Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvilken webshop løsning skal man vælge?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 15. Nov 05
Indlæg ialt: 1420
Fra  Danske Trailløbere Skrevet kl. 18:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej

 

Forstil jer dette:

 

En ung fyr/pige, mellem 16-20 år, kunne godt tænke sig at starte en webshop. Har ingen forudsætninger sådan rent teknisk.

 

Skal bruge et nemt og overskueligt produkt, så der hurtigt kan begynde et salg.

 

Hvilke 5 webshopløsninger ville i anbefale? Helst danske udbyder?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Hvis det tilmed er en som ingen penge har, så kig på OpenSource løsninger. Evt. alieret med en virksomhed der er lille (da de ofte, tror jeg, har lavere priser end de store huse)

osCommerce
Typo3

Kan jeg nævne... Arbejder selv med Typo3, men osCommerce er en del nemmere at komme igang med.

Fra Gentofte
Tilmeldt 16. Jan 06
Indlæg ialt: 1602
Fra  0230 ApS Skrevet kl. 18:59
Hvor mange stjerner giver du? :

OsCommerce eller CREloaded, et OpenSource system med masser af muligheder, designet og opsat med dankort m.m. af.... MIG? :-))


Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 19:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Nu udvikler vi selv løsninger i oscommerce, men i dette tilfælde vil jeg ikke anbefale den løsning.

For det første er systemet ikke ligeså brugervenlig som de danske systemer på markedet, for det andet er mange af funktionerne i oscommerce basseret på worldwide og kræver derfor modifikationer.
I mine øjne er oscommercen et utrolig stærkt backend, men det kræver tid at få det sat ordenligt op til en nybegynder kan hoppe om bord i det. Så opstartsomkostningerne vil være relativt høje i forhold til mange af de andre systemer. Fordelen er dog at du har fuld rettigheder til koden og at du senere kan videreudvikle dem.

Men når det drejer sig om en ung fyr/pige som bare gerne vil igang vil jeg anbefale løsninger som:
www.goldenplanet.dk ( modificeret osc på lejebasis )



www.dandomain.dk (deres nye version skulle være uden frames og rigtig god )



www.scannet.dk ( meget brugt shopsystem, og nemt at finde ud af )



www.easyflow.dk ( aminobruger, og det som jeg har set virker rigtig godt )



 



Rækkefølgen er vilkårlig, jeg vil anbefale jer at oprette et par demoer de forskellige steder, hvis i ønsker at se hvordan oscommercen er bygget op er goldenplanets admin del forholdsvis identisk med en normal osc.


EDIT: derudover kan du jo kigge på wikien hvor der ligger en tråd omkring shopssystemer, samt links til mange af dem.

Fra Klostertorvet 6, 2. tv 8000 Århus C
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 1541
Skrevet kl. 20:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Hmm... Bare lige en detalje, men en 16-17 ville jeg ikke anbefale noget som helst, da de ikke er økonomisk myndige og derfor må folk ikke indgå i kontraktslige forhold med dem.


Fra 18 og op vil jeg sige at det komme utroligt meget an på hvad de vil sælge. Bare fordi der er tale om unge mennesker behøves der vel ikke være tale om et simpelt produkt. De kan vel sagtens gå med et ønske om at skulle afsætte et eller andet mere eller mindre kundespecifik som vil kræve en special løsning.

Ellers tror jeg Martin har fået dækket det fint ind, men det var måske ikke en dum ide at få en specialløsning på listen

Mvh Peder
Tilmeldt 15. Nov 05
Indlæg ialt: 1420
Fra  Danske Trailløbere Skrevet kl. 23:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Tak for gode svar - Der er lidt at arbejde videre med!
Side 1 ud af 1 (6 indlæg)