Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvorfor er der ingen, der har haft succes med Just-Eat.com efterligning?

Side 5 ud af 5 (41 indlæg)
Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 20:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er egentligt en skæg udfordring, at prøve at tænke på noget der kunne konkurrerer med Just-Eat, udover den rigtige ide er det også nødvendigt med et stærk team, Just-Eat's eksekvering er jo fabelagtig.

Men okay hvis man skulle konkurrere, hvad hvordan skulle man så udforme konceptet? Jeg kom faktisk til at tænke på at hvis man gjorde selve kerneydelsen gratis, så kunne man måske havde en chance.

Det ville betyde at selve formidlingen af ordre, oprettelse af varer etc. var 100% gratis!!! Evt. lave en integration til Just-Eat, så deres kunder nemt kan udbyde deres varer på den nye platform. Man kunne lave nogle simple skinning muligheder, så pizzariaet kunne bruge løsningen som egen hjemmeside. Igen gerne 100% gratis, men med mulighed for at købe et domæne navn. Man kunne lave en service hvor Pizzaria ejeren kan indsende en brochurer, som bliver indtastet.

Med den strategi skulle det faktisk og noget rigtigt ehærdigt salgsarbejde, ville det måske være muligt at få flere steder og større udbud end Just-Eat. Hvilket er utroligt væsentligt!

Men man ville kun være halvvejs. Slaget om forbrugerne skal også vindes. Her ville jeg nok satse på steder der iforvejen har en del relateret trafik, f.eks. en samarbejdsaftale med Nemlig.com etc.
Derudover ville jeg også skærer kommunikationen, til som det frie åbne alternativ til kæmpen Just-Eat. Det burde kunne give en del omtale i medierne.

Igen her ville det være en mega hård kamp! og vi har stadig ikke løst et meget væsentligt problem, nemlig hvordan vi tjener penge. Med med et stort antal udbydere og et stort antal forbrugere, vil der være penge i at fremhæve udbyderne overfor hinanden, f.eks. i en AdWords ligende model. Man kunne sælge et avanceret site, allierer sig med et trykkeri og sælge menukort etc. Man kunne lave et affilliate netværk etc.

Det ville kræve en masse energi og lidt penge, men nok ikke flere millioner. Så kunne det måske lykkedes.

(Strategien ligner i nogen grad, den Skype har brugt til at dominere markedet for internet telefoni, selvom de kom relativt sent ind på markedet)

 

Side 5 ud af 5 (41 indlæg)