Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skal man have flere webshops for klare sig ?

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)
Tilmeldt 26. May 09
Indlæg ialt: 656
Skrevet kl. 17:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Nikolaj:

Selvfølgelig kan der tjenes rigtig mange penge ved bare at have en webshop, uden en fysisk butik. Jeg selv lever godt af at sælge proteinpulver 100% online og du kan nemt finde tusindevis af andre som gør det samme. Såvidt jeg ved har smartguy, cdon.com, og mange flere heller ingen butikker.

Jeg vil sige at den måde jeg ville gøre det på i dag var først at starte en webshop, og hvis den gik godt så kunne man måske overveje en fysisk butik. Jeg har dog selv fravalgt en fysisk butik da jeg ikke har noget viden eller erfaring med at drive en fysisk butik, så hellere bruge penge på online markedsføring etc.

Du kan så på ingen måde sammenlige butikker som cdon med dem som pøblen kan få startet. De der står bag cdon lukker onlinebutikkerne hvis ikke der det første år bliver omsat for et trecifret milionbeløb. Det samme gælder brandos, nelly etc.

Du behøves ikke at fokusere på kun 1 butik, men hold det til 2 eller tre hvis det er fuldtid., Så er det til at holde styr på.

xxx

Tilmeldt 10. Jul 11
Indlæg ialt: 38
Skrevet kl. 17:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Lige med proteinpulver vil folk kører langt. Har selv haft to webshops med proteinpulver og underligt nok kørte folk ofte 50-100 km for at spare fragten, og få det her og nu. Kender også flere der sælger mere proteinpulver i en fysisk forretning end de fleste webshops nogensinde kommer til.

Men i andre brancher giver jeg dig ret.

Har du brug for et billigt hjemmeside design eller webshop produktion.

Fra Charlottenlund
Tilmeldt 27. Mar 07
Indlæg ialt: 74
Fra  OCEAN eCommerce Skrevet kl. 17:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Halløjsa !
Det var blot ment som et eksempel - men det var tydeligvis et dårligt et af slagsen :-)
Vh. Morten

OCEAN eCommerce udvikler og driver eHandels koncepter; Gelateria.dk - DomoTech.dk - MoccaBar.se - OceanShop.dk - WebBiz.dk

Tilmeldt 10. Jul 11
Indlæg ialt: 38
Skrevet kl. 17:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Giver dig også helt ret i ændre eksempler:)

Har du brug for et billigt hjemmeside design eller webshop produktion.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14997
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 03:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Morten / OCEAN eCommerce:

Til gengæld ser jeg alt for mange, der etablerer fysisk butik ved siden af deres webshop. Det er i mine øjne en rigtig gårlig beslutning (generelt), idet det giver et alvorligt problem med at holde fokus, og det er højst usandsynligt, at der er nogle positive synergi effekter, oftest giver det blot flere udgifter og bindinger, hvilket i min verden er et brud med den grundlæggende fordel ved at være webbaseret ....

Men når en leverandør f.eks kræver fysiske butikker før de gider levere, så er man altså tvunget til det... Og det sker i større og større grad indenfor modeverden mm.

Jeg kan nu heller ik se problemerne i, at drive begge dele, hvis man blot har gjort op med sig selv, under hvilke principper det skal drives...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra Charlottenlund
Tilmeldt 27. Mar 07
Indlæg ialt: 74
Fra  OCEAN eCommerce Skrevet kl. 20:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Som nævnt taler jeg i generelle termer, der kan selvfølgelig være forhold der taler for, at etablere en fysisk butik. Jeg har blot set alt for mange, der forsøger at booste en skrantende e-shop ved at supplere med en fysisk butik og min pointe er, at det alt for sjældent kan betale sig; et lille regneeksempel:

Udgifter:

  • Husleje: Kr. 80.000 årligt
  • Løn tll ansat: Kr. 225.000 incl. sociale udgifter og feriepenge
  • Indretning, terminal, Dankort: Kr. 40.000,-
  • Forsikring, alarm, el, internet: Kr. 30.000,-
  • Markedsføring, forening osv.: Kr. ??? 

Årlige omkostninger ialt kr. 375.000,-, hvortil kommer likviditetspåvirkningen ved at finansiere et varelager, som syner af noget i biksen.

Hvis du opererer med en gennemsnitlig detailhandelsavance indenfor eksempelvis modebranchen (tøj), som tager højde for udsalgsvarer, ukurans, returvarer, reklamationer osv. ..... Så skal du altså op og omsætte for omkring kr. 1.000.000 excl. moms blot for at nå break-even.

Så kan du selvfølgelig argumentere for, at jeg har sat omkostningerne for højt, men med 55-60 åbningstimer ugentligt, så kan du ikke klare det hele selv, hvis du også skal køre en webshop fokuseret ved siden af - du er nødt til at have en butiksassistent ansat.

Så det kan godt være, at visse leverandører (stadig) kræver, at du har fysisk butik, men så skal man altså regne tingene rigtigt godt igennem inden man tager beslutningen, for man skal sælge meget mere før det hænger sammen, alternativet er at læne sig tilbage og vente på, at leverandørerne indser, at mere og mere af deres forretning flytter over på nettet, så de er nødt til at revurdere deres vanetænkning omkring beskyttelse af deres traditionelle afsætningskanal.

Det skinner nok igennem, at jeg er en varm fortaler for 'pure-play' nethandel Stick out tongue

Vh. Morten

OCEAN eCommerce udvikler og driver eHandels koncepter; Gelateria.dk - DomoTech.dk - MoccaBar.se - OceanShop.dk - WebBiz.dk

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)