver en hulens masse bøvl.

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 17:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Nej du vil hellere have sendt mailen ud igennem en relaying smtp server? Som lider af _præcis_ samme problem? :)
Tilmeldt 5. Apr 07
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 18:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Er det bare mig eller er denne tråd gået over i en debat omkring, hvor gode I som tilbyder dyre hostingløsninger er.

Jeg synes det er godt at der noget til alle, og vi kan sagens blive enige om at pris følger kvaliteten.

Men stop nu den prædiken, det er jo ligesom at være i kirke.

Jeg synes det er et fantastisk initiativ Domaindirect har foretaget sig, og jeg tror ligesom tidligere nævnt at det er noget som vil vinde meget frem.

Forsat god påske.

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 18:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Lasse -

 

Jeg tror godt jeg ved hvordan det med domæner fungerer (tjek min sig) og snakket var om servere... ikke om domæner ;)

Fra København
Tilmeldt 27. Dec 05
Indlæg ialt: 295
Skrevet kl. 18:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Vi kan blive ved med at diskutere tekniske detaljer længe. Det var ikke teknikken der var min pointe - min pointe var, at man altså kan få bedre oppetid for 1000/måned end for 100/måned, fordi der er så utroligt mange parametre i dette her.

Webhoteller til under 10,- kr. per måned, med database og server-side scripting (php/asp), er efter min mening totalt uegnede til firmaer, der vil tjene penge på at deres kunder besøger disse hjemmesider.

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 18:55
Hvor mange stjerner giver du? :
LOL Niels...kan godt lide den artikel på ComOn som din hjemmeside linker til...

http://www.comon.dk/index.php/news/show/id=30562

Om Web10, Surftone og one.com , især deres afsluttende kommentar:

"ComOn forsøgte at kontakte de tre firmaer, men ingen af dem har tilsyneladende telefon."

Det er sku god værkstedshumor :)

Lasse: På det område er vi fuldstændig enige, og jeg er også sikker på (som en kommentar til Peters sidste indlæg) at både dig og mig uden problemer kan lave lige god hosting, det drejer sig blot om hvad kunden er villig til at betale.

Men den artikel på comon bekræfter mig bare i at jeg nok har valgt rigtigt i ikke at sælge til private, det er for meget bøvl og for lidt fortjeneste :)

Side 4 ud af 5 (48 indlæg)