Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Personlighedstest hvordan er du?

Side 1 ud af 3 (28 indlæg)
Fra Skive
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 262
Fra  Dynamic-it web & hjemmesider Granitbutikken salg af granit og granitskærver Skrevet kl. 11:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Hvordan er du som person? Jeg faldt lige over en gratis personlighedstest, som giver en god udførlig tilbagemelding på evner/udviklingsområder. Det er en anonymiseret  test på testen, som senere skal bruges i erhvervslivet ved bla. rekruttering af medarbejdere... (Dansk Psykologisk Forlag/ Københavns Universitet)
 
Så hvis I har en god halv time til overs, så er den faktisk meget skæg at prøve: http://dataindsamling.dpf.dk
Tilmeldt 30. Nov 05
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 11:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Det er hermed gjort...men får man ikke en eller anden konklusion på den?
Tilmeldt 30. Nov 05
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 11:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Jow, det gjorde man så......"iskold lederbitch uden bløde værdier"...eller det var ihvertfald det de mente...SUK
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 12:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg synes at sådanne personlighedstest er latterlige. Jeg har aldrig nogensinde følt de kunne tilføje noget som helst i hverken evaluering af mig selv eller de medarbejdere jeg ansætter. Jeg ved også fra andre, af samme type som jeg, har samme holding til disse personlighedstest. Skulle jeg selv søge et job, og en sådan test blev lagt på bordet, så var jeg skredet med det samme, og det samme gælder mange af de mennesker jeg kender. Så, hvis man virkelig ønsker at bruge den slags test skal man i hvert fald være opmærksom på, at testen  i sig selv virker som en frasortering og hvis det er typer som undertegnede man gerne vil ansætte så bør man droppe dem - ellers ender man med for få af de kandidattyper man faktisk leder efter.

Tilmeldt 30. Oct 05
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 13:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er ikke enig i, at personlighedstest er latterlige. De er et godt værktøj, når man skal vurderer mennesker. De kan give et fingerpeg om hvilken personlighed man har med at gøre. Men de giver selvfølgelig ikke sandheden om mennesker. Når man skal sammensætte et team kan alle ikke være alfa-lederen, for så falder teamet fra hinanden ret hurtigt. Men med en test kan man finde menneskers styrker og svagheder, så man kan sammensætte et bredt funderet team.

Så skal det dog siges, at den her test virker lidt "åbenlys". Det er lidt for nemt at gennemskue og vælge de "rigtige" svar i denne test.

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 13:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg har kun oplevet, at den slags tests underbygger det, jeg ved i forvejen - og hvorfor?
Jo, testen foregår ved at jeg svarer på en masse spørgsmål, som hver for sig afdækker et område af min personlighed. Dernæst laver man en statistik over mine svar, og forunderligt nok viser det sig, at mine svar til sammen giver et billede af min personlighed. Enkelte steder kan man blive overrasket over én eller anden specifik egenskab, man angiveligt har. Hvis man så graver tilbage i den oprindelige test og finder frem til, hvad der har udløst den score, er det ofte fordi man har misforstået et spørgsmål.
F.eks. har jeg engang i en test svaret, at jeg ikke altid fortæller hele sandheden. Jeg var på det tidspunkt ansat i en politisk organisation, hvor jeg bl.a. ind imellem skrev taler for politikere. Hvis jeg i det job altid stillede plus- og minussiderne ligeligt op mod hinanden, så passede jeg simpelt hen ikke mit arbejde. Dette spørgsmål gjorde så, at jeg scorede næsten minimumpoint i troværdighed, som ellers er én af mine stærke sider.
 
Nå, jeg tror nu alligevel, jeg skal se, hvad psykologerne har fundet på denne gang.
Det handler jo om et interessant emne: Mig selv.
 
mvh Hans
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 13:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Man kan mene hvad man vil om personlighedstest, men man kommer ikke udenom det faktum, at alene det at man vælger at benytte sådanne test vil frasortere en masse mennesker som jeg, der ganske simpelt ikke gider deltage i den slags virklighedsfjerne tåbeligheder. Hvis folk ikke kan få et tilstrækkeligt godt indtryk af hvem jeg er gennem almindelige samtaler er DE for inkompetente til mig.

For mig at se, er dem der benytter disse test i samme kategori som dem der mener de skal have healere, spåkoner og trykkekunstnere til at fortælle dem hvilken vej de skal gå i livet. Det er simpelt hen for latterligt og, for mig, et tydelig tegn på fralæggelse af ansvar og total mangel på kompetence.

Tilmeldt 30. Nov 05
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 17:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Dato: 12/2/2005 11:35:56 AM Forfatter: Natasha
Jow, det gjorde man så......''iskold lederbitch uden bløde værdier''...eller det var ihvertfald det de mente...SUK

Og det er dårligt fordi?
Personligt er jeg træt af "bløde ledere" (laissez-faire - typen), som ikke får noget gjort. Jeg føler vi skal have det jævnet bare lidt ud i det med "indsættelsen" af autoritære ledere, som dog samtidig kan finde ud af det, de er sat til.... ... hmm... det her kan vidst også pålægges mange forældre?. Så du er altså en velkommen iskold lederbitch i mine øjne, hehe.
 
Nåmen det var personlighedstesten vi kom fra.
Personligt mener jeg den er lidt kedelig og standard-agtig. Det virker lidt som om de samler data, så de kan begynde at sælge til virksomheder der vil elektronificere deres personlighedstest istedet for alt det papir. ... hov... det skriver de sørme også. Nvm så
 
I øvrigt er jeg enig med Hugh længere oppe, at den virker lidt åbenlys/gennemskuelig og lettere intelligente mennesker er således istand til at manipulere med den til evt. jobsamtaler etc.
Fra Århus
Tilmeldt 13. Apr 05
Indlæg ialt: 633
Skrevet kl. 19:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er helt på Mikkels side. De er spild af tid for alle parter. Vil man teste en ansøger så giv ham da en konkret opgave og se hvordan han reagerer og klarer opgaven. Hvis firmaet lever af SEO er det da nærliggende, at stille ansøgeren en opgave indenfor det. Resultatet er ikke det allervigtigste i sådan en test, men tror på at man lærer en del om personen ved at se hvordan han griber det an.

For år tilbage var min mor til samtale ved et firma, der kaldte hende ind flere gange og var helt vilde med hende. Hun var endda den eneste ansøger de havde tilbage da de bad hende om at tage en personlighedstest - under påskuddet om at det bare var en formalitet. Hun fik ikke jobbet, fordi noget ikke var helt som teorinørderne (HR) i firmaet synes det skulle være. Så er det jeg spørger hvad fanden de bilder sig ind. De har lige haft hende gennem 3 samtaler og over 5 mennesker har sagt god for hende. Så ender det med et afslag pga af sådan en banalitet. Efterfølgende skrev min mor et brev direkte til direktøren, der undskyldte tidsspillet men støttede op om proceduren. Pointen er, at hvad i alverden kunne den test afsløre som mennesker ikke kunne se? I vørigt fik hun adlrig at vide hvorfor hun "dumpede" den skide test.

Derudover så er sådanne test ofte bygget op om ligesom den fra Dansk Psykologisk Forlag. Altså ved at men har fem svarmuligheder. Når jeg sidder med sådanne svarmuligheder (og det gælder alle tests/spørgeskemaer) så er det altid meget filfældigt om den lige rammer 1 eller 2 (eller måske 4 eller 5) især hvis der er mange spørgsmål! Disse tests er rene tilfældigheder derfor skal de væk....!

 

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 00:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 12/2/2005 5:38:17 PM Forfatter: Mads Dam
I øvrigt er jeg enig med Hugh længere oppe, at den virker lidt åbenlys/gennemskuelig og lettere intelligente mennesker er således istand til at manipulere med den til evt. jobsamtaler etc.

Det ser jeg egentlig ikke som et problem, for hvad skulle din motivation for bevidst at svare forkert være? For at det "kunne betale sig", skulle man jo vide, hvilken profil der søges. Det ville jo være træls at fremstå bevidst som en stærk ledertype, hvis man i virkeligheden er en medløber - og det er en medløber, de søger.
 
mvh Hans
Side 1 ud af 3 (28 indlæg)