Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad kan en freelance designer forlange i timeløn?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 26. May 10
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 17:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle!

Jeg håber I vil komme med et svar på hvordan det foregår med betaling af en freelance designer? Der er mange muligheder i form af timelønsbetaling, betaling pr. style eller en royaltyaftale. Skal man også lave en moms faktura? En virksomhed har kontaktet mig og bedt om at designe 3 ting til noget jeg ikke kan skrive her selvfølgelig. Jeg ved hvert produkt komme til at tage mig 6 timer at lave mindst, for jeg har gjort det før. Hvordan regnes det ud?

På forhånd tak!

Mvh

AM

Tilmeldt 25. May 11
Indlæg ialt: 147
Skrevet kl. 17:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Der findes designere der vil arbejde for 60 kroner i timen og nogle tager 1000 kroner, det kommer jo an på hvad du synes du er værd, og bestemt også hvad klienten er villig til at betale. 

Tilmeldt 27. Sep 10
Indlæg ialt: 4595
Fra  Lukmitfirmanu Skrevet kl. 17:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvor meget synes du din tid er værd? Jeg tog 150 kr i timen da det var på hobby basis. Men hvis du er professionel med egen virksomhed kan du snilt tage 300-400 kr.

- Emil

Driver til dagligt DroneInfo.dk - Her går den meste af min tid.

Fra Sønderborg
Tilmeldt 28. Jun 07
Indlæg ialt: 902
Skrevet kl. 17:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Tja er du glad hobbyist kan du jo sætte kroner og ører på din fritid og sige vil du hellere have fri eller lave det arbejde til kroner ex?

Som selvstændig er der jo flere modeller du kan bruge. Min grundholdning er, at du skal minimum tjene det dobbelte af hvad du ville kunne i jobbet som lønslave. Men sådan går det jo ikke altid, der er jo noget der hedder udbud og efterspørgsel og som andre har nævnt, hvad er du værd og hvad vil markedet betale... og hvor god er du til at sælge være kreativ...

/

Success is a journey, not a destination. The doing is often more important than the outcome.

Tilmeldt 1. May 18
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 23:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Hej. Er klar over at det her er en gammel tråd, men den er stadig relevant. 

Jeg har arbejdet ud far en tommelfinger regel om 'lønslavetimeløn' x 2 - 2,5. Lidt som sidste indlæg også er inde på. Men som det også er blevet nævnt er det heler ikke altid, at det kan lade sig gøre og afhnger selvfølgelig også af efterspørgslen inden for dit felt. 

Jeg har skrevet et lille indlæg on netop dette emne, som du kan læse her...

Tilmeldt 4. May 18
Indlæg ialt: 35
Fra  Virksomheden: Skrevet kl. 23:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Det er dig som er chefen. Så du kan beregne det som du har lyst.
Tilmeldt 1. May 18
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 09:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Helt rigtigt. Men hvis du også vil have kunder skal det holdes realistisk :-)

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)