Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Betalingssystem

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Fra Aalborg
Tilmeldt 7. Dec 06
Indlæg ialt: 101
Skrevet kl. 17:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej

 

Jeg skal bruge et betalingssystem til en kunde hvor han kan afsætte et beløb i systemet som så skal bruges som depositum.

 

Hele seancen fungerer på følgende måde:

En kunde vil gerne booke tid hos min klient

Denne kunde skal smide et depositum for at min klient er sikker på han kommer (og hvis ikke, så får han da lidt ud af et ellers tab)

Kunden bruger en kontaktformular som så bliver sendt via email til min klient , hvor der står navn, antal personer osv.

Min klient skal så kunne via et program skrive at de skal give f.eks. 3000 kr i depositum og de så kan betale dette på følgende adresse.

Denne adresse hvor det skal betales på må meget gerne være en adresse som kun eksisterer i f.eks. 24 timer og skal indeholde det beløb som min klient vil have som depositum. Med andre ord, man skal overføre præcist beløbet og ikke selv skulle kunne afsætte et beløb der i.

Min kient besvarer så sin kundes email hvor han vedlægger linket. Når betalingen er gennemført reserverer min klient så bordene som kunden ønsker.

 

Fik i den? :-)

 

Mht. til betaling skal det være med visa, mastercard diners club og american express.

Tænk hvis man blev betalt for at se og bedømme reklamer? Se Eovendo.com

Fra Gentofte
Tilmeldt 16. Jan 06
Indlæg ialt: 1602
Fra  0230 ApS Skrevet kl. 17:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej,

 

Kan du ikke blot bruge en normal betalingsgateway?

 

Scenariet vil være som følger;

Kunden bestiller og betaler 3000kr. med sit betalingskort

- nu er pegene reserveret på kortet -

Hvis kunden ikke møder op kan pengene hæves hvis dette er aftalen

- hvis ikke, så annullerer man blot overførslen.

 

Eller er det noget jeg ikke fik med? :-))

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Christoffer, jeg tror at hver kunde skal give forskelligt depositum, alt efter hvilke "service" de køber og hvad slut beløbet er på.

Men hvad mon med www.ewire.dk, der kan din kunde så requeste det beløg han/hun ønsker...? De har både privat og firma løsninger, så mon det kan bruges?
En nem og hurtig måde at komme igang på skulle jeg mene.

Fra Gentofte
Tilmeldt 16. Jan 06
Indlæg ialt: 1602
Fra  0230 ApS Skrevet kl. 17:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Lojmann, en webbutik sælger vel heller ikke kun en vare til 500kr? ;-))

Beløbet kunne f.eks. indtastet af kunden selv? Eller også kunne der oprettes et ''produkt'' til lejligheden, som man så fjernede efter 24timer?

Fra Aalborg
Tilmeldt 7. Dec 06
Indlæg ialt: 101
Skrevet kl. 17:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeps, beløbet er individuelt for hver gang og skal kunne bestemmes af min klient

Tænk hvis man blev betalt for at se og bedømme reklamer? Se Eovendo.com

Fra Gentofte
Tilmeldt 16. Jan 06
Indlæg ialt: 1602
Fra  0230 ApS Skrevet kl. 17:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Lojmann, en webbutik sælger vel heller ikke kun en vare til 500kr? ;-))



Beløbet kunne f.eks. indtastet af kunden selv? Eller også kunne der oprettes et ''produkt'' til lejligheden, som man så fjernede efter 24timer?

Fra Klostertorvet 6, 2. tv 8000 Århus C
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 1541
Skrevet kl. 17:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Mener du at kunden bestiller en tid gennem en webshop hvorefter "depositum" betales og så at der derefter bliver udsendt en faktura? Som betales på almindelig vis?
Eller skal det lave sådan at når kunden reserverer tid så trækkes en del af beløbet og så når ydelsen er købet/besøgt så trækkes resten af beløbet automatisk?

Eller er der noget jeg helt har misforstået.

Nå men om ikke andet så er første mulighed jo "bare" en webshop som kan laves for relativt få penge. (det der med indbetaling på en konto som ikke eksisterer så længe er jeg ikke helt sikker på jeg forstår ideen med)
Den anden løsning bliver nok temmeligt dyr og ved i grunden overhovedet ikke om det kan lade sig gøre at gennemfører betalinger på den måde.

Mvh Peder

Fra Klostertorvet 6, 2. tv 8000 Århus C
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 1541
Skrevet kl. 17:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Wow der kan man da tale om at komme lidt for sent :)
Så meget for at snakke i tlf mens man surfer amino...

Fra Århus
Tilmeldt 10. Feb 06
Indlæg ialt: 1415
Fra  Deskways ApS Heydesk ApS Skrevet kl. 17:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Det er mere specifikt en restaurant der er tale om, hvor kunder skal kunne bestille bord til et hvis antal personer, og så skal vores klient kunne sende kunder ind på en betalingsside med et bestemt beløb, og som kun er gældende i x tid. Så det er ikke ligesom en normal shop. Beløbet er forskelligt, og bestemmes manuelt af vores klient på en side, som har en begrænset "levetid" :-)

/Marcel Fuursted

Heydesk - kontorlokaler og mødelokaler over hele verdenen

Fra Klostertorvet 6, 2. tv 8000 Århus C
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 1541
Skrevet kl. 20:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Ok... Så der skal altså lave et booking system som kædes sammen med et shop.
Det kan vi sagtens lave. Jeg kan ikke lige komme med et pris estimat da jeg nok skal bruge en lidt mere udspecificeret kravsspecifikation.
Der er jo en hel del ting som man lige skal tage højde for. Skal kunden f.eks. kunne vælge hvor i restauranten de vil sidde? Hvor meget skal foregå automatisk? og garanteret et hav af flere ting.
Så hvis jeg kan få tilsendt en kravsspecifikation, så vil jeg hurtigst muligt få sat en tilbud sammen. Jeg kan fanges på psj@taketwo.dk hvis det skulle kunne have interesse.

Mvh Peder

P.s. Det hele forholder sig endda så "heldigt" at vi lige har mistet en kunde som vi skulle arbejde for i maj, så vi har faktisk 100-150 timer at gøre godt med, indenfor en relativt kort tidshorisont.

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)