Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Flytte virksomhed til Tyskland eller sverige?

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)
Fra Sønderborg
Tilmeldt 28. Jun 07
Indlæg ialt: 902
Skrevet kl. 15:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Richard:
Dog kunne man sagtens leje et kontor i Tyskland til at adressere virksomheden (så havde man også et sted at flygte hen når konen er rasende)

Bare vent med at spørge hende "Er du sur" indtil at du er helt sikker på hun er det, så giver det den sjoveste effekt... Stick out tongue

I øvrigt er der mange kvinder der tror det er en kæmpe straf at blive smidt på sofaen, men det er det jo ikke, det er bare lidt ligesom spejderlejr.....

Spøg til side, jeg tror jeg ville gøre som Kristoffer nævner, starte et UG og leje en adresse hos Dantax eller Danrevision i Flensborg... det må kunne gøres for små penge...

Hvis du havde tænkt dig at flytte varen fysisk til Tyskland, bør du lige checke reglerne for dine produkter i Tyskland - men hvorfor bruge tid og penge på det når du kan få varen i Danmark.

//

Success is a journey, not a destination. The doing is often more important than the outcome.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14999
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 02:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Mig bekendt, så sælges de fleste kosttiskud osv ind på det danske marked fra Skåne, herunder primært Malmö...

Det foregår primært via proforma adresser, men det er nødvendigt, da det ik er lovligt i DK... Men hvorfor lure du ik bare et par konkurrenter eller firmaer med lignende produkter af, og ser hvordan de håndtere problematikken? Så ville du let kunne finde en smart løsning, da de næppe ville benytte deres setup, hvis det ik var rentabelt...

Nu kender jeg ik reglerne angående disse varer i Tyskland, men jeg ville nødig kæmpe med de tyske myndigheder, hvis noget er ulovligt... Magen til beaukrati (staves?) skal man lede længe efter...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 04:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Fashion-Seller:
Nu kender jeg ik reglerne angående disse varer i Tyskland, men jeg ville nødig kæmpe med de tyske myndigheder, hvis noget er ulovligt... Magen til beaukrati (staves?) skal man lede længe efter...

Nu har jeg personligt ingen kendskab til hvordan myndighederne håndterer virksomhedsrelaterede spørgsmål og sager herovre, men der er altså også en hel del bureaukrati (staves sådan ;) i Sverige, og de er ret forsigtige med mange ting.

Da vi flyttede herover i sin tid, havde vi f.eks. store vanskeligheder ved blot at få lov til at oprette telefon og få en parabol/tv abonnement, simpelthen fordi vi ikke allerede havde boet her i 6-9 måneder. Ulogisk nok var det lettere at få et billån end et telefonabonnement, beats me!

Til gengæld synes jeg at Skatteverket her i Sverige, har været langt mere behjælpelige i forskellige sammenhænge, end jeg oftest har oplevet det hos SKAT i DK.

~ Amaris 

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 06:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Amaris Charvell:

Da vi flyttede herover i sin tid, havde vi f.eks. store vanskeligheder ved blot at få lov til at oprette telefon og få en parabol/tv abonnement, simpelthen fordi vi ikke allerede havde boet her i 6-9 måneder. Ulogisk nok var det lettere at få et billån end et telefonabonnement, beats me!

Til gengæld synes jeg at Skatteverket her i Sverige, har været langt mere behjælpelige i forskellige sammenhænge, end jeg oftest har oplevet det hos SKAT i DK.

Altså... Da jeg skulle person-registrere min flytning fra dk-til-se, fik jeg GRATIS kaffe på Skatteverket! Tror du lige jeg fik dagens chok? Svenskerne er sgu gode på mange punkter, men som i alle andre lande skal man bare ikke overtråde deres lovgivning :) Både Skatterverket og Migrationsverket (Sveriges svar på udlændingeservice), har overfor os, været enormt behjælpsomme! Så mon ikke også de er det, virksomheder :) Jeg beholdte dog min danske virksomheder, og bor bare privat her :)

Det med at bestille telefon, tv abb (ComHem) osv, det syntes jeg vi klaret ret nemt, ved at vise person-beviset med det svenske cvr nr + en kopi af vores lejekontrakt. :-)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 06:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Jannik Hansen - MaxiWeb:
Altså... Da jeg skulle person-registrere min flytning fra dk-til-se, fik jeg GRATIS kaffe på Skatteverket! Tror du lige jeg fik dagens chok?

Haha, jamen dem har vi også været ret imponerede over. Super søde og hjælpsomme faktisk.

Jannik Hansen - MaxiWeb:
Det med at bestille telefon, tv abb (ComHem) osv, det syntes jeg vi klaret ret nemt, ved at vise person-beviset med det svenske cvr nr + en kopi af vores lejekontrakt. :-)

Det er muligt at det afhænger lidt af hvor man spørger henne så. Så vidt jeg forstod dengang, havde det vist noget med alle deres kreditvurderinger at gøre, hvis jeg husker korrekt. Kan blot huske at vi specifikt blev oplyst at vi skulle have boet her i henholdsvis 6 og 9 måneder (husker ikke hvilken ting der vedrørte de 6 og hvilken de 9). Den rare mand i tv forretningen fik dog til sidst omgået det på en eller anden måde, så vi fik vores parabol alligevel, men helt nemt var det ikke. Det med telefonen opgav vi helt og nøjedes med det danske 3 i stedet, hvilket jo alligevel også er billigere hvis du ringer mest til DK. Men vi havde da ellers også både svensk personnummer og fast ejendom herovre på det tidspunkt, så derfor det undrede mig at det skulle være så besværligt.

Fra Odense
Tilmeldt 26. Oct 09
Indlæg ialt: 709
Fra  STEPUPFITNESS.DK Skrevet kl. 10:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Fashion-Seller:

Mig bekendt, så sælges de fleste kosttiskud osv ind på det danske marked fra Skåne, herunder primært Malmö...

Det foregår primært via proforma adresser, men det er nødvendigt, da det ik er lovligt i DK... Men hvorfor lure du ik bare et par konkurrenter eller firmaer med lignende produkter af, og ser hvordan de håndtere problematikken? Så ville du let kunne finde en smart løsning, da de næppe ville benytte deres setup, hvis det ik var rentabelt...

Nu kender jeg ik reglerne angående disse varer i Tyskland, men jeg ville nødig kæmpe med de tyske myndigheder, hvis noget er ulovligt... Magen til beaukrati (staves?) skal man lede længe efter...

Du har fat i den lange ende - dette gør stortset alle pga. øget konkurrence med de topsælgende produkter.. MEN

de har fået bøder i op til 100.000kr størrelse pga. den danske stat... Der er noget der hedder friproduktrotation eller noget. Dvs de faktisk gerne må have lageret i danmark og sende fra danmark, selvom deres virksomhed er beliggende i f.eks. Malmö. Det er dette jeg vil, men er bange for den evt. bøde der kan være.

Men ja, leder efter adresse i malmö samt SE nr. eller hvad det hedder i Sverige.


Er det bare lige til at gå til? Og hvad med ens post ? Kan man få det tilsendt til sin privat adresse i Danmark? Altså er der nogle firmaer der laver sådan noget? I sverige vel at mærke.

Sportsernæring skal købes hos STEPUPFITNESS.DK - Sportsernæring til dig der vil se resultater.

Tilmeldt 22. Sep 11
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 12:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Richard

Jeg har boet i Tyskland i 12 år og har her igennem fået mange kontakter til andre mennesker.

Jeg er revisor og kan hjælpe med kontakten til de tyske myndigheder og tyske rådgivere. Dine spørgsmål kan ikke besvares uden jeg stiller dig en masse andre spørgsmål.

Men har det din interesse kan vi mødes i Tyskland.

Torben

 

 

Fra Sønderborg
Tilmeldt 28. Jun 07
Indlæg ialt: 902
Skrevet kl. 13:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Torben - revisor:

Hej Richard

Jeg har boet i Tyskland i 12 år og har her igennem fået mange kontakter til andre mennesker.

Jeg er revisor og kan hjælpe med kontakten til de tyske myndigheder og tyske rådgivere. Dine spørgsmål kan ikke besvares uden jeg stiller dig en masse andre spørgsmål.

Men har det din interesse kan vi mødes i Tyskland.

Torben

Jamen goddag Torben Revisor, der er mange herinde der jævnligt har spørgsmål om Tyskland du som Revisor sikkert kan hjælpe med... Så vi håber du bliver hængende og svarer lidt i ny og næ når du har tid til at detage i debatterne...

/

Success is a journey, not a destination. The doing is often more important than the outcome.

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)