Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

hjælp til test af hjemmeside

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra greve
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 34
Skrevet kl. 11:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej vi har lige fået lavet os en ny hjemmeside så jeg kunne godt tænke mig at høre nogle reaktioner på den.



Selve teksterne er ikke helt på plads i nu, så det er mest designet og navigeringen på siden som jeg kunne tænke mig at høre om

 



Mvh. Tim



Mvh. Tim

JLA-Teknik A/S

Tilmeldt 3. Apr 07
Indlæg ialt: 60
Skrevet kl. 11:47
Hvor mange stjerner giver du? :

The page cannot be found


The page you are looking for might have been removed, had its name changed, or is temporarily unavailable.

 

Så det bliver lidt svært.

 

 

Med venlig hilsen Bjarne

Fra 6920 Videbæk
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 904
Fra  EDZO Skrevet kl. 11:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Rigtig flot og tiltalende design. Desværre virker den blå bjælke for "Vidste du at..." (der er også en stavefejl i den) for dominerende, så mit øje automatisk fokuserer på den hele tiden og ikke på selve brødteksten på siderne.


EDZO - Håndlavede accessories til mænd, som butterflies, bælter og hatte.

Fra Frederiksberg C
Tilmeldt 4. Jan 07
Indlæg ialt: 245
Skrevet kl. 15:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Som Kurt siger, er "Vidste du at" boksen for dominerende - prøv at tone farven lidt ned. Derudover ville jeg nok udskifte teksten i boksen for hver af siderne, ellers bliver den bare irriterende at se på.

Så synes jeg også det er lidt irriterende, at man kan scrolle 1 px op/ned, selvom indholdet ikke udfylde hele browser-vinduet. Men igen.. At fjerne den, vil så virke irriterende, når indholdet hopper frem og tilbage :)

Ellers en flot side i har fået.

www.nfdesign.dk

Fra greve
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 34
Skrevet kl. 18:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Bjarne der var du godt nok hurtig kun 2 min. og 36 sek. efter jeg postede mit inlæg



jeg nåede ikke selv og prøve det inden, men nu virker det.



 





 




Det er rart at høre noget kritik, jeg kan kun give jer ret, jeg syns også den blå bjælke er for dominerende, og teksten på den skal være forskellig fra side til side.

Mvh. Tim





Mvh. Tim

JLA-Teknik A/S

Tilmeldt 9. Apr 07
Indlæg ialt: 45
Skrevet kl. 22:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Drop valideringsskiltene. Det er kun relevant for programmører, og forvirrer kun dine kunder. En pænt kodet side behøver ikke gøre opmærksom på sig selv hvis du forstår.

Jeg kan ikke lige se om det er html-editorens skyld eller om det er en skabelon som generer koden, men f.eks. så er image tagget ikke lukket. Det er meget normalt at der er småfejl i koden, men der er ingen grund til at gøre opmærksom på det.

Desuden så er der fejl i dom-dokumentet på forsiden . Det er en alvorlig fejl, da det kan give forskel på rendering i forskellige browsere. Det svarer til koden ikke kompilerer.
---------------
tekstørrelse - Det er meget fedt med mulighed for justering af tekststørrelse. Jeg synes dog ikonerne er lidt intetsigende, og så er det meget uheldigt at hjælpeteksten er på engelsk.
---------------
favicon - Jeres programmør har glemt at fjerne joomla favicon. Det er i princippet også uprofessionelt. Burde jo nok være jeres logo der var som favicon.
---------------
Det kommer sikkert, men lige nu virker "vidste du" feltet noget statisk. Går ud fra der kommer noget random tekst på, eller i det mindste noget forskelligt? Ellers ved kunderne det nok anden gang de ser det.
---------------
Overvej at sætte jeres firmanavn i slutningen af titlen - Det er mere brugervenligt.
Det er fint det er forrest på forsiden.
---------------
I skal arbejde mere med alt-tekster til billederne. Lige nu hedder de bare image. (Hold musen hen over billederne)
---------------
Jeg er ikke så glad for de blå prikker i footeren hænger under linien, men det er mere en smagssag. Generelt ellers en pæn side. Meget maskinagtig.



Fra greve
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 34
Skrevet kl. 15:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Drop valideringsskiltene. Det er kun relevant for programmører, og forvirrer kun dine kunder. En pænt kodet side behøver ikke gøre opmærksom på sig selv hvis du forstår.

Det kan jeg godt følge dig i har selv undret mig hvad de lavede der.

Jeg kan ikke lige se om det er html-editorens skyld eller om det er en skabelon som generer koden, men f.eks. så er image tagget ikke lukket. Det er meget normalt at der er småfejl i koden, men der er ingen grund til at gøre opmærksom på det.

Øh nu ved jeg ikke noget om web programmering kan du uddybe det så jeg også kan forstå det.?

Desuden så er der fejl i dom-dokumentet på forsiden . Det er en alvorlig fejl, da det kan give forskel på rendering i forskellige browsere. Det svarer til koden ikke kompilerer.

Igen nu ved jeg ikke noget om web programmering kan du uddybe det så jeg også kan forstå det.?

tekstørrelse - Det er meget fedt med mulighed for justering af tekststørrelse. Jeg synes dog ikonerne er lidt intetsigende, og så er det meget uheldigt at hjælpeteksten er på engelsk.

Endelig noget jeg kan forstå tror jeg Det må vi have rettet

favicon - Jeres programmør har glemt at fjerne joomla favicon. Det er i princippet også uprofessionelt. Burde jo nok være jeres logo der var som favicon.



Igen nu ved jeg ikke noget om web programmering kan du uddybe det så jeg også kan forstå det?



Det kommer sikkert, men lige nu virker "vidste du" feltet noget statisk. Går ud fra der kommer noget random tekst på, eller i det mindste noget forskelligt? Ellers ved kunderne det nok anden gang de ser det.

 
Det var også noget af det første jeg fik øje på, så det må ændres.




Overvej at sætte jeres firmanavn i slutningen af titlen - Det er mere brugervenligt.
Det er fint det er forrest på forsiden

Mener du i den blå bjælke?


I skal arbejde mere med alt-tekster til billederne. Lige nu hedder de bare image. (Hold musen hen over billederne)


Billederne er ikke endeligt udvalgt i nu, så det skal selvfølgelig ændres.


Jeg er ikke så glad for de blå prikker i footeren hænger under linien, men det er mere en smagssag. Generelt ellers en pæn side. Meget maskinagtig.

Det skal jeg lige tænke over

Mange tak for seriøs kretik

 

Mvh. Tim










Mvh. Tim

JLA-Teknik A/S

Fra Frederiksberg C
Tilmeldt 4. Jan 07
Indlæg ialt: 245
Skrevet kl. 19:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg glemte lige at skrive, at kontakt i menuen ryger en linie ned i Firefox og Safari på Mac.

Go'' weekend :)

www.nfdesign.dk

Fra Skovlunde
Tilmeldt 21. Feb 07
Indlæg ialt: 405
Skrevet kl. 14:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Kære Tim!
Mit allerførste indtryk på forsiden: Prof forretning og de blå og grå toner signalerer konservativ seriøsitet.

Jeg er vild med de små inoner med print og kontakt- som der er på alle siderne - på nær nyheder og kontakt...........sådan nogle kunne jeg godt tænke mig i min butik  Flotte skarpe fotografier. Alt i alt, en pæn og seriøs butik at besøge og mit første indtryk er blevet bekræftet hele vejen igennem!

Tilmeldt 9. Apr 07
Indlæg ialt: 45
Skrevet kl. 17:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg
kan ikke lige se om det er html-editorens skyld eller om det er en
skabelon som generer koden, men f.eks. så er image tagget ikke lukket.
Det er meget normalt at der er småfejl i koden, men der er ingen grund
til at gøre opmærksom på det.
Desuden
så er der fejl i dom-dokumentet på forsiden . Det er en alvorlig fejl,
da det kan give forskel på rendering i forskellige browsere. Det svarer
til koden ikke kompilerer.

Det henviser generelt til at html''en er sløset kodet. Det er ikke kontrolleret om det validerer. Det er ikke noget du selv kan gøre noget ved, men det er noget du kan eller burde stille som et krav til jeres programmør / dem som har lavet siden.

favicon
- Jeres programmør har glemt at fjerne joomla favicon. Det er i
princippet også uprofessionelt. Burde jo nok være jeres logo der var
som favicon.


Til venstre i adressebaren i firefox og IE7 er der et ikon. I IE6 er det bare et ikon af en side, men i nyere browsere kan man selv definere hvilket ikon som skal vises. Det bruges af mange. Flere cms systemer har et default ikon, og i dit tilfælde har I altså beholdt Joomla ikonet.

I kan fjerne det ved at kigge efter en fil som hedder favicon.ico i roden af jeres site. Den fil slettes bare. Det optimale ville selvfølgelig være at have et ikon med jeres eget logo. Det tager ikke lang tid at lave et logo til et ikon



Overvej at sætte jeres firmanavn i slutningen af titlen - Det er mere brugervenligt.
Det er fint det er forrest på forsiden

Øverst til venstre. Det er angivet i title tagget i head sektionen af html''en. Det er sat op så der er en fast titel på jeres site, hvos der altid står JLA Teknik A/S og så med sidetitlen bagefter. Sidetitlen burde komme først. Det er lettere at se hvad det er for en side man er på i tabs ol. når titlen på siden er først.


Jeg
er ikke så glad for de blå prikker i footeren hænger under linien, men
det er mere en smagssag. Generelt ellers en pæn side. Meget maskinagtig.

Som sagt er det mere en personlig holdning til layoutet, men ikke nogen fejl. Ovenstående vil jeg betegne som tekniske fejl, som bør udbedres over tid. Ikke noget kritisk udover html''en ikke validerer. Det mener jeg er en fejl i leveringen, men er sikkert ikke angivet som et krav i kontrakten / samarbejdsaftalen.
Side 1 ud af 2 (12 indlæg)