Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Stort tillykke til Helle!

Side 5 ud af 5 (43 indlæg)
Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 11:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Yes - skide positivt - mange nye ordrer i shoppen idag :)

Problemet er så lidt at der ikke er dækning på kortene :(

Måske helle/villy effekten der allerede er slået igennem :)

 

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4778
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 11:30
Hvor mange stjerner giver du? :

OlsenKbh:
John Nielsen:
Ja, på udenlændingeområdet er S + SF meget uenige med DF. Men når der drøftes de såkaldte bløde værdier, er de nok ikke så langt fra hinanden endda. Her vil DF sandsynligvis uden nogen som helst skrubler kunne stemme for en masse af den nye regerings politik

Tror du at DF vil sælge sig billigt? Jeg tvivler stærkt, de vil nok sige at så skal grænsekontrollen forstærkes, flere toldedere etc... Og det vil kun S være med til...

DF har også brug for at vise resultater. De har jo andre politiske mærkesager end udlændingepolitikken. En af grundene til, at deres markante holdninger til udlændinge har fået så fremtrædende en plads, er at oppositionen har kunnet trække "Pia-kortet", hver gang man var uenige med den nu afgående regering.

OlsenKbh:
Ja de konservative skal genfinde sig selv, men det vil de ikke kunne klare i lang tid, de mangler nye ansigter, det er ved at blive for for gammelmandsparti de har ingen slagkraft længere.

Nu ved jeg ikke om de har de kræfter i deres bagland, om de kan hive en ung Engell eller Schlütter frem...Det er den fornyelse de har brug for... Finder de det, så får de stemmer igen...

Hvis Lars Barfoed og de øvrige konservative kan holde sig fri af pinlige personsager, vil de måske kunne samle energi til og mod på at skabe sig en ny erhvervsvenlig profil med fokus på fremme af virksomheders muligheder og vækst i landet. Det er jo lykkedes meget godt for Liberal Alliance, som har kunnet "nyde godt af" de konservatives totale nedsmeltning fra tidspunktet med sagen om Lene Espersens "familie-ferier i arbejdstiden" og frem til valgets udskrivelse.

De konservative har historisk set et relativt stort og engageret bagland og pæn opbakning fra erhvervslivet. jeg tror ikke, at man skal afskrive deres muligheder for at genrejse sig, når den ekstra fokus, som følger med regeringsdeltagelsen, drejes væk og over på de nye regeringspartier.

OlsenKbh:
Helt klart at Samuelsen i LA får det svært med at holde styr på kuglestøderen som vil have flere koner og de andre medlemer uden politisk erfaring.

Du har helt ret i, at den manglende medietræning og erfaring med det politiske håndværk kan give Liberal Alliances nye folketingsmedlemmer store udfordringer. Håndteringen af Joachim B Olsen's kluntede udtalelser om flerkoneri er et slående eksempel. Selve den tanken om retten til selv at bestemme valget af eksempelvis ægtefælle(r) burde som sådan ikke overraske, hvis man ellers kender til holdninger om frihed, lighed og ultraliberalisme. Men håndteringen (eller manglen på samme) af mediernes populistiske falden over emnet, er måske nok et eksempel på Liberal Alliances svaghed i forhold til medierne. Der er dog en mulighed for, at LA kan slippe godt igennem den kommende tid. Det er set før, at nystartede partier med markante personligheder, med mange forskellige holdninger, kan opnå endog meget stor indflydelse. Hvem husker ikke Dansk Folkepartis dannelse i ruinerne efter Fremskridtspartiets farceagtige nedbrud og landsmøde, hvor den ene landsbytosse efter den anden fik mediernes totale opmærksomhed. Senere fik Dansk Folkeparti jo meget mere end almindelig indflydelse.

OlsenKbh:
Men som jeg har skrevet tidligere, jeg tvivler stærkt på der går lang tid inden vi får valg igen, frygter bare at den røde blok når at gøre mere skade. Som at få ansat en masse nye sosu´r, sygeplejersker, lærere, ja generelt offentlig ansatte for at skaffe folk i arbejde nu... Problemet med at ansætte i det offentlige er jo at de er så pokkers svære at komme af med igen...

Hvis ikke det lykkes Helle Thorning af få indlemmet De Radikale i regeringen, er der efter min vurdering en relativ stor sandsynlighed for, at der snart kommer et nyt folketingsvalg. Den største prøvelse bliver nok de kommende 3-partsforhandlinger, hvor fagbevægelsens opbakning til den nye regerings løfter skal stå sin prøve. Og så selvfølgelig ved de kommende forhandlinger vedrørende landets husholdningsbudget - finanslovsforhandlingerne.

Alt i alt et spændende efterår, vi kan se frem til. Skype-Smile

Dbh. John

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Jeg er partner i UlovligKopiering.dk, der hjælper virksomheder, som får kopieret online indhold.
Find mig på LinkedIn

Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 250
Skrevet kl. 11:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Side 5 ud af 5 (43 indlæg)