Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Vurdering af ide!

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Chiang Mai, Nord Thailand
Tilmeldt 8. Apr 07
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 10:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg har gennem næsten et år arbejdet med en ide, som med tiden nu er modnet til franchise. Og jeg har også være inde på link anvist her og læst om forholdsregler og andet nyttigt. Men alt informationen er møntet på franchise tager, og selvom det selvfølgelig udemærket kan tjene som retningslinie for franchise giver, så synes jeg alligevel der mangler noget. Jeg kunne f.eks. godt tænke mig at vide om der er et sted hvor man kan få sin ide målt og vejet inden man kaster sig ud i det. Jeg har ikke selv tidligere stiftet bekendskab med franchise.

 

Så er der nogen der kan anbefale nogen eller noget, så sig endelig frem.

 

mvh

 

Sithney

 

Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 68
Skrevet kl. 12:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Sithney

 

Der er forskellige muligheder for at skaffe dig viden. Der er udgevet en god bog (jeg er selv medforfatter :0)) på Børsens Forlag som kort og godt hedder Franchising. Den er skrevet til franchisegiver og giver et grundigt overblik over elementerne i franchising.

I PS4 FranchisePartner arbejder vi med franchising, og vi har ofte nye ideer til vurdering. Basalt set skal du støtte dig til de franchise etiske regler, og det betyder at du skal afprøve din ide - og således selv åbne en enhed. Derved får du i bogstavelig forstand markedets vurdering af om din ide er bæredygtig eller ej.

 

Du skal være velkommen til at kontakte mig.

 

Mange hilsner

 

Bo Zoffmann

Fra Aarhus C
Tilmeldt 17. Apr 07
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 10:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Hejsa.

 

Det er jo også altid en mulighed at lave markedsanalyser.

Jeg mener personligt at markedsanalyser er uundværlige. På den måde kan du finde ud af om forbrugerne vil tage imod idéen.

 

Mvh

Aaberg

Fra DK - UK - USA
Tilmeldt 3. Dec 05
Indlæg ialt: 172
Skrevet kl. 17:49
Hvor mange stjerner giver du? :
 

Hejsa,

 

Har selv arbejdet en hel del med franchise i England ...

 

Du er ifølge min mening nødt til at iværksætte 2 pilotenheder først for at bevise at din ide er

bæredygtig og kan skabe succes for andre.

 

Bogen Franchising fra Børsens Forlag er som Bo siger et godt sted at starte ...

 

Du kan også finde masser af godt læsestof om franchise om du søger i Google fx under: "How to start a franchise" osv ...

 

Good Luck,

 

Eric :)

Forandre dit vand - Forandre dit liv!

http://helsevand.eu 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)