Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Start af webshop- Læskedrikke

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)
Fra Vejle
Tilmeldt 19. Sep 11
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 19:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

- Går med planer om at starte webshop med salg af Cola osv, hvad syntes i om den ide?

- er der ting jeg skal være ekstra opmærksomme på i denne fobindelse?

- Gode råd fra andre der har prøvet det samme?

- Faldgrupper hvad skal man være opmærksom på her?

På forhånd tak for hjælpen

Mvh Hansen

Fra Aarhus
Tilmeldt 3. Jul 07
Indlæg ialt: 1987
Fra  MagentoXperten.dk Winkwink.dk Skrevet kl. 20:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Dårlig ide sorry..

Cola er ofte et impulskøb og derfor tror jeg sjældent du vil få ordre medmindre det er rigtig billigt..

Ejer af Winkwink & Magentoxperten. 

Fra Vejle
Tilmeldt 19. Sep 11
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 21:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Men ja jeg vil slå på prisen, købe stort ind. Men Cola er kun ved siden af mit hovedemne hvis man kan kalde, det sådan. Jeg vil sælge energidrikke, fra hele verden, har selv smagt en masse fra mange lande, Brasilien, Sverige USA og lignende, og der er nogen rigtig gode i blandt, som holder sig inde under det maximale 320 mlg/l. Dvs jeg ville være det eneste sted man kunne købe dem i DK, er det også en dårlig ide?

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 21:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

I praksis kan det være svært at få lov at konkurrer på pris, da mange af de større brands ikke vil sælge til dig, hvis du underbyder resten af markedet, derudover er avancen på Coca Cola vist ikke særligt stor.

Så det er nok ikke realistik!

Et alternativ kunne være at gå i bredden! Men er f.eks. ikke rigtig nørd hvis man ikke har drukket en Jolt Cola, der er også lavet flere versioner af Økologisk Cola, den sidste jeg smagte var rigtigt god. Det kan være svært at opdrive en Cherry Coke, jeg tror aldrig jeg har set en Vanilie Coke i Danmark, Pepsi Clear har vi heller ikke.

Så hvis man går efter den lange hale, kunne man da godt forstille sig en Cola-webshop, hvis du laver den vil det formendtligt ikke være så svært at få noget presse på og opnå en kult-status blandt kerne-målgruppen.

Fra Silkeborg
Tilmeldt 19. Feb 07
Indlæg ialt: 2355
Fra  ZeroCode Skrevet kl. 21:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Lundsby:

Et alternativ kunne være at gå i bredden! Men er f.eks. ikke rigtig nørd hvis man ikke har drukket en Jolt Cola, der er også lavet flere versioner af Økologisk Cola, den sidste jeg smagte var rigtigt god. Det kan være svært at opdrive en Cherry Coke, jeg tror aldrig jeg har set en Vanilie Coke i Danmark, Pepsi Clear har vi heller ikke.



Første kunde her :-)
Fra Vejle
Tilmeldt 19. Sep 11
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 23:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Lundsby du har helt ret, og ja det er præcis den vej jeg ville gå, at sælge læskedrikke der ikke er til at opdrive for private i Danmark. Som du selv nævner er der mange forskellige slags, bare i Cola.

Kunne være en spændende ide, samtidig med energi og lignende fra en masse lande, man heller ikke kan få i Danmark som private.

Det største problem som jeg ser det pt, er nok om man kan få købt varerne ind til en pris, så man kan konkurrere med detailbutikkerne, men det kan man selvfølgelig løse ved at sælge læskedrikke som ingen andre sælger. Altså en såkaldt specialbutik.

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 11:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror helt klart på ideen, med en specielbutik for Cola, det med at konkurrerer på pris er en dødsild i denne case.

Hansen111:

Kunne være en spændende ide, samtidig med energi og lignende fra en masse lande, man heller ikke kan få i Danmark som private.

Personligt ville jeg holde shoppen helt clean, der er et eller andet cool og måske endda smukt ved en shop der kun sælger Cola. Colashoppen.dk er ledigt.
Hvis du er bekymret for mængderne, så ville jeg i stedet kigge på resten af det Nordiske marked, No og Se er også ledige.

Det ville ikke være utænkeligt, at jeg kunne være interesseret i at være partner i sådan et projekt. Jeg ved mere end de fleste og webshops, er utroligt stærk teknisk og ikke mindst jeg ved ALT om Cola.

Fra Vejle
Tilmeldt 19. Sep 11
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 12:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay spændende :)

Hvad ville det kræve af mig, før du ville være interesseret i at være med? 

Jeg sidder lige pt og bakser med en forretningsplan, en cola webshop lyder ret nørdet, men på en fed måde

Tilmeldt 1. Jun 10
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 12:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Prøhl altså ;):P

Fra København
Tilmeldt 15. May 10
Indlæg ialt: 868
Skrevet kl. 12:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Ideen er rigtig god og jeg tror da på at det vil fungere.

Men distributionen kan være, hvad der kan sætte en god ide i stå.

I kan ikke nøjes med at sælge et par flasker til hver kunde, men nærmere et par kasser. Transporten af et par kasser, hvor meget koster det egentligt? Jeg ved det ikke, men det skal I nok som det første undersøge før I går videre med ideen.

Jeres nøglepunkt og hvor ideen hænger i tynd tråd, er at finder en god samarbejdspartner indenfor transportbranchen.

Held og lykke med det, fra en fremtidig mulig kunde. Smile

Kommer snart...

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)