Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Valget2011 - Nu går det galt

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 08:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 8 person

Midt i min feber/smerte-koger pga. kæbebetændelse har jeg fulgt med i nogle af de politiske debatter i radio og tv. Og jeg er helt ærligt sagt bekymret for Danmark's erhvervslivs fremtid - og derved også for resten af DK.

F.eks. måtte jeg simpelthen skifte kanal midt i TV2 valgudsendelse i går aftes, da min kæbe ikke kunne holde til mit blodtryk. Johanne Schmidt Nielsen, som ellers virker som en fin pige, og Villy Søvndal som jeg heller intet personligt har imod, er jo stået helt af på hvad pokker der egentlig holder hjulene igang.

Det er sørgeligt at se at Anders Samuelsen desperat står og forsøger at forklare at erhvervslivet er de ENESTE der kan tjene penge ind til DK, og derved også det eneste sted hvor pengene til det offentlige kommer fra. Manden har helt ret - Der skal penge ind i DK og det kan kan komme via erhvervslivet. At det offentlige sætter en ny bro, hospital eller andet i gang er blot nogle penge som cirkulerer rundt inde i DK - det skaffer ikke flere penge.

Problemet er så at størstedelen af politikkerne forholder sig til ét enkelt faktum - hvilket er at over 65% af dem som stemmer ved valget, de er enten ansat i det offentlige eller har ikke noget arbejde. De er på en eller anden form for indkomst fra statskassen. Jeg snakkede for et par dage siden med en af mine bekendte og hun har nogle helt andre holdninger end mig (hvilket jeg respekterer hende for). Hun er Sosu-assistent og hun kører i rillen "Flere hænder, Mere i løn, Færre arbejdstimer". Hun har sagt helt ligeud at hun mener det er erhvervslivet der skal betale, da hun mener at de jo bare kan ansætte nogle flere folk og derved så bliver der lagt nogle flere penge i skattekassen. Hun kan bare ikke se at det kræver at virksomhederne har opgaver og penge nok til at ansætte folk.

Det er præcis denne type mennesker som størstedelen af vælgerne er.
Og når Johanne Schmidt Nielsen så står på TV og siger til Anders Samuelsen, at hun hellere vil satse på social velfærd end på konkurrenceevnen i erhvervslivet, så sidder der mere end 65% af vælgerne og klapper i deres hænder.

Jeg syntes det er skræmmende uden at kunne komme med mere passende ord, som så i stedet også vil indeholde en masse bandeord. Det er SÅ ærgeligt at dansk erhvervsliv ikke har fået mere taletid i medierne end det har i denne valgkamp.

Jeg håber seriøst at hvilket parti der end vinder, efterfølgende dropper valgløfterne og gør det som de inderst inde godt ved der skal til - også selvom det absolut ikke bliver populært hos en stor del af vælgerne...

/Jesper

 EDIT: Jeg har rettet mit formulerings-kiks omkring offentligt ansatte = arbejdsløse.

Fra Slagelse
Tilmeldt 13. Jun 09
Indlæg ialt: 941
Fra  Grønlund Web Skrevet kl. 08:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Små slag Jesper, du lyder jo som en forfjamsket teenagetøs. Lad vær med at tage sorgerne på forskud, og lige meget hvem der vinder, så er himlen formodentlig nok blå igen imorgen :)

Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 08:49
Hvor mange stjerner giver du? :

  Jeg håber sørme du har ret.

Men set med iværksætter- og arbejdsgiver-øjne, så er jeg ret bekymret over at det er delt op i enten-eller "Velfærd" eller "Erhvervsliv". Der er ikke mange politikkere som har turde nævne at der er en sammenhæng imellem disse.

/Jesper

 

Fra Aarhus
Tilmeldt 6. Apr 11
Indlæg ialt: 486
Fra  Beneath » digital design Skrevet kl. 08:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper Norbøll:

....65% af dem som stemmer ved valget, de har ikke noget arbejde. De er på en eller anden form for overførelsesindkomst, eller ansat i det offentlige....

Så du mener at offentligt ansatte egentligt bare er på kontanthjælp?

:) Kim

Tilmeldt 25. Jul 06
Indlæg ialt: 1187
Skrevet kl. 09:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Kim Dolleris:

Jesper Norbøll:

....65% af dem som stemmer ved valget, de har ikke noget arbejde. De er på en eller anden form for overførelsesindkomst, eller ansat i det offentlige....

Så du mener at offentligt ansatte egentligt bare er på kontanthjælp?

:) Kim

Nej det gør han ikke, men de er jo finansieret af os andre - ergo tjener de ingen penge til statskassen ;-)

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 09:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Det der undre mig igennem denne valg kamp er, at hvis man ved at de fleste indenfor den offentlige sektor stemmer rød, hvorfor fanden har blå regering så brugt 10 år på at skabe verdens største offentlige sektor?

Hvis løsningen er erhvervslivet, hvorfor har de så ikke givet netop erhvervslivet taletid igennem de sidste 10 år? og hvis valget bliver blå, starter det så fra imorgen?

Jeg ved hvem jeg stemmer på i dag, men jeg ved sgu ikke om det er løsningen, men det er det jeg tror mest på. 

God valg dag til alle, og få nu røven væk fra den kontorstol og kom ned og stem. :)

Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 09:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper Norbøll:

....65% af dem som stemmer ved valget, de har ikke noget arbejde. De er på en eller anden form for overførelsesindkomst, eller ansat i det offentlige....



Jeg kan godt se at jeg i min kæbe-koger ikke er helt skarp til at formulere mig.
Nej selvfølgelig mener jeg ikke at offentligt ansatte ikke har noget arbejde. Jeg har fuld respekt for "hænderne" rundt omkring i det offentlige som tager sig af os andre når vi bliver syge, sørger for at gaderne ikke flyder i affald, at der ikke er svindel med skat og fødevare m.m.

Jeg mente faktisk at 65% af dem ikke har noget arbejde eller er ansat i det offentlige. Så jeg fik blot sat min indskudte sætning lidt uheldigt.

Så ja, 65% af dem får "løn" på den ene eller den ande måde via det offentlige.

Beklager fejlen - Mig og min kæbe vil nu holde Amino-Feber-Fri resten af dagen Stick out tongue.

/Jesper

Fra København
Tilmeldt 4. May 11
Indlæg ialt: 236
Skrevet kl. 09:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Som du selv siger det, så har flertallet ikke altid ret :)

Fra Søborg
Tilmeldt 13. Dec 10
Indlæg ialt: 274
Skrevet kl. 09:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ville nu ikke sige det går mere galt nu end det allerede har gjort.

Det gik galt den gang man indførte efterlønnen!

Det gik galt den gang man startede med at sende boligpriserne på himmelflugt!

Det gik galt den gang man lod det ske at over 50% af den arbejdsdygtige befolkning kom på offentlig støtte!

Det gik galt den gang man bankede renterne ned til næsten 0!

Det gik galt den gang man begyndte med at staten garanterede alle udlån til bankerne!

Det gik galt den gang man indførte iværksætterskatten, gebyr på at stifte virksomheder mm.

Det er gået galt massere af gange hvor både borgerlige og socialdemokratiske regeringer med de bedste intentioner har taget dårlige beslutninger!

Det vi ser nu er IKKE at det går galt det er konsekvensen af at det allerede ER gået galt!

For mig at se er der dog 2 lyspunkter i dette valg nemlig R og LA som siger nogen af de ting der skal til og det ser jo ud til at de 2 partier får afgørende indflydelse i hver sin blok så jeg tror enlig at hvis de 2 partier bruger deres mandater rigtigt at vi kan blive bedre stillet efter valget end før også selvom Helle skulle blive statsminister. Nu tror jeg ikke vi har set det værste af krisen endnu det skal jo nok blive interessant når Grækenland falder og hvis vi ikke er ude af krisen om 4 år så tror jeg ikke vi får en socialdemokratisk regering igen i næste valgperiode.

Med disse ord vil jeg sætte mit kryds!

Prøv en gratis personlighedstest på coreprofile.com

Fra Split
Tilmeldt 13. Oct 06
Indlæg ialt: 411
Skrevet kl. 09:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Problemet er at uanset hvem der kommer i regeringen, kan de have verdens bedste intentioner om at gøre det bedre for nogle grupper i samfundet, eller måske for flest muligt i samfundet.

Men da Danmark jo ikke er en selvstændig planet er det i sidste ende alt det der sker ude i den store verden som kommer til at besegle vores skæbne (Det undre mig for øvrigt hvor lidt dette har fyldt i valgkampen?), når først Grækenland falder, kommer problemer først for alvor til blive synlige, danske eksportmarkeder vil ikke længe have råd til at købe danske varer etc….

Så i sidste ende er det ligegyldigt om vi vælger Anders, Helle, Lars eller en hel anden, der ingen af dem som vil kunne gøre noget som helst, når først de ”eksterne” kræfter presser lille Danmark.

Det jeg er mest spændt på er hvem der først indser at det er system i det grundlæggende setup som er problemet, og derfor er det også her ændringer skal ske.

2 mio. besøgende i Wordpress hvor jeg bla. skriver om ferie i Kroatien på 8 sprog

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)