Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Købskontrakt / salg af anparter

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 28. Apr 08
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 14:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Min kone og jeg ejer hver 50% anparter i et aps der er ejet af mit holding selskab. Jeg ønsker at sælge alle mine anparter til min kone og lukke mit holding.

Er det en advokat vi skal have fat i for at udarbejde købs kontrakt, eller kan det gøres billigere andet steds? Eller på anden måde?

 

Tak

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 14:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 28. Apr 08
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 12:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak Boysen.

Og hvordan lukker jeg et holding? Når anparterne i aps er solgt?

Tak

Fra Aarhus
Tilmeldt 30. Aug 11
Indlæg ialt: 313
Fra  Talium ApS Skrevet kl. 12:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan opløse ved at indsende betalingserklæring til E&S, sammen med ophørsblanketten og en erklæring fra SKAT om at alle skatter og afgifter er betalt.

Vælges denne løsning vil du hæfte "personligt, solidarisk og ubegrænset for gæld, forfalden som uforfalden eller omtvistet, som bestod på tidspunktet for erklæringens afgivelse, jf. selskabslovens § 216, stk. 4."

En anden løsningsmodel er solvent likvidation, hvor du søger hjælp hos en advokat (likvidator)

Claus Fraussing Nielsen, cand.merc.aud.
Talium ApS - Regnskab og rådgivning

Tilmeldt 28. Apr 08
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 17:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak

Det skal måske siges at der ikke er nogle penge i holding selskabet og at der aldrig har været, eller nogen anden form for aktivitet, det ejer end ikke en bank konto. Den advokat der hjalp med at stifte anpartselskabet anbefalede at lade et holding eje det.

Nu da jeg ønsker at sælge produktions selskabet til min kone, har jeg eller hun ikke brug for holding, og det kostor jo 15000kr om året i revision.

Jeg ønsker at komme af med det hele.

Så de skatter og afgifter og betalingserklæring, er der vel ikke nogle af i mit tilfælde, eller...hvad?

Endu engang 1000 tak

 

Fra Aalborg
Tilmeldt 1. Oct 09
Indlæg ialt: 292
Skrevet kl. 18:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan sende mig en privatbesked, såfremt du ikke kan gennemskue situationen egenhændigt

Fra Aarhus
Tilmeldt 30. Aug 11
Indlæg ialt: 313
Fra  Talium ApS Skrevet kl. 18:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Formalia skal være på plads, såfremt du vælger ophør ved afgivelse af betalingserklæring. Så jo, der skal indsendes både betalingserklæring og kvittering fra SKAT.

Betalingserklæringen (<-- link) er en standard der kan findes på E&S hjemmeside, og kvitteringen fra SKAT kan klares ved en opringning til SKAT - Hvis du bare forklare dem, at du skal bruge en kvittering fra dem i forbindelse med opløsning af selskab ved afgivelse af betalingserklæring, så er de helt med på hvad du har brug for.

Det sidste du skal bruge er ophørsblanketten (<-- link). Det vil også sikkert kunne lade sig gøre at foretage en digital indberetning af denne via webreg.dk og så eftersende de øvrige dokumenter.

Claus Fraussing Nielsen, cand.merc.aud.
Talium ApS - Regnskab og rådgivning

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)