Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Byttebørs, hvad siger loven?

Side 3 ud af 3 (25 indlæg)
Fra Sønderborg
Tilmeldt 28. Jun 07
Indlæg ialt: 902
Skrevet kl. 14:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Er helt sikkert en god idé, i mange lande er barter en udbredt ting...

Og hvem vil ikke gerne bytte sig til Martins´s gamle Jubii kontorstol Smile

Peter skriver man skal bruge faktura, måske kunne man lave systemet så man kunne bytte faktura med det samme i systemt på basis af sin oprettede profil og så koble en fragtaftale på, hvis det skal være rigtig smart og hurtigt.... 

En profil, et par klik og så faktura og transport på plads... ?

Bare lidt strøtanker herfra

Ha en super dag

//

Success is a journey, not a destination. The doing is often more important than the outcome.

Tilmeldt 10. Jul 11
Indlæg ialt: 38
Skrevet kl. 15:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Barter er kæmpe i usa http://nationalbarternetwork.net denne side vokser enormt, da mange firmaer kan få eller få solgt ydelser, selvom likvider er små.

Du kan på YouTube finde en film med deres firma.

Har du brug for et billigt hjemmeside design eller webshop produktion.

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 20:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Nå, vi prøver lige at se hvad der sker:
http://www.amino.dk/forums/16699.aspx

Hvis det griber om sig, så kan vi lave en service til det.
Hvis ikke, så sletter vi den igen.

De bedste hilsner

Martin

 

Fra Sorø
Tilmeldt 7. Jan 11
Indlæg ialt: 84
Skrevet kl. 00:26
Hvor mange stjerner giver du? :

For år tilbage vandt jeg over Skat, da jeg havde lavet en byttehandel med faktura, som Skat ikke mente, havde relevans for mit firma.

Jeg fik dog medhold, da jeg redegjorde for sammenhængen og det er som tidligere nævnt vigtigt, at begge er momsregistreret og beløbet balancerer nogenlunde :o)

En byttebørs er vejen frem og sikkert den bedste løsning på den globale økonomiske krise, hvor man kunne erstatte penge med et pointsystem.

Mvh.

Tinamaria

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 16:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Martin,

Det er jo en god ide, som absi har markedsført i Danmark siden 2004. Der er idag over 1.100 virksomheder i Danmark, Sverige og Letland som kollektivt bytter varer/ydelser med hinanden i et integreret system.
I er alle velkommen til at kigge på absi medlemssite.  Hvis i går på www.absi.dk kommer i til vores ikke-medlems site, som også omhandler vore andre loyalitetsløsninger.

Hvis I logger på med denne testlogin kommer i til medlemssiden hvor I kan se hvad der tilbydes i vort B2B handelsforum som netop er baseret på at man afregner i egne varer og ydelser med de fordele det indbærer. 

Bruger:    absi
kode:      absi1

Som svar på spørgsmål herinde:

1.  Man kan ikke lovligt bytte varer/ydelser til produktionsprisen, dette skal gøres til markedsprisen.

     Se http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=108125&vId=205214&search=byttehandel*

2.  Der skal lave en faktura fra sælger til køber efter gældende regler

3.  Alle regler for bogføring, moms, skat mv. er præcis det samme som var fakturaen betalt kontant.

Med venlig hilsen

Peter Kisbye

absi a/s

 

 

Side 3 ud af 3 (25 indlæg)