Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Online backup, hvad kan anbefales?

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)
Fra Aarhus N
Tilmeldt 6. Sep 11
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 10:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Slangerup
Tilmeldt 28. Mar 10
Indlæg ialt: 9
Fra  Star IT Services Skrevet kl. 16:45
Hvor mange stjerner giver du? :

...og hvis du ikke på nuværende tidspunkt har fundet en løsning, kan du evt. se nærmere på vores der (som også nævnt her) har en mulighed for at lave både lokal- og remote backup samtidig, så har du det bedste fra begge verdener. Softwaren er i øvrigt nem at bruge og sikkerheden er i top og så serverer vi det meste på dansk.

Check http://nsbackup.dk

Tilmeldt 19. Aug 08
Indlæg ialt: 126
Skrevet kl. 16:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg bruger selv backup fra unitspeed.dk og du kan se mere på http://www.unitspeed.dk/produkter/remotebackup.htm

Denne løsning har jeg nu brugt i rigtig lang tid og har været yderst tilfreds. Den er hurtig,"intelligent" og nem at bruge men denne løsning vil jeg kalde for en erhvers eller professionel løsning.

Den har virket rigtig godt selv da jeg havde et nedbrud og skulle have alle data igen gik det rigtig nemt.

Fra Roskilde / Esbjerg
Tilmeldt 12. May 09
Indlæg ialt: 206
Fra  VELOCIGROUP Skrevet kl. 11:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 2,5 stjerner givet af 2 person

Hej Morten,

Morten Ellegaard Larsen:
Med pebret mener jeg priser der svinger mellem 1500 og 2000 kr om måneden alt efter udbyder. I den størrelsesorden kan man ikke nøjes med at sammenligne pris på bånd, båndstation osv.

Nej, der er da også andre parametre, f.eks. licens og vedligeholde af denne til backup program.

Morten Ellegaard Larsen:
Og det er komplet ligegyldigt, hvor meget der kan komprimeres.

Det er det da netop ikke, hvorfor mener du det ? Jo bedre komprimering, des mere data kan der gemmes, hvilket betyder at du kan have data i flere revisioner/flere dage liggende.

Morten Ellegaard Larsen:
En "online backup" er vel per definition "ud af huset" og så nytter det jo ikke noget med en løsning, der muliggør at beholde noget af backup'en internt. Så ryger den største fordel i forhold til oldfashioned tapebackup jo.

Næh, hvorfor mener du at den største fordel i fht. tapebackup ryger ? I sådanne tilfælde benytter vi diskbaseret backup, som f.eks. er væsentligt hurtigere i restore situationer. Du skal f.eks. ikke til at læse en masse bånd igennem for at finde dine data.
Der er i min verden (og hos en del af vores kunder) vidt forskel på data og prisen på denne. Derfor vælger mange kunder f.eks. at have diskbaseret backup liggende internt, sådan at de hurtigt kan restore systemer i en disaster situation. Det er jo ikke ens betydende med at de data systemet "huser" ikke kan flyttes ud af huset til en mere sikker lokation (onlinebackup). Det er hele tiden en afvejelse for/imod, hvor især økonomi også spiller en rolle. Med denne løsning er det også muligt at have de mest aktuelle backupdata ude af huset, hvorimod månedsbackup f.eks. er placeret internt. Der er mange muligheder....

Morten Ellegaard Larsen:
At backup af Exchange, SQL osv. kræver "mere end normalt" kommer vel an på, hvad der opfattes som normalt.

Det hele er vel et spørgsmål om at du kan foretage en restore af data. Har du prøvet at restore en Exchange database eller en SQL database ?
Hvis backup af disse ikke er foretaget korrekt, så er det altså op ad bakke at få systemet op at køre igen.

Problemet er med backup, at hvis de data man tager backup af ikke er iorden, så bliver de altså ikke mere iorden af at man tager backup af dem, da backup som sådan kun er en kopi af de originale data. Det er nemt at tage backup, men hvis man aldrig prøver at lave en restore, så er man ofte på den, når tidspunktet kommer, hvor man har behov for det.

Morten Ellegaard Larsen:
Jeg kan godt se at du gerne vil gøre reklame for jeres system, men pas på du ikke får malet dig op i et hjørne med lovprisninger af jeres produkt.

Selvfølgelig vil vi da gerne gøre reklame for vores produkt. Mht. lovprisninger, så lover vi aldrig mere end vi kan holde.

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Tjek DropBox ud.. Det eneste man skal tage i betragtning er at man har alle dataerne på alle ens klienter, som så bliver spejlet...

Mener vi har 100 GB pt, som seriøst koster små penge.. Men alt er spejlet - bare i det sekundt jeg åbner min laptop begynder den med at opdatere mine filer og kollegaers filer ind på vores delte mapper.. Dvs 30 sek efter jeg har tændt min computer, har jeg et frisk dump, og kan gå offline igen.

Typisk hvis jeg ligger en fil på et par megabyte, i dropboxen, kan jeg ikke tælle til 5, før mine medarbejdere har den :) Det spare mig for så meget tid :)

Og når man får en ny computer, downloader man bare programmet loggerind, og så henter den selv alle filerne så du er klar til at arbejde :)

Fra Midtjylland
Tilmeldt 20. Mar 08
Indlæg ialt: 254
Skrevet kl. 17:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Igen tak for alle svar, det er dejligt med noget at vælge imellem.

Jeg er begyndt at udersøge nærmere hvad der passer bedst til os.

KMosen

En af fordelene ved at være rodet, er at man hele tiden gør nye, spændende opdagelser. Peter Plys, bjørn

Fra Midtjylland
Tilmeldt 20. Mar 08
Indlæg ialt: 254
Skrevet kl. 22:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle.

Endnu en gang tak for alle Jeres gode forslag.

Jeg vil blot oplyse at vi endte ud med Dropbox,( et simpelt system, så jeg også kan finde ud af det Smile )

Ind til videre opfylder Dropbox alle krav og ønsker vi har. Vi håber det fortsætter.

Kmosen

En af fordelene ved at være rodet, er at man hele tiden gør nye, spændende opdagelser. Peter Plys, bjørn

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)