Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

HJÆLP, jeg starter snart lille modebutik i Kbn Ø, og vil som supl selv hente lidt modetøj i Paris.

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 15. Apr 10
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 19:53
Hvor mange stjerner giver du? :

 HEJ SEJE TØSER !!! Cool


HJÆLP, jeg starter snart lille modebutik i Kbn Ø, og vil som supl selv hente lidt modetøj i Paris.

Hvordan med Told og moms ??

Transport ??

Er der nogen der kender nogle rigtige gode firmaer i Paris?

eller områder med engros salg af modetøj og tilbehør ?

Jeg vil være rigtig glad for Lidt hjælp, og vi kan måske også hjælpe/støtte  hinanden i fremtidenSmile

hvis du selv er selvstændig

Hilsen Charlotte

Fra CPH
Tilmeldt 2. Oct 11
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 22:38
Hvor mange stjerner giver du? :

ANGÅ. MOMS/SKAT

Det vil være en god idé at gå til SKAT, der kan du få materiale om begge dele. SKAT tilbyder bl.a. en mappe specielt til iværksættere.

Der er forskellige regler efter hvor du importerer fra - hvis du kun vil koncentere dig om Paris, er det EU reglerne som du skal forholde dig til.

Fra København
Tilmeldt 22. Aug 11
Indlæg ialt: 406
Fra  FokusH Skrevet kl. 07:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Frisk initiativ! Men hvis jeg var dig, ville jeg sætte mig en lille smule ind i tingene, før jeg kastede mig ud i at åbne en butik. 

Du er vel ikke interesseret i 'rigtig gode firmaer' i Paris? Du er vel interesseret i firmaer, der producerer/leverer varer, som passer ind i den stil, netop DIN butik skal sælge.

Administrationen omkring en butik - bogholderi, moms/skat, import told (fra Paris??? :-)), bank  etc. er ikke vildt kompliceret, men det er smart at kende disse systemer.

Etc.

Hvad med at tage arbejde i en butik i nogle måneder og så lære tingene at kende dér? Eller spørge nogen, om du kan arbejde gratis for dem mod at lære forretningsgangene at kende?

God fornøjelse med det.

/Marianne

Tilmeldt 23. Apr 08
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 11:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Charlotte,

hvis du udelukket vil købe ind i Paris er det slet ikke så kompliceret:-))) det er jo indenfor EU, ergo told og momsfrit.

Har selv haft tøj butik i nogle år i Kbh (dog ikke længere) en stor del af mine produkter købte jeg netop i Paris. Du tager blot derned med en stor tom kuffert og ser hvad du kan finde... Hele området omkring Sentier kvarteret er fyldt med engros butikker - skulle du 'komme til' at købe mere end du kan have i din kuffert, har alle de butikker jeg har handlet med gode transport aftaler, indenfor et par dage har du dine indkøb i DK.

Bon voyage:-)

Marlena

Fra København
Tilmeldt 3. May 10
Indlæg ialt: 90
Skrevet kl. 12:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Charlotte,

Hvad er det for en type design du vil have i butikken?

Jeg har nemlig kontakt til en dansk agent for 2 super dygtige baltiske designere, som gerne vil ind på det danske marked. Det fås ikke herhjemme og agenten er på udkig efter de helt rigtige butikker.

Mvh

Henriette Smile

Tilmeldt 15. Apr 10
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 17:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej marlena

Tak, for dit svar, jeg har været nede og hente og det gik fint ..

Hilsner Fra Charlotte Smile

Tilmeldt 15. Apr 10
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 17:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Henriette

Tak for svar

Det er en meget lille hyggelig butik på østerbro, stilen er vel nærmest lidt " luksus boeme"

Kjoler, tunikaer og strik

Agenten kan evt skrive til mig på email char-lottep@hotmail.com

Fra maribo
Tilmeldt 26. Jun 10
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 14:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Charlottep

Jeg er agent på et skomærke samt 2 italienske tøjmærker. Jeg vil hører dig om du ville være interesseret i at modtage vores næste katalog med AW 12 kolkektioner? Vi får vare prøverne hjem til januar.

Venligst
Angelique

Tilmeldt 15. Apr 10
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 13:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, Ja, lyder spændende, send til Char-lottep@hotmail.com og send evt dit mobilnr.

Kærlig Hilsen Charlotte

Fra Kbh
Tilmeldt 22. Oct 10
Indlæg ialt: 48
Fra  www.overdressed.dk Skrevet kl. 12:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey,

hvad hedder din butik på Østerbro? Grunden til at jeg spørger er, at jeg snarest åbner en online shop med lækker boheme beklædning og på sigt sko, smykker og brugskunst til konkurrencedygtige priser. Jeg tænkte, at hvis man nu puljede sine indkøb (på beklædning) kunne det være at der var nogle besparelser at komme efter for alle parter? Måske vi kunne drage nytte af et samarbejde?

Jeg har endnu ikke lagt vejen forbi Paris eller Italien for den sags skyld, men hvis du har lyst til at dele lidt input omkring set uppet med grossisterne i form af reklamationer, forsendelser, betalingsbetingelser - og ikke mindst hvorhen man skal (Sentier?) vil det være meget, meget værdsat. Er nemlig MEGET ivrig efter at komme ud over stepperne.

Lad mig endelig vide om vi skal tage en snak - håber at høre fra dig.

Dbh

S.L.

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)