Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Valg af bank i forbindelse med start af virksomhed

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Aalborg
Tilmeldt 13. Mar 06
Indlæg ialt: 83
Skrevet kl. 10:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle Amino'er

Vi er 3 gutter som skal til at starte vores egen virksomhed. Vi vil lave kommunikations løsninger til touchskærme. I forbindelse med stiftelsen skal vi have fundet en bank som tror på vores idé. Vi har fået en investor med i vores projekt, som vil skyde 250.000 i virksomheden til at starte med. 

Vi er dog lidt i vildrede til det når det kommer til valg af bank. Banker er idag meget svære at gennemskue, så derfor vil vi gerne høre om i herinde har nogle råd til hvorfor en bank man skal vælge, men også til hvad man skal være opmærksom på når man vælger en bank.  

Info om virksomhed:

ApS selskab

- Bosat i Aalborg

- 3 Personer + Invesor

- Start kapital på 250.000 fra investor

På forhånd tak

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46552
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Uanset bank vil det være et problem at få en stor kassekredit tilknyttet fra starten, men meget vil afhænge af jeres øvrige økonomi, for I kan forvente, at en bank vil bede jer underskrive selvskyldner klausul for evt. gæld til banken. Det gør, at ApS bare beskytter jer mod gæld til alle andre end til banken - ikke så rart, men en kendsgerning hos langt de fleste. Kan I undgå det, er det naturligvis en fordel.

Derudover ville jeg da først tale samme i 4 personer, hvilken bank har I idag, og er det en bank der kender jeg kun for det gode. Det vil være en fordel når I skal tage kassekredit.

Vi bruger Nordea, som har en god ordning, hvor man har samme rådgiver som firma og privat - en der uddannet til begge dele, og ofte kan det være en fordel, ligesom Nordea jo har en god størrelse - mange filialer og gode forbindelser i Norden

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Søborg
Tilmeldt 1. Sep 11
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 16:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Og glem ikke at Nordea er meget mere likvid end konkurrenterne og derfor (i hvert fald på papiret) må være MEGET mere interesseret i at låne ud til "alle" end  nogle andre store banker, der er lige i overkanten eksponerede visse steder med deres udlån...

(Nej jeg arbejder ikke for Nordea)

Fra Smørum
Tilmeldt 12. Feb 11
Indlæg ialt: 62
Skrevet kl. 22:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kan også på det varmeste anbefale Nordea

Har gode erfaringer med dem

www.investeringsagenten.dk Kapitalformidling | www.investeringsauktionen.dk Køb, sælg og byt investeringer

Tilmeldt 12. Oct 10
Indlæg ialt: 540
Skrevet kl. 22:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Århus
Tilmeldt 8. Jun 09
Indlæg ialt: 60
Skrevet kl. 09:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Er der ikke en eller flere af jer der har et godt forhold til jeres bankmand? Den tillid og goodwill der således er oparbejdet er en god indgangsvinkel til at komme i positiv dialog!
Kender investor en bank, der også kunne tro på ideen?

Er I helt ukendte for banken er de naturligt nok mere skeptiske (skal de tro på projektet, på dig, på jer?) Samtidigt kunne de tænke; hvor mange andre banker har sagt nej?

Banker svære at gennemskue; nej egentlig ikke - forstår de jeres projekt og er risikoen fornuftig er det muligt. Så præsentationen i banken skal være overskuelig og troværdig!
Investor har helt sikkert set mere end banken.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)