Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

En dansk fiverr - Kan det lade sige gøre?

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)
Tilmeldt 28. Aug 11
Indlæg ialt: 34
Skrevet kl. 14:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa Drenge!

Jeg er på grænsen til at starte mit næste projekt, men jeg er i tvivl om ideen er stærk nok til sådan et lille lokalt samfund som danmark.

Som overskriften siger er det et Fiverr inspireret koncept jeg overvejer, hvor du kan tilbyde din services for et lille beløb.

Trods at jeg har læst flere her på Amino har forsøgt sig, vil jeg stadig gerne give det et forsøg selv, men først vil jeg høre jer.

Jeg har lave en liste nedenfor hvor jeg kort beskriver hvor jeg tror på ideen, hvad jeg er usikker omkring og hvad jeg er bange for. =)

Jeg tror på ideen fordi:

  • Det er lykkedes i USA samt tyskland med flere forskellige sider
  • Danskere har i flere år  brugt QXL, DBA og lignende til at sælge deres ting
  • Fordi der på nuværende tidspunkt ikke eksisterer noget lignende i danmark. Jeg har lavet et kort markedsresearch og var i stand til at finde Globia.dk som nu er et socialt netværk, og gigs.dk hvor scriptet vidst ikke er konfigureret som det skal, + det er dødt.. Jeg fandt også enhalvhund.dk men det var heller ikke færdigt.
  • kan lykkedes hvis der smides nok penge, og nok reklame i den.
  • jeg er dygtig til at kode, og jeg har tid og penge til at smide i ideen.
  • at med en eventuel udvidelse til norge og sverige, kan det blive en succes.

Jeg er bange for at:

  • Danmark er for lille til ideen.
  •  om der skal mere end 10.000 til at få det op og køre, eller hvilket beløb vi snakker om.
Jeg er usikker på:
  • Domæne navn - Om det skal være et dansk navn fra starten af, eller et multi-skandinavisk navn som brugere fra sverige og norge også kan forstå.
  • Hvordan jeg får sat det i gang - Jeg overvejer at kontakte firmaer med små serviceydelser og høre om de kunne være intra i noget ekstra reklame
Hvad siger i?
Inden jeg træffer en endelig beslutning vil jeg gerne høre jer erfarne iværksætter om i tror det kunne lykkedes.
MVH Asger
P.S Vil i være søde og stemme i i afstemningen, og skrive en lille kommentar til jeres svar? 
På forhånd tak :)

Er det muligt ?

  • Ja med de rette kræfter (56,3%)
  • Nej (21,9%)
  • Hvis Norge og Sverige kommer ind over - Ja (21,9%)
  • Totalt antal stemmer: 32
Fra Gistrup
Tilmeldt 13. May 09
Indlæg ialt: 2186
Fra  Tex-tryk Broderi og tryk på tøj i Aalborg Skrevet kl. 15:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Super god ide :) har selv haft tanken.

Der findes systemer der næste kan det du vil Eks SE4 som denne side er lavet i http://beachlifeworld.com/ 

Det kan kobles et auktions modul på som ville kunne bruges ved at fjerne auktions funktionen og kun have køb nu sat til så er alle problemer med at styre pengene væk :) 

Jeg er klar på projektet hvis du mener du kan få medlemmerne og kan vise mig noget på papir om hvordan du havde tænkt dig dette skulle kunne gøres :) 

Ps systemet er oversat til svensk men ikke dansk endnu jeg har ikke kunne finde det. 

Mine hjemmesider: Tryk på tøj -  Tryk på t-shirts

Fra Gistrup
Tilmeldt 13. May 09
Indlæg ialt: 2186
Fra  Tex-tryk Broderi og tryk på tøj i Aalborg Skrevet kl. 15:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Mine hjemmesider: Tryk på tøj -  Tryk på t-shirts

Tilmeldt 29. Jul 10
Indlæg ialt: 1362
Skrevet kl. 15:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg synes at Fiverr er en fremragende ide og så gerne en dansk version. Der er dog et par problemer som du er oppe imod.

1. Skat

Med det høje danske skattryk er det svært at tilbyd en ydelse til lave priser selv om det kan gøres hurtigt. Skal det fx være en 50'er så er der kun 30 kr tilbage efter skat.

2. Brugerbase

Der skal mange brugere til før et site som DBA.dk, QXL osv giver mening. Har du en strategi for hvordan du tiltrækker brugerne i begyndelsen? Der skal nok tænkes i marketing på et seriøst niveau her.

3. Professionalisme

Jeg har set flere af disse sider i DK og fælles er at de ligner noget der er smidt op på 1 timer eller 2. Det skal se godt ud og der skal være en betalingsordning der bare virker.

Held og lykke med projektet. Hvis det lykkes er der helt sikkert penge i det for dig.

Tilmeldt 28. Aug 11
Indlæg ialt: 34
Skrevet kl. 18:09
Hvor mange stjerner giver du? :

@Thomas Reberholt

Tak for svar, men jeg er bange for jeg ikke rigtig kan se sammenhænget med de sider du linker og fiverr ideen.

Til Erik Hamre

Tak for svaret !

1. Skat

Jeg er stadig ved at undersøge det hele med skat, fordi det har bestemt en stor faktor i min mening.

2. Brugerbasen er alt afgørende i dette projekt, jeg vil naturligvis benytte mig af nogle reklame gennem de forskellige sociale medier, adwords seo osv. Men jeg vil starte med at tiltrække brugere ved at kontakte virksomheder og tilbyde dem en fremhævet "gig" for en af deres mindste ydelser. Jeg er sikker på de vil være interesseret i reklame.

3. Professionalisme

Jeg vil investere i fiverr scriptet fra Hiverr.com og redigere det efter den ide jeg har i hovedet. Betalingen kommer til at foregå smertefrit og hurtigt med enten DIBS, epay eller quickpay som alle understøtter paypal og diverse kort.

Jeg velkommer alt input til projektet

Mvh Asger

Tilmeldt 14. Mar 11
Indlæg ialt: 96
Fra  Studiekorrektur.dk Skrevet kl. 18:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror man kunne løse de fleste problemer, men det bliver svært at løse problemet med at der bor så "få" i Danmark. Hvad med en nordisk Fiverr? :-)

Fra Slagelse
Tilmeldt 13. Jun 09
Indlæg ialt: 941
Fra  Grønlund Web Skrevet kl. 18:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg synes, at det er en rigtig god idé, og samtidig noget jeg selv har overvejet at lave. Synes du skal klø på, for jeg tror virkelig den ville kunne virke her i Danmark hvis det bliver gjort ordentligt :)

Du kunne eksempelvis kalde det Tyveren.dk Skype-CoolSmile

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Erik Hamre:
Med det høje danske skattryk er det svært at tilbyd en ydelse til lave priser selv om det kan gøres hurtigt. Skal det fx være en 50'er så er der kun 30 kr tilbage efter skat.

Helt enig! Mange af de ting jeg har købt på Fiverr, er alligevel udført af indiske firmaer.. Sååå.. $5 er bare mere i Indien :-) Skulle man overføre værdien til dk, af hvad det er værd for indiske firmaer så ville det nok være 2-300 kr..

Derfor! Tror jeg at du vil have meget svært ved at få et ordenligt sortiment derind, fra danskere, når brugerne så endeligt kigger der ind. Det kræver en MEGET stor indsats !!

Når det er sagt, skal man altid forfølge sine drømme :-)

Tilmeldt 27. Sep 10
Indlæg ialt: 4595
Fra  Lukmitfirmanu Skrevet kl. 19:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Jannik det er nu du skal tilbyde ham et sted at hoste det :)

Driver til dagligt DroneInfo.dk - Her går den meste af min tid.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:20
Hvor mange stjerner giver du? :

IværksætterGen:

Jannik det er nu du skal tilbyde ham et sted at hoste det :)

Mon ikke han lige skal have det programmeret først ;)

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)