Kære venner Jeg er vel ankommet efter et vellykket AminoTastic arrangement. Jeg håber, at alle fik skabt nogle gode kontakter. På opfordring fra mit sidste indlæg, forsøger jeg, at gøre dette budskab så enkelt og præcist som muligt. Tyskland er i fuld gang med at forberede en bankpakke for de tyske banker, så de kan overskue (læs overleve) et scenarie, hvor Grækenland ryger ud af Euroen. Vær forvisset om, at det samme sker lige nu i Finland, Holland, Østrig og andre Euro-lande. Så spørgsmålet er: Hvornår siger Tyskland stop til at ville betale mere? ..... det kunne meget vel ske i denne uge! Finlands sejrsherre fra sidste valg har lige meddelt, at enten udtræder Grækenland eller også udtræder Finland!. Hvad tror du udfaldet bliver? Spørg dig selv, hvorledes det efterfølgende kaos, vil påvirke din tankegang og din virksomhed? Og fokusér på de muligheder, der opstår? Husk at smil spredes som ringe i vandet When I change myself - I change the world Kh. Jens L. More
|
Rent gæt - men jeg tror ikke Tysklands for forbundsrettens tilladelse til fælles euro obligationer, og jeg tror også lunten er kort med nye lån. Omvendt er der stor vilje til at redde Euroen - Merkel går i spidsen der så jeg tror der er et stykke vej til de opgiver - selv Grækenland som euro partner, men udelukkes kan det jo ikke, og det vil også afhænge af hvordan græske besparelse slår igennem - eller ikke slår igennem.
Der er lidt pest eller kolera over det. Kunne man lukke Grækenland og lade dem gå tilbage til Drachmer, så var det ikke et stort problem for Europa, men dels vil det koste - specielt Tyske (og franske) banker dyrt, og så skal staten måske ind den vej - dels vil investorer jagte det næste svage bytte - Italien, Portugal eller Spanien osv - og så er vi langt værre stillede.
Det minder om flyvning. Mister flyet fart så kan man ikke bremse yderligere op uden at stalle - man må fortsætte færden fremad - søge at øge hastighed først, og derved opnå manøvredygtighed nok til at kunne både styre og bremse.
Hvis alle NU råber BREMS STOP og dør af skræk over de rystelser stall-warning giver i rorpinden og kræver STOP - så falder flyet ned. Hvis kaptajnen bevarer roen, søger ny fart selv om det tager tid, justerer alle finjusteringer gradvist - så behøver vi ikke falde ned.
vh